Hatósági együttműködéssel szűrtek ki interneten kapható, csodát ígérő termékeket
A kormány célja, hogy a családok biztonságosan tudjanak vásárolni az interneten is, ezért a fogyasztóvédelem középpontjában a netes kereskedelem ellenőrzése áll. Az elmúlt időszakban több mint 1200 e-kereskedelmi vállalkozást vizsgáltak, köztük az úgynevezett csodát ígérő termékeket forgalmazókat is. A megtévesztő weboldalak, a hamis ígéretekkel kínált termékek kiszűrése érdekében az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) több hatóság összefogását kezdeményezte. A hatóságok együttműködésének eredményeként számos terméket vont ki a forgalomból a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal.
Az interneten kapható, látványos fiatalodást, gyors fogyást vagy az egészségi állapot javulását ígérő termékek az egészségre nézve kockázattal járhatnak. Most ezekkel a termékekkel akarják félrevezetni az embereket. Az ilyen jellegű termékeket értékesítő webáruházak megsértik az online kereskedelemre vonatkozó szabályokat is.
A csodát ígérő termékek, a megtévesztő állításokat tartalmazó webáruházak elleni eredményes fellépés érdekében az ITM a fogyasztóvédelmi hatóság mellett a Nemzeti Adó- és Vámhivatalt (NAV), a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatalt (Nébih) és az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézetet (OGYÉI) is bevonta.
Keszthelyi Nikoletta, az ITM közös hatósági fellépését kezdeményező, fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkára kiemelte: „A fogyasztóvédelem területén 2018-ban az e-kereskedelemmel és a termékbiztonsággal kapcsolatos kérdések állnak a középpontban. Szoros hatósági együttműködéssel a szabálytalan árubemutatókat már jelentős mértékben visszaszorítottuk. A fogyasztóvédelmi ellenőrzések tapasztalata alapján, a családok védelme érdekében újabb akciótervet kezdeményeztünk, amelynek célja az interneten hirdetett, csodát ígérő termékek kiszűrése. A hatósági összefogás eddig is jelentős eredménnyel járt, a megkezdett munkát folytatjuk nemcsak a fogyasztók, hanem a tisztességesen működő webáruházak védelme érdekében is. Nem fogjuk hagyni, hogy tisztességtelen kereskedők félrevezessék, becsapják a magyar vásárlókat.”
„Az ellenőrzések során több mint 60 ezer doboz étrend-kiegészítőt, többek között potencianövelőt, porcerősítőt, hajhullás elleni és zsírégető szert vont ki a forgalomból a Nébih, megközelítőleg 668 millió forint értékben” – mondta Bognár Lajos országos főállatorvos.
Az ITM internet laboratóriuma próbavásárlásokat is végzett, melyek nyomán az OGYÉI megállapította, hogy a beszerzett gyógyhatást ígérő termékek egyikében sincs gyógyszerhatóanyag. Az orvostechnikai eszközök esetében pedig a forgalmazásra irányadó előírások nem teljesültek, ezért az OGYÉI megkezdte azok forgalomból való kivonását.
A későbbi problémák elkerülése érdekében javasolt a vásárlás előtti alapos körültekintés. A jogszerűen működő webáruházak széleskörűen tájékoztatnak a fogyasztói jogokról, szállítási és fizetési tudnivalókról, a vásárlás utáni elállási lehetőségekről. Ezek betartását a fogyasztóvédelmi hatóság rendszeresen ellenőrzi. A csodát ígérő honlapok telefonszámon kívül más elérhetőséget jellemzően nem tartalmaznak, szinte semmilyen információ nem található a vállalkozásról, a vásárlástól való elállási lehetőség nem biztosított. Ezek a körülmények gyanút kelthetnek és figyelmeztethetnek arra, hogy ne higgyünk a valótlan állításoknak.
Az aktív fogyasztóvédelmi jelenlét és a rendszeres fogyasztóvédelmi ellenőrzések, a szoros hatósági együttműködés hozzájárul a magyar vásárlók, családok jogainak megóvásához, érdekeinek védelméhez, és a biztonságos termékek forgalmazásához.
Kapcsolódó cikkek
- A Media Markt és Lumenet az Év Internetes Kereskedői 2018-ban
- Tíz év alatt tízszeresére nőtt a magyar e-kiskereskedelem
- Hatalmas siker az eMAG Marketplace
- Már bankkártyával is fizethetünk a Vatera online piacterén
- Idén is keresik az Év Internetes Kereskedőjét
- A magyar vásárló véleménye: Kínából rendelni biztonságos és jó kaland!
- Az eMAG nem titkolt célja, hogy mindenben az első legyen
- A webáruházak körében az online marketing az abszolút győztes
- 1,2 milliárd euró felett a hazai online kiskereskedelem
- Ne légy online csalás áldozata!
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Magyarországra jön a NASCAR?
Tavaly a floridai Daytona Beach-en, a NASCAR bölcsőjében rendezték a magyar-amerikai szakmai kapcsolatok egyik legnagyobb rendezvényét, a Hungarian Summitot, akkor Jordan Jiloty, a NASCAR ügyvezető igazgatója üdvözölte a konferencia résztvevőit, de úgy tűnik ez nem egy egyszeri alkalom volt. Jordan Jiloty az idén a budapesti Hungarian Summit-ra is ellátogat június 8-án.
Környezetvédelmi díjat kaptak az LG 2023-as OLED evo tévéi
Az LG Electronics (LG) 2023-as OLED evo tévéi megkapták a Carbon Trust*** CO2 kibocsátás csökkentéséről* és CO2 méréséről** szóló tanúsítványát. A széria idén az egymást követő harmadik évben érdemelte ki a minősítést, valamint a Société Générale de Surveillance SA (SGS) környezetvédelmi címkét**** is magáénak tudhatja. Az elismerésekkel az LG folyamatos ESG-erőfeszítéseit díjazták, amelyeket a gyártás során keletkező műanyaghulladék csökkentése érdekében tesz.
Új okosóra a Huawei magyarországi kínálatában
Új okosórával bővül június 1-jétől a Huawei magyarországi kínálata: a HUAWEI WATCH GT 3 SE a sorozat eddigi legkisebb súlyú készüléke, amely sport- és fitnesz funkciók széles választékát nyújtja, és akár két hetes folyamatos használatot tesz lehetővé. Az okosóra kompatibilis Android és iOS-készülékekkel, a felhasználók egyszerűen indíthatnak és fogadhatnak hívást az eszközzel, amely gyorstöltéssel is tölthető.
Új technológiák forradalmasíthatják a fizetési ökoszisztémát
Az elmúlt években számos új technológia jelent meg a pénzügyi szektorban, amelyek forradalmasíthatják a fizetési ökoszisztémát. Az AFR 2.0 és a szupertárcák a legújabb innovációknak tekinthetők ezen a területen, amelyek azt ígérik, hogy alapjaiban változtatják meg a fizetés jövőjét. Segítségükkel az ügyfelek egységes és kényelmes fizetési élményben részesülnek, míg a pénzügyi szolgáltatók számára lehetőség nyílik újfajta üzleti modellek kialakítására.
Zöld gasztroreformot hirdet a magyar startup
Mintegy 550 millió forintot fordíthat növekedésére a Greenstic Europe Kft. (Greenstic) az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures befektetésének köszönhetően. A környezetbarát, egyszer használatos éttermi eszközöket forgalmazó vállalkozás regionális szinten bővíti tevékenységét, miközben célul tűzte ki a gasztroszektor környezettudatossá tételét, és a körforgásos gazdasági modell alkalmazását is.