Nem változott számottevően a rádiózók száma a második negyedévben
Áprilistól júniusig országosan naponta több mint hatmillióan hangoltak valamilyen rádióra, derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legújabb országos és budapesti hallgatottsági adataiból. A fővárosban a 15 éves vagy idősebb lakosság több mint 74%-a naponta, míg 91%-a heti rendszerességgel hallgat valamilyen rádiót.
Az áprilistól júniusig tartó időszak mérési eredményei szerint a rádiókat naponta több mint 6,2 millióan, hetente több mint 7,5 millióan hallgatták, ami azt jelenti, hogy a 15 éves vagy idősebb lakosság 74,3%-a naponta, míg 89,6%-a hetente rádiózik.
Egy átlagos napot alapul véve országosan jelenleg a Petőfi Rádió a legnagyobb eléréssel rendelkező adó 1,7 millió fővel, amelyet a Rádió 1 (1,3 millió), majd a Kossuth Rádió követ 1,3 millió hallgatóval. A Music FM átlag napi közönsége 658 ezer fő, a Sláger FM hallgatósága pedig 499 ezres, a Dankó Rádióé pedig 324 ezer. Százezernél több rajongója van a Rock FM 95.8-nak (142 ezer) és a Bartók Rádiónak (142 ezer). Ötvenezernél több hallgatót tudhat magáénak az Inforádió (86 ezer) és a Jazzy Rádió (70 ezer). A Mária Rádió 41 ezer, a Klasszik Rádió 36 ezer, a Tilos Rádió 14 ezer embert ér el naponta. A többi rádió közönsége nem éri el országosan a 10 ezer fős napi átlagot.
A fővárosban az átlagos napi hallgatószám alapján az első a Rádió 1 adása 280 ezer fővel, megelőzve ezzel az előző negyedévben vezető Sláger FM-et (242 ezer). A harmadik helyen a Music FM áll (197 ezer). A Petőfi Rádiót 161 ezren követik, a Kossuth Rádiót 148 ezren. A Rock FM 95.8 napi elérése 71 ezer, a Jazzy Rádióé 55 ezer, az InfoRádióé 54 ezer fő. A fővárosban napi 32 ezer hallgatóhoz szól a Bartók Rádió, míg a Klasszik Rádió 22 ezer, a Dankó Rádió 13 ezer emberhez. A napi hallgatótábora a Tilos Rádiónak és a Mária Rádiónak is 8-8 ezer.
A második negyedév további részletei – mind az országos és fővárosi, mind a megyei jogú városi rádiókra nézve – a hatóság honlapjának Kutatások menüpontjában elérhetők. Ugyanitt lehet tájékozódni a felmérés korábbi, első negyedéves eredményeiről is (melyek itt és itt érhetők el). Ahogy arról az NMHH a korábbi kapcsolódó közleményében írt, a rádiók és ügynökségek korlátlanul férhetnek hozzá a rádiópiaci szakemberek által javasolt módszertan alapján előállított adatokhoz, a nyilvánosság azonban szűkített információkat kap a piaci szereplők gazdasági érdekeinek védelmében.
Kapcsolódó cikkek
- Internet Hotline: 2011 óta több mint négyezer online bejelentés nyomán intézkedtek
- Új körzeti kereskedelmi rádió indulhat Pécsett
- Rádiós döntések a Médiatanács e heti ülésén
- A Médiatanács idén is támogatja a Magyar Speciális Független Filmszemlét
- NMHH Médiatanács: 30 millió forint közösségi rádiók és televíziók működési költségeire
- Cross FM néven indulhat új rádió Budapesten
- Egyre bátrabban mobilinterneteznek a magyarok uniós országokba utazva
- NMHH Médiatanács: 110 millió forint közösségi tévék, rádiók műszaki fejlesztésére
- NMHH: Retro Rádió néven indulhat majd az új országos kereskedelmi rádió
- A Magyar Telekom reagálása az NMHH határozatára
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A használtcikk, mint termék a világhálón is hasít
A magyarok 77%-a nyitott arra, hogy használt terméket vásároljon, és 64%-uk már vett is ilyen terméket a világhálón – mutatják a Shoptet friss reprezentatív kutatásának adatai, amelyet a március 18-ai Újrahasznosítási Világnap alkalmából készített. A ruhák és a számítástechnikai eszközök a legkelendőbbek ebben a kategóriában, de a használt könyvek is felkerültek a dobogóra a magyarok online vásárlói kosarában. Csehországban az e-kereskedelem egyik leggyorsabban növekvő és legnagyobb forgalmat bonyolító szektora a használtcikk piac, Magyarországon is jól járhat az a vállalkozó, aki használt termékeivel az online tér felé nyit.
A Széchenyi-egyetem képzési kínálatával és innovációival ismerkedtek a hazai középiskolák vezetői
Pályaorientációs fórumot rendezett a győri Széchenyi István Egyetem a zalaegerszegi ZalaZONE-on középiskolai vezetők számára. A dinamikusan fejlődő egyetemi ökoszisztéma stratégiai irányait, a legfrissebb képzési és felvételi információkat bemutató előadások mellett a vendégek a járműipari tesztpályán az intézmény legkorszerűbb technológiai fejlesztéseit is láthatták, az autonóm járművektől a drónokig.
Energiaügyi aggályok, amelyek kihatnak az üzleti versenyképességre, a munkaerőre és a dekarbonizációra
A felmérés azt mutatja, hogy a vállalkozásokat világszerte továbbra is aggasztják az energiabiztonság és az energiaárak hatásai, amelynek számos, további környezeti, társadalmi és gazdasági következménye lehet. Az ABB Electrification Energy Insights felmérése* szerint, amelyben különböző ágazatokban működő kis- és nagyvállalatok 2300 vezetője vett részt, a válaszadók 92 százaléka úgy érzi, hogy az energiaellátás folytatódó instabilitása veszélyezteti jövedelmezőségüket és versenyképességüket.
Siemens technológiával automatizálja abroncsgyárait a Continental
Most aláírt stratégiai megállapodásuk értelmében a Siemens preferált partnerként automatizációs és hajtástechnológiát szállít a Continental gumiabroncs gyáraiba világszerte.
Bemutatkozott a Microsoft 365 Copilot
A Microsoft a mesterséges intelligencia felhasználását új szintre emelte azzal, hogy március 16-án bejelentette a Microsoft 365 Copilotot, ami az Office-alkalmazásokba építve töredékére csökkenti le a napi, klasszikus értelemben vett irodai munkát.