Tizenhét ismert ember tesz hitet a programozás fontossága mellett

forrás: Prím Online, 2018. június 2. 08:40

A nemrégiben indított „Tanulj meg kódolni!” kampányával a Codecool az embereket igyekszik szemléletváltásra bírni. Az egy-két évtizede még egzotikus hóbortnak tartott otthoni számítástechnika mára teljesen hétköznapivá vált a fejlett társadalmakban, és a további fejlődés az elvárt alapkészségek közé emeli a programozást.

17 személyt kért föl a Codecool programozóiskola társadalmi célú kampánya keretében, hogy meséljenek a kódoláshoz és az információs technológiához való viszonyukról. 17 olyan embert, akinek teljesen más az életútja, mást csinálnak és máshova is tartanak, de mindegyikükben az a közös, hogy az informatikának kulcsszerepe van megélhetésükben, sikereikben.

 

 A www.tanuljmegkodolni.hu weboldalon megtudhatjuk például Harcsa Veronikáról, hogy majdnem lediplomázott műszaki-informatika szakon; fény derül rá, hogy a Bitcoin hazai legismertebb evangelistáját mi indította arra, hogy négy évesen már programokat írjon; a vállalkozások tízezreinek könyveléséért felelős Kulcs-Soft első embere pedig korai lyukkártyás emlékeiről vall. Betekintést nyerhetünk többek között az Allas.hu, a Jófogás, az E.ON Business Services Hungary, a Prezi, a Bridge Budapest vagy a Szallas.hu első emberének informatikával való megismerkedése történetébe is. Saiid az Akkezdet Phiaitól pedig ihletettségében még egy strófát is költött a programozásról.

 

„Nem árt, ha mindenkiben tudatosul, és ezzel a felismeréssel vágunk neki a következő éveknek: a fejlődés az elvárt alapkészségek közé emeli a programozást, és korántsem csak a szűken vett fejlesztői szakmában, hanem a kereskedelemtől a kreatíviparon át a gyártásig minden területen” – magyarázza Boda József, a Codecool programozóiskola alapító-ügyvezetője a mostani kezdeményezésük létjogosultságát.

 

A szakemberek iránti igényt jól jellemzi, hogy bár 4 hónapra vállal garanciát a Codecool az elhelyezkedésre, a legutóbb végzett 54 fő három hónapon belül elkelt. „Az eredmények egyfelől a munkaerőpiaci helyzetet jellemzik, ugyanakkor talán nem szerénytelenség azt mondani, hogy minket is dicsérnek: alig három év alatt megalapoztuk a privát programozásoktatás intenzív vállfajának elismertségét a foglalkoztatók körében” – kommentálta Boda József az eredményeket.

 

A jövőbeni munkaadók már egyáltalán nem csak informatikai cégek, hanem sok egyéb olyan vállalkozással is megállapodás született a közelmúltban, amelyeknél valamilyen jellegű programozói, fejlesztői, tesztelői feladat merül fel. A frissen képzettek iránti bizalmat nagy mértékben megalapozzák a 12 hónapos elméleti oktatást követő gyakorlati hónapok tapasztalatai is: a munkaadó már ez idő alatt megbizonyosodhat a tanuló képességeiről, és aki ott helyt áll, akár annál a cégnél is elhelyezkedhet. A felvevőpiac igényeit azonban csak megfelelő számú jelentkező esetén van esély kielégíteni, ezért indították a „Tanulj meg kódolni!” kampányt.

 

A kampányvideókban a következő személyek szólalnak meg:

  • Bánhegyi Zsófia, a Magyar Telekom korábbi kommunikációs igazgatója
  • Boda József, a Codecool vezetője és társalapítója
  • Debreczeni Barnabás, bitcoin evangelista, a Shinrai alapítója
  • Halácsy Péter, Budapest School, CEO & Prezi társalapító
  • Harcsa Veronika, énekes, dalszerző
  • Kálmán Gergely, Buffered VPN alapító
  • Koncsos Brigitta, az E.ON Business Services ügyvezető igazgatója
  • Kulcsár Tibor, Kulcs-Soft alapító, volt ügyvezető
  • Laufer Tamás, Informatikai, Távközlési és Elektronikai Vállalkozások Szövetsége (IVSZ) elnöke
  • Németh Gergely, Anima Sound System producere és dalszerzője
  • Orosz Györgyi, A Hősök Tere alapítvány társalapítója
  • Palocsay Géza, a jófogás.hu ügyvezetője
  • Pistyur Veronika, a Bridge Budapest egyesület elnöke
  • Pőcze Balázs, a Mito társalapítója, kreatívigazgatója
  • Rácz István, az állás.hu alapító-vezérigazgatója
  • Saiid, rapper, szövegíró - Akkezdet Phiai
  • Szigetvári József, a szallas.hu ügyvezetője

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Véget ért a teljesen megújult CEBIT 2018

2018. június 25. 10:09

A Media Markt és Lumenet az Év Internetes Kereskedői 2018-ban

2018. június 6. 15:17

Forbes: 1,1 milliárd dollárral nőtt a Huawei márkaértéke egy év alatt

2018. május 29. 09:52

100 millió dolláros tőkeinjekciót kapott a HMD Global

2018. május 22. 15:16
cloudappsportal.com