Hatósági együttműködéssel szűrtek ki interneten kapható, csodát ígérő termékeket

forrás: Prím Online, 2018. június 22. 09:52

A kormány célja, hogy a családok biztonságosan tudjanak vásárolni az interneten is, ezért a fogyasztóvédelem középpontjában a netes kereskedelem ellenőrzése áll.  Az elmúlt időszakban több mint 1200 e-kereskedelmi vállalkozást vizsgáltak, köztük az úgynevezett csodát ígérő termékeket forgalmazókat is. A megtévesztő weboldalak, a hamis ígéretekkel kínált termékek kiszűrése érdekében az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) több hatóság összefogását kezdeményezte. A hatóságok együttműködésének eredményeként számos terméket vont ki a forgalomból a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal.

Az interneten kapható, látványos fiatalodást, gyors fogyást vagy az egészségi állapot javulását ígérő termékek az egészségre nézve kockázattal járhatnak. Most ezekkel a termékekkel akarják félrevezetni az embereket. Az ilyen jellegű termékeket értékesítő webáruházak megsértik az online kereskedelemre vonatkozó szabályokat is.

 

A csodát ígérő termékek, a megtévesztő állításokat tartalmazó webáruházak elleni eredményes fellépés érdekében az ITM a fogyasztóvédelmi hatóság mellett a Nemzeti Adó- és Vámhivatalt (NAV), a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatalt (Nébih) és az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézetet (OGYÉI) is bevonta.

 

Keszthelyi Nikoletta, az ITM közös hatósági fellépését kezdeményező, fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkára kiemelte: „A fogyasztóvédelem területén 2018-ban az e-kereskedelemmel és a termékbiztonsággal kapcsolatos kérdések állnak a középpontban. Szoros hatósági együttműködéssel a szabálytalan árubemutatókat már jelentős mértékben visszaszorítottuk. A fogyasztóvédelmi ellenőrzések tapasztalata alapján, a családok védelme érdekében újabb akciótervet kezdeményeztünk, amelynek célja az interneten hirdetett, csodát ígérő termékek kiszűrése. A hatósági összefogás eddig is jelentős eredménnyel járt, a megkezdett munkát folytatjuk nemcsak a fogyasztók, hanem a tisztességesen működő webáruházak védelme érdekében is. Nem fogjuk hagyni, hogy tisztességtelen kereskedők félrevezessék, becsapják a magyar vásárlókat.”

 

http://www.axon-labs.com

 

„Az ellenőrzések során több mint 60 ezer doboz étrend-kiegészítőt, többek között potencianövelőt, porcerősítőt, hajhullás elleni és zsírégető szert vont ki a forgalomból a Nébih, megközelítőleg 668 millió forint értékben” – mondta Bognár Lajos országos főállatorvos.

 

Az ITM internet laboratóriuma próbavásárlásokat is végzett, melyek nyomán az OGYÉI megállapította, hogy a beszerzett gyógyhatást ígérő termékek egyikében sincs gyógyszerhatóanyag. Az orvostechnikai eszközök esetében pedig a forgalmazásra irányadó előírások nem teljesültek, ezért az OGYÉI megkezdte azok forgalomból való kivonását.

 

A későbbi problémák elkerülése érdekében javasolt a vásárlás előtti alapos körültekintés. A jogszerűen működő webáruházak széleskörűen tájékoztatnak a fogyasztói jogokról, szállítási és fizetési tudnivalókról, a vásárlás utáni elállási lehetőségekről. Ezek betartását a fogyasztóvédelmi hatóság rendszeresen ellenőrzi. A csodát ígérő honlapok telefonszámon kívül más elérhetőséget jellemzően nem tartalmaznak, szinte semmilyen információ nem található a vállalkozásról, a vásárlástól való elállási lehetőség nem biztosított. Ezek a körülmények gyanút kelthetnek és figyelmeztethetnek arra, hogy ne higgyünk a valótlan állításoknak. 

 

Az aktív fogyasztóvédelmi jelenlét és a rendszeres fogyasztóvédelmi ellenőrzések, a szoros hatósági együttműködés hozzájárul a magyar vásárlók, családok jogainak megóvásához, érdekeinek védelméhez, és a biztonságos termékek forgalmazásához. 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az ár vagy a környezettudatosság miatt veszünk használt cuccot?

Nemzetközi kutatás alapján a vásárlók 71 százaléka számára kulcstényező a termék környezeti hatása. Itthon ugyanez az arány mutatkozik meg, a legtöbben (72%) szívesen vásárolnak olyan terméket, amellyel a környezetért is tesznek. Ennél jelentősen kevesebben (31%) többet is fizetnének egy-egy zero waste holmiért – derül ki a Vatera legfrissebb felméréséből. A kutatás rávilágított arra, hogy a felhasználókat bár jellemzi a környezettudatos gondolkodásmód, a mindennapok gyakorlatában nem nyilvánul meg ekkora mértékben, ezért a Vatera újításokat vezet be az oldalán, hogy segítse felhasználóit a tudatos döntésekben. 

2019. szeptember 20. 12:04

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Mától rendelhetők az Apple legújabb termékei

Nem omlik össze az ekereskedelem: egy év haladék az erős ügyfélhitelesítésre

2019. szeptember 11. 08:34

A budapesti ITU Telecom World kulcsszava az 5G

2019. szeptember 9. 23:51

Az ESET az egyetlen kihívó a végpontvédelem területén

2019. szeptember 3. 13:26

30 év a hazai KKV vállalkozások fejlesztéséért

2019. szeptember 1. 13:27
online sportfogadás