Lopott magyar kamiont fogtak a legújabb mobiltechnológiával

forrás: Prím Online, 2018. június 13. 10:01

A Vodafone körülbelül egy éve kezdte meg a teherautók és kamionok bérbeadásával foglalkozó, magyarországi Titan Rent céges flottáját felszerelni ReadyFleet rendszerrel. A szolgáltatás lehetővé teszi a flották távfelügyeletét, komplex menedzselését és segítségével nagy pontossággal bemérhető a gépjárművek pillanatnyi pozíciója, haladási iránya Európa bármely pontján. Így kerülhetett meg a vállalat elveszett kamionja egy elhagyatott bolzanói kisutcából.

A Vodafone ReadyFleet rendszerének alapja egy IoT SIM kártyát tartalmazó telemetria eszköz, ami összegyűjti az adatokat, majd az intelligens feldolgozást követően egy webes vagy mobil felületen teszi távolról is elérhetővé. A pontos helyzetismertetésen túl a szolgáltatás elősegíti a költségtakarékosságot az elektronikus menetlevéllel, lehetővé teszi az automatikus e-útdíj bevallást, a hatékonyságnövelést az útvonal optimalizálásával és mindemellett vállalatirányítási rendszerekbe is integrálható. A mostani esetben azonban a pontos helyzetismertetés volt az a jellemző, aminek köszönhetően sikeresen zárult egy olaszországi akció. 

 

Az utóbbi egy évben számos Titan Rent teherautót és kamiont szereltek fel ReadyFleet rendszerrel. Többek közt azt a DAF típusú bérbe adott járművet is, ami után már több hónapja nem fizették a bérleti díjat. A Titan Rent munkatársai a ReadyFleet rendszer segítségével bemérték az Olaszországban tartózkodó kamiont, majd a helyszínre kiutazva megtették a szükséges bejelentéseket. Ezt követően, június 7-én délelőtt egy összehangolt akció vette kezdetét a bolzano-i csendőrség, a Titan Rent és a ReadyFleet mérnökeinek részvételével. A szolgáltató munkatársa közvetítette a folyamatosan mozgásban lévő jármű pozícióját, míg az olasz csendőrség a Titan Rent helyszínen tartózkodó szakemberével a ReadyFleet rendszerből kinyert és átküldött koordináták, utcanevek és térkép screenshotok segítségével üldözte a kamiont. A jármű sofőrje egy idő után feladta a küzdelmet, egy félreeső helyen hagyta a kamiont és elmenekült a helyszínről. Így kerülhetett vissza alig pár órán belül a kamion a jogos tulajdonosához Magyarországra. 

 

 

„Nagyjából egy évvel ezelőtt kezdtük el a Vodafone ReadyFleet rendszerével felszereltetni a flottánkat. Számos hatékonyságnövelő eleme van a szolgáltatásnak, mint például a költségtakarékosság vagy az útdíj optimalizálás, de ezt az esetet követően egyértelműen mondhatom, hogy a legnagyobb örömöt az egész Európában működő pontos helyzetfelismerése okozza” – nyilatkozta az eset után Rózsa Balázs Krisztián, a Titan Rent ügyvezetője. 

 

„Nagy hangsúlyt fektetünk az IoT technológiák leghatékonyabb felhasználási módjainak kidolgozására. A Vodafone ReadyFleet az egyik legjobb példája annak, amikor a technológia által nyújtott szolgáltatás találkozik az ügyféligényekkel. Nem ez volt az első eset, hogy a rendszernek köszönhetően boldoggá tehettünk egy ügyfelet és remélem, még sok hasonlóra lesz példa” – mondta el Király István Vállalati szolgáltatások üzletág vezérigazgató-helyettes.  

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Újabb lendületet kaphatnak a hazai startupok

Szakemberek szerint jelenleg az FMCG és az orvostechnika területén robbanthatnak igazán nagyot a startupok. Ezért is bővíti a Start it @K&H inkubátor folyamatosan mentorcsapatát: legutóbb az Unilever csatlakozott a programhoz, a Google pedig nagyszabású felhőszolgáltatási csomagjával segíti a csapatok fejlesztéseit. A jelenleg egyszerre 20-nál is több startupot aktívan mentoráló inkubátor a szakemberek mellett újabb startupokkal is bővül. Az elkötelezett, innovatív, legalább ötletfázisban levő, minimum 2 fős csapatok jelentkezését – iparági korlátok nélkül – március 20-ig várják.

2019. február 15. 13:26

Még nagyobb figyelmet kapnak az idő szempontjából kritikus szállítmányok

Az ipari ellátási láncokhoz kapcsolódó szolgáltatások globális szállítójaként ismert GEFCO Csoport, mely vezető helyen áll Európában az autóipari logisztikában, bejelentette a Mission Control Centre (MCC) nevű amszterdami létesítményének megnyitását. Innen irányítják majd globális szinten az időkritikus szállítmányok kezelését (Time Critical Solutions, TCS). A központ a hét minden napján, 0-24-ig első osztályú szolgáltatást nyújt a GEFCO ügyfeleinek világszerte, valamint támogatja a vállalat TCS csapatát és partnereit.

2019. február 15. 10:13

Három új LCD-monitor tájékoztatja az utasokat a Déliben

Még több helyről tájékozódhatnak az utasok a Déli pályaudvaron, miután a jelenlegi vizuális utastájékoztató rendszer kiegészült három nagy méretű, ipari üzemre alkalmas, vandálbiztos LCD-monitorral. A megújuló technika alkalmazásával megbízhatóbb és pontosabb információk jutnak el a vasutat használókhoz.

2019. február 15. 08:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Bemutatkozik a Samsung 2019-es QLED TV kínálata

2019. február 15. 12:20

Minden eddiginél gyorsabb letöltési sebességet biztosít a Huawei új chipkészlete

2019. január 25. 11:21

Technológiával az örökélet felé

2019. január 14. 10:53

Az LG és a Microsoft közösen forradalmasítja az autóipart

2019. január 12. 10:47
cloudappsportal.com