NMHH Médiatanács: 30 millió forint közösségi rádiók és televíziók működési költségeire
Három tévé, két közösségi és két kisközösségi rádió éves üzemeltetési költségeihez járul hozzá, és két azonnali helyszíni forgatást támogat a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa, továbbá 500 ezer forintos különdíjat ajánl fel a Lakiteleki Filmszemlén. A Veszprém 95,1 MHz helyi rádiós frekvencia pályázatán a tanács az egyetlen jelentkező FM 4 Rádió Kft.-t nyilvánította nyertessé, amely Mária Rádió Völgyhíd néven tervezi szolgáltatását.
Mecenatúraprogramos támogatások és filmszemledíj-felajánlás
A Médiatanács Magyar Média Mecenatúra Programjában a működési és üzemeltetési költségeket támogató pályázat idei negyedik fordulójában a testület összesen 30,3 millió forinttal támogat hét sikeresen pályázó közösségi médiumot. Az összegből két kisközösségi rádió – a gyomaendrődi Rádió Sun és a gyöngyösi MaxiRádió –, valamint a közösségi kisvárdai Friss FM és a fővárosi Trend FM rádió kap rezsitámogatást. Rajtuk kívül győztes pályázó a Komló és Térsége Televízió, a Kanizsa TV és a biatorbágyi Völgyhíd TV.
Két azonnali helyszíni forgatás költségeihez járul hozzá a tanács ezen a héten a mecenatúraprogram ad hoc események megörökítését támogató Escher Károly-pályázatán. Tóth Zsolt Marcell a napjainkban hazánkba visszatelepülő nagyvadakról tervez ismeretterjesztő filmet, amelyhez az 1,6 millió forintos támogatásból az egyre gyakrabban Magyarországra tévedő medvékről fog forgatni a természetvédelmi őrszolgálatok segítségével. Kövessy Róbert rendező a három évtized után bezáró Wichmann kocsma utolsó napjait rögzíti a hely híres törzsvendégeinek megszólaltatásával; az alkotáshoz 895 ezer forintos támogatással járul hozzá a tanács.
A Médiatanács 500 ezer forintos különdíjat ajánlott fel e heti döntésével a november 14. és 16. között megrendezendő 18., – az idén a Balázs Béla Stúdió emlékére meghirdetett – Lakiteleki Filmszemlére. A szervező intézmények október 1-ig várják a pályamunkákat. A filmeket krónika, korkép, művelődés, portré és fikciós műsorok kategóriákban lehet nevezni. Részletek a szemle honlapján.
Rádiós döntések
A Veszprém 95,1 MHz helyi rádiós frekvencia pályázatán a grémium az egyetlen jelentkezőt, a FM 4 Rádió Kft.-t nyilvánította nyertessé. A pályázó a Mária Rádió Csoport tagjaként a Budapest 88,8 MHz jogosultsággal hálózatba kapcsolódva közösségi jelleggel sugározhatja majd műsorát, Mária Rádió Völgyhíd néven.
A Médiatanács befejezte a rádiók zenei műsorkvótákra vonatkozó kötelezettségének 2017-es teljesítését vizsgáló ellenőrzését: az utolsó szakaszban két fővárosi körzeti rádiónál – a Music FM és a Rádió 1 esetében – állapított meg jogsértést, szolgáltatóikra néhány tízezer forintos bírságot szabott ki. A médiatörvény alapján a rádióknak éves zenei kínálatuk legalább 35 százalékában magyar zenét kell sugározniuk, és a magyar zenének legalább 25 százaléka öt évnél nem lehet régebbi.
Kapcsolódó cikkek
- Cross FM néven indulhat új rádió Budapesten
- Egyre bátrabban mobilinterneteznek a magyarok uniós országokba utazva
- NMHH Médiatanács: 110 millió forint közösségi tévék, rádiók műszaki fejlesztésére
- NMHH: Retro Rádió néven indulhat majd az új országos kereskedelmi rádió
- A Magyar Telekom reagálása az NMHH határozatára
- NMHH: Visszaélésekre alkalmas, ha SMS-üzenettel telefonegyenleget lehet feltölteni
- Médiatanács: összesen 45,7 millió forint hangjáték- és online sorozatokra
- A Médiatanács döntött az országos kereskedelmi rádiós pályázat nyerteséről
- Teret nyert az online média az országgyűlési választásokkal kapcsolatos tájékozódásban
- Átadta az NMHH elnöke az idei Magyari Endre-díjakat Győrben
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az Influence Media nyerte a Continental Magyarország kommunikációs tenderét
Többfordulós, meghívásos tenderen az Influence Media integrált kommunikációs ügynökség nyerte el a Continental Magyarország vállalati kommunikációs és PR feladatokra kiírt tenderét. A közös munka már áprilisban elindult, az együttműködés keretében az ügynökség a Continental országos vállalati kommunikációs osztályának, illetve a gumiabroncs üzletágának nyújt kommunikációs szolgáltatást.
Hamarosan rendelhető a Lenovo új VR headsetje
A kiemelt nemzetközi piacokon (többek között Magyarországon is) júniustól rendelhető a Lenovo vállalatok számára kifejlesztett új ThinkReality VRX all-in-one virtuális valóság (VR) headsetje. A magával ragadó, kényelmes, vékony kialakítású, hat mozgási szabadságfokú (6DoF) VR-megoldást a Snapdragon XR2+ Gen 1 processzor vezérli, színes, nagy felbontású átviteli képességeket biztosítva a kevert valóság alkalmazásokhoz. A ThinkReality VRX-et egy teljes körű, végponttól végpontig terjedő szolgáltatáscsomag is támogatja, amely biztosítja a szervezeti projektek sikerességét és megtérülését.
A Nikon kiadja az első tükör nélküli DX formátumú fix objektívet
A Nikon ma bővíti a NIKKOR Z DX objektívek kínálatát az első DX formátumú fix objektívvel. A NIKKOR Z DX 24mm f/1.7 objektív nagy fényerejű, éles, és közeli felvételekhez is kiváló, valamint gyenge fényben is remekül teljesít. A kompakt és sokoldalú objektív tökéletes fix objektív élénk mindennapi fényképekhez.
NIS2 és DORA: a kiberbiztonsági felzárkóztatás motorjai vagy újabb felesleges terhek?
Egyre inkább foglalkoztatja a vállalatokat az Európai Unióban, hogy hogyan fogja érinteni őket a NIS2, a felülvizsgált kibervédelmi irányelv, amely a 2016-os hálózat és információbiztonsági irányelv helyébe lép (NIS), illetve a Digital Operational Resilience Act (DORA), a pénzügyi szektor védelmének erősítését célzó rendelet. A NIS2 esetében a részletek még pontosításra várnak és a tagországok csak később ültetik át a nemzeti jogba az irányelveket, de az biztos, hogy az EU-n belül tevékenykedő cégeknek komoly munkát kell fektetniük abba, hogy eleget tegyenek a jogszabályoknak. Ha észszerűen implementálják az előírásokat a helyi jogrendbe, az jelentős előrelépést hozhat a hazai vállalatok kibervédelmi fejlettségében, ám ehhez kulcsfontosságú, hogy már most elkezdjék a felkészülést. A BlueVoyant szakértői áttekintették, hogy várakozásaik szerint mit jelentenek majd a gyakorlatban a jogszabályok.
A SteelSeries bővíti a díjnyertes Arctis Nova headset termékcsaládot
A SteelSeries, az úttörő Arctis headsetek és az új Arctis Nova sorozat létrehozója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, valamint a gaming- és esport perifériák világelső gyártója kiterjeszti az Arctis Nova univerzumot az Arctis Nova 4 bevezetésével, amely már Magyarországon is elérhető.