Az E-tanoda diákjai a kompetenciateszteken is javulást értek el

forrás: Prím Online, 2018. július 6. 15:03

2017 januárjában kísérleti időszakkal, a 2017/18-as tanítási évben pedig már élesben teljesített a 21. Századi Pedagógiáért Alapítvány és a Telenor által életre hívott E-tanoda projekt. A kortárs mentorálási program eredményes volt és elérte elsődleges célját: javult a mentorált diákok iskolai teljesítménye és növekedett az önbizalmuk is.

Közel ezer online tanórával a hátuk mögött

Az E-tanoda program leszakadó térségekben élő, hátrányos helyzetű gyerekek tanulását segíti önkéntes budapesti gimnazisták, mint mentorok segítségével. Az idei tanévre már 150 diákot elért program központi eleme a korrepetált diákok számára személyre szabott digitális tananyagok fejlesztése és a heti rendszerességű Skype-tanóra, amelyhez a Telenor biztosítja a megfelelő táblagépeket és a korlátlan Hipernet hozzáférést minden résztvevő számára.

 

 

A 2017 januárjában az ormánsági Gilvánfán indult féléves kísérleti időszak pozitív eredményei után a 2017/18-as teljes tanévben, még több résztvevő diákkal, immár három településen folytatódott az E-tanoda projekt.  A mentorok és mentoráltak száma a duplájára nőtt, így közel 150 diák, 600 alkalommal, összesen 970 órán keresztül tanult és fejlődött a digitális eszközök segítségével.

 

Milyen hatással volt a mentorált gyerekekre a program?

A mentorált diákok iskolai tanárai is megerősítették az E-tanoda program pozitív hatásait. Az idei tanévet értékelő kutatásban a megkérdezett tanárok 85 százaléka számolt be arról, hogy a programban részt vevő diákok iskolai teljesítménye javult: ez nem csupán az osztályzatok javulásában érzékelhető, hanem a mentoráltak a korábbinál jobb eredményt értek el a tanulmányi kompetenciateszteken is. Az E-tanodában korrepetált diákok a korábbinál mélyebben megértették a tananyagot, nőtt a magabiztosságuk és a motivációjuk, valamint fejlődést mutattak a szociális kompetenciák terén is mint együttműködés, empátia és szabálykövetés.

 

 

Az E-tanoda hosszú távú célja, hogy a stabil működési keretek kiépítése után olyan önfenntartó tanulóközösségek alakuljanak ki, amelyek a program keretein kívül is képesek önállóan folytatni a megkezdett mentorálási tevékenységet. Ez tehermentesíti az szervezőket, és az így felszabaduló kapacitásokat új helyszíneken, még több diák bevonására lehet fordítani. A Telenor elkötelezett az E-tanoda program folytatása és a társadalmi egyenlőtlenségek csökkentése mellett, melynek egyik útját a digitális oktatási módszertanok terjesztésében látja.

 

Az E-tanoda program a 21. Századi Pedagógiáért Alapítvány és Telenor kezdeményezése, amely a Microsoft Magyarország szakmai részvételével indult útjára 2017-ben.

 

A fényképek az évindító mentor-mentorált ismerkedő táborban készültek.

Oktatás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális oktatásban segít az Ericsson új programja

A COVID-19 világjárvány a Föld sok országában az oktatási rendszerek működésében is fennakadásokat okozott. Ezt látva az Ericsson az UNESCO Globális Oktatási Koalíciójának keretében elindította Ericsson Educate elnevezésű digitális programját, amely középiskolások és egyetemi hallgatók számára kínál online oktatási anyagokat a digitális készségek és ismeretek javításához. 

2020. május 30. 10:15

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Fél évig ingyenes az Adverticum „DataMe DMP adatok" szolgáltatása

2020. április 30. 09:47

Az LG történetének legjobb üzemi eredményét érte el 2020. első negyedében

2020. április 29. 17:15

Gigafelvásárlás az oktatási piacon

2020. április 21. 10:32

Az ABB ingyenessé tette a digitális szolgáltatásokat

2020. április 20. 09:20
online sportfogadás