Legszívesebben magunkat és szeretteinket fotózzuk – derült ki a Huawei kutatásából

forrás: Prím Online, 2018. szeptember 5. 11:04

A magyarok több mint kétharmada hetente legalább egy szelfit készít magáról – derült ki a Huawei több mint ezer fő részvételével végzett online felméréséből. 

Legtöbben családjukat és saját magukat fényképezik, 21%-uk pedig kiskedvencével fotózkodik a legszívesebben. A kutatás szerint az okostelefon-tulajdonosok nyitottak a különböző extra szelfikészítési funkciók iránt: 40%-uk arcszépítő funkciót, filtereket és effekteket is rendszeresen használ.

 

A Huawei legújabb felmérésében arra kereste a választ, hogy milyen gyakran és milyen célból készítenek magukról szelfit a magyarok, kivel pózolnak a legszívesebben, illetve milyen extrafunkciókat és kamerát használnak a saját magukról készített képek készítésénél.* 

 

A kutatásban megkérdezett felhasználók közel 40%-a válaszolta, hogy hetente legalább egyszer készít magáról szelfit, míg a szelfizés szerelmesei (13,3%) naponta akár többször is kattintanak. A válaszadók 22%-a csak havonta veszi elő telefonját, hogy saját magát fotózza, 7%-uk pedig még ennél is ritkábban, csupán évente használja okostelefonja előlapi kameráját.

 

 

A szelfizés csoportosan is élvezetes, ezt a megkérdezett felhasználók is igazolták válaszaikkal: a legtöbben (50,8%) családjukkal és barátaikkal fényképezkednek, illetve magukról lőnek fényképeket (37,8%), de a párokkal közösen készített szelfik is gyakoriak, a felhasználók mintegy 33%-a fotózkodik rendszeresen szerelmével. A szelfikészítés célja a többségnél (84,7%) kétségtelenül a saját szórakoztatás, ezt követi a közösségi médiában történő megosztás (47,6%), továbbá az üzleti profilon való publikálás lehetőségével is élnek páran; a megkérdezett felhasználók 3%-a posztolja rendszeresen szelfijeit üzleti, vagy reklámcélból.

 

A felmérés kitért arra is, hogy a userek milyen funkciókat preferálnak, vagy próbálnának ki a jövőben szelfikészítés során. Napjainkban az okoskészülékek kamerájában is alapfunkciónak számító filterek, valamint szűrők számítanak a legnépszerűbb extrának (54,6%), ezt követik az effektek (49%), majd a panorámafotó-funkció (42,3%). Érdekesség, hogy az arcszépítő és a 3D megvilágítási mód is nagy népszerűségnek örvend, előbbit a felhasználók 40,8%-a, míg utóbbit 36,5%-a használja rendszeresen, vagy próbálná ki a jövőben.

 

Nagy Ivett, a Huawei Technologies Hungary marketingvezetője a kutatás eredményével kapcsolatban úgy fogalmazott: „Kíváncsiak voltunk felhasználóink véleményére, hiszen az ő igényeiknek megfelelően fejlesztjük okostelefonjainkat a jövőben is. Jelenleg is számos extrafunkcióval kedveskedünk a szelfik szerelmeseinek: P20, P20 Pro és Mate20 lite csúcskészülékeinkben már mesterséges intelligencia által támogatott szépítő funkciók is segítik a minél jobb szelfiélményt.”

 

A Huawei felmérésből az is kiderült, hogy a válaszadók közel 40%-a vásárolna készüléket kizárólag előlapi kamerás (szelfikamera) extra funkciókért és minőségért. A szelfizőknek a kamera minősége rendkívül fontos, a megkérdezettek majdnem fele (43,5%) legalább 8 megapixeles, 35%-uk pedig legalább 16 megapixeles előlapi kameraminőséget vár el az alacsonyabb árkategóriájú okostelefonoktól is.

 

________________

* Az online felmérés 2018. augusztus 9. és augusztus 16. között zajlott 1111 felhasználó bevonásával. A felhasználók - az első kérdés kivételével - a válaszadásnál több válaszlehetőséget is megjelölhettek.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Egyre több hirdető csatlakozik az IAB Hungary-hoz

A kiadókat, hirdetőket, technológiai- és kutatócégeket, továbbá egyéb, az online hirdetési piacon tevékenykedő szolgáltatókat összefogó IAB Hungary immár több mint 100 taggal büszkélkedhet.

2019. július 16. 14:41

Apple Pay-jel fizethetnek mától a Revolut ügyfelei

A Revolut, a világ egyik leggyorsabban növekvő technológiai vállalata, a mai napon elérhetővé teszi az Apple Pay-t a magyarországi felhasználói számára. A Revolut ügyfelei jelenleg 29 országban használhatják boltokban, applikációkban, vagy weboldalakon ezt a gyors és kényelmes fizetési megoldást iPhone, Apple Watch, iPad és Mac eszközökön.

2019. július 16. 12:55

Közel 2 milliárd forint értékű megbízás és nyilvános kibocsátás jön az OTT-ONE-nál

Az OTT-ONE megkötötte eddigi működésének legnagyobb összegű szerződését, közel 2 milliárd forint értékben. A szerződés értelmében egy magyarországi megrendelő számára hajt végre innovatív informatikai és információbiztonság-technológia fejlesztéseket a vállalat. A tőzsdei társaság menedzsmentje arról is határozott, hogy a megnövekedett piaci és befektetői érdeklődésre való tekintettel a vállalat 5 millió darab részvénnyel nyilvános kibocsátást hajt végre a Budapesti Értéktőzsdén.

2019. július 16. 11:20

A Bosch megnöveli az elektromos gépjárművek akkumulátorának élettartamát

Az akkumulátorok hosszabb élettartama érdekében a Bosch új felhőalapú szolgáltatásokat fejleszt, melyek kiegészítik az egyedi gépjárművek akkumulátorvezérlő rendszereit. 

2019. július 16. 10:04

NMHH: a rádióműsorok vetélytársaivá válnak az egyénileg összeállított tartalmak

Egy év alatt öt százalékponttal csökkent a hazai rádióhallgatók száma, ugyanakkor egyre többen rádióznak naponta legalább három órát a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kutatása szerint. A hatóság tavalyi, 2018 végén készült vizsgálatából az is kiderült, hogy az internet terjedésével a rádióhallgatási, zenehallgatási szokások is gyorsan változnak: a szerkesztett tartalom felől egyre többen fordulnak a saját maguk által összeválogatható, elsősorban digitális klipek, zeneszámok, videók felé. 

2019. július 16. 08:58

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A 4iG megvásárolja a T-Systems Magyarországot

2019. július 9. 11:43

A Bosch repülni tanítja az autókat

2019. június 21. 14:03

Több mint 1000 milliárd forintot költenek el Magyarországon az e-kiskereskedelemben

2019. június 4. 11:26

GKI e-TOPLISTA: Magyarország legnagyobb forgalmú webáruházai

2019. május 28. 12:05
online sportfogadás