A gyártók Ipar 4.0 projektjeinek még egy nagy lépéssel kell fejlődniük

forrás: Prím Online, 2018. június 13. 12:42

Az Oracle legújabb kutatása szerint a gyártócégek még nem használják az Ipar 4.0 működési elveit az ügyfelek, beszállítók vagy forgalmazók eléréséhez, inkább a belső folyamatokra koncentrálnak.

Európai és ázsiai iparvállalatok 700 üzleti vezetőjének bevonásával készült kutatás szerint a gyártóknak csak egyharmada használt még Ipar 4.0 technológiát az adatállományok kinyerésére az értékláncból, és csupán 40 százalékuknak van nyílt adatforgalma a beszállítókkal és forgalmazókkal. A megkérdezett vállalatok kevesebb mint felénél állnak rendelkezésre integrált ügyféladatok a döntési folyamatok támogatásához, és csupán 45 százalékuknál vannak integrált beszállítói és forgalmazói adatok.

 

Noha a gyártók többsége már beruházott különféle Ipar 4.0 programokba, üzleti modelljét csupán 17 százalékuk változtatta meg ennek eredményeként, és csak a gyártók negyede nyert nagyobb rálátást ügyfeleik vásárlói szokásaira, illetve termékei felhasználására. Emellett a gyártók alig több mint fele hasznosítja a rendelkezésére álló ügyféladatokat új termékek kidolgozásához és gyártásához.

 

Az Oracle kutatása mindemellett biztató kezdeti eredményeket mutat azoknál a gyártóvállalatoknál, amelyek valamilyen digitális folyamatot alakítottak ki a szervezetükön belül: az adatokat integráló szervezetek 82 százalékának származott előnye ennek köszönhetően.

 

„Nagyon jó látni, hogy a gyártók élvezik már bizonyos előnyeit Ipar 4.0 projekteknek, de még messze van az a pont, amikor ezek a beruházások valóban lényegi, iparágat megváltoztató hatásokat fognak kiváltani. A belső korlátok eltávolítása, folyamatok összekapcsolása jó kezdet, de a digitális átalakulást az fogja jelenteni, ha a teljes külső és belső értékláncot össze tudják kapcsolni, integrálva beszállítókat és disztribútorokat, valamint hasznosítva az ügyfelektől, sőt, szenzoroktól származó adatokat is” – mondta John Barcus, az Oracle Manufacturing Industries alelnöke.

 

A kutatás azt is kimutatta, hogy az európai gyártók Ipar 4.0-ból származó nyereségei egy szinten állnak a kínai gyártókéval, akiknek csupán 34 százaléka használt végfelhasználói, illetve vásárlói adatokat a döntéshozói folyamataiban – ami jóval kevesebb a globális átlag 43 százaléknál. Ugyanakkor 53 százalékuk állította, hogy ezen a területen szükséges fejlesztéseket bevezetniük – ezt globális szinten csak a vállalatok 43 százaléka állította.

 

A gyártók a jövőbeni Ipar 4.0 bevezetésekkel kapcsolatban az ügyfélkezelési folyamatokat jelölték meg legfontosabbnak, amely területen 3 éven belül mindenképp változásokat kell eszközölniük. A válaszadók fele az adatállományok áthelyezésére koncentrál majd, 47 százalékuk pedig elismerte, hogy sokkal nyitottabb adatforgalmat kéne kialakítania a beszállítók és forgalmazókkal való együttműködésben.

 

A kutatásról

Az Oracle a Coleman Parkes kutatószervezetével együttműködésben 700 vezető ügyfélélmény szakértőt, menedzsert, stratégiai vezetőt és az ellátási lánc vezető szereplőit kérdezte meg az Egyesült Királyság, az Egyesült Arab Emírségek, Franciaország, Hollandia, Kína, Németország és Svájc gyártó vállalatai körében. A válaszadók 250 főnél több munkavállalót foglalkoztató vállalatoknál dolgoznak az autógyártás, technológiai szektor, textilipar, FMCG, gyógyszer- és vegyipar területein.

Kulcsszavak: kutatás Ipar 4.0 Oracle

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Különdíj az EU Fiatal Tudósok Versenyén

Az Európa Unió által évente szervezett, legjelentősebb és legrangosabb tehetség-kutató és -kiválasztó versenyt, a Fiatal Tudósok Versenyét  melyre a világ 38 országából érkeztek fiatalok  az idén szeptember 14. és 19. között Dublinban rendezték meg, ahol az egyik magyar fiatal - Novák Blanka - megkapta a különdíjat.

2018. szeptember 21. 00:18

Magyarországon nyolcszor annyit kell dolgozni a legdrágább IPhonért, mint Svájcban

A Picodi adatelemző csapata górcső alá vette, hogy hány napot kell egy átlagos (KSH adatai alapján, további 41 országhoz viszonyítva) egy orosznak, írne, svájcinak vagy épp magyarnak dolgoznia ahhoz, hogy megvehesse magának az Apple új csodáját. (Az utóbbi kettőt összehasonlítva az - a nem épp meglepő eredmény - jött ki, hogy egy magyarnak többet, majdnem nyolcszor annyit, mint egy svájcinak.)
 

2018. szeptember 20. 13:02

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Mely területeken jelenti a fejlődés motorját a nyílt forráskód

2018. szeptember 19. 14:18

A drón vagy a Tesla gyorsul jobban?

2018. szeptember 18. 14:04

Nemzetközi online vásárlási trendek

2018. szeptember 12. 11:54

Hogyan védjük meg céges értékeinket a kiberbűnözőktől?

2018. szeptember 10. 14:57
cloudappsportal.com