Magyarországon a fiatalok többsége fotózásra használja a telefonját

forrás: Prím Online, 2018. szeptember 25. 08:41

Egy fogyasztói felmérés - amit a Honor számára Kantar Millward Brown készített – mintegy 1800, 15 és 35 év közötti okostelefon-használó körében hat európai országban bemutatja, hogy az okostelefonok tradicionális mobiltelefonok feletti dominanciája hogyan változtat azon, ahogyan az emberek a mobil kommunikációs eszközöket használják. Fényképezés, közösségi oldalak használata, internetezés, e-mailek olvasása – ezek a legfontosabb funkciói a modern okostelefonoknak. A Honor 10 az AI kamerájával erre egy kiváló példa.

Az európai fiatalok legfőképpen telefonhívásra (92%) és sms küldésre (83%) használják a telefonjukat, de megjelölték emellett a fotózást (87%), a közösségi média használatát (78%), e-mailek olvasását (83%) és internetezést (80%) is. A válaszadók csaknem fele ezeket a legfontosabb funkciók közé sorolta. 

 

Kevésbé fontosként említették a műholdas navigációt, szórakoztató funkciókat, online applikációkon történő kommunikációt és a mobilos fizetést. Az MMS-ek és az egészség vagy fitnesz applikációk általában kisebb népszerűségnek örvendenek. 

 

Nemek és korosztályok közötti különbségek

A nők a közösségi oldalakat sokkal gyakrabban böngészik a telefonjukon, mint a férfiak (83% vs. 73%), ugyanígy magasabb az arány a fotózás (91% vs. 84%) és sms küldés terén is (90% vs. 77%). A Z generáció tagjai (15 és 24 év közöttiek) többet használják a telefonjukat szórakozásra, játékokra és így tartják a kapcsolatot a közösségi média oldalain is. Az idősebb, 25 és 38 év közötti felhasználók (az Y generáció) főként kommunikációs vagy munkaeszközként használják az okostelefonjukat.

 

 

Az okostelefon-funkciók használata a következő kérdésre: Miért használja ön leginkább az okostelefonját? Sorolja fel az összes indokot. A válaszok korosztályok alapján lettek csoportosítva – Z Gen (15-24) és Y (25-38). A zöld színezés azt jelzi, hogy hol volt a korosztályok közötti különbség jelentős (95%-os megbízhatósággal)

 

A magyar fiatalok körében nemigen terjed el az sms és az MMS küldése. Ez a csoport említi az sms-ezést és a multimédiás üzenetküldést a legkevesebbet a hat ország közül. Valószínűsíthető, hogy az sms-ezés helyett inkább az okostelefonok instant üzenetküldő szolgáltatásait részesítik előnyben, amelyet mintegy 61 százalékuk használ. Az egészség és fitnesz alkalmazásokat használják a legkevesebbet.

 

 

Az okostelefon-funkciók használata arra a kérdére alapozva,hogy: Mire használja  leginkább az okostelefonját? Sorolja fel az összes indokot. Az országok szerinti táblázatban a zöld jelölés azt jelenti, hogy az érték az átlagnál jelentősen magasabb, a piros jelölés azt jelenti, hogy az érték jelentősen alacsonyabb.

 

Kreatív és társaságkedvelő – ilyen a fiatal, európai okostelefonhasználó

A modern telefonok használói leggyakrabban kreatívnak, nyitottnak, gondoskodónak, egyedinek és önállónak írták le magukat. A fiatal magyarok gondoskodó és megbízható embereknek látják magukat, akik a szabadidejüket legszívesebben otthon töltik. 

 

Honor okostelefonok az örök-fiatal, aktív közösségi média használóknak

“A Honor a “Bátraknak” szlogenjével a digitális bennszülöttek igényeit figyelembe véve lett kialakítva, az internet-optimalizált termékeivel. A legújabb, Kantar Millward Brown által készített felmérés megmutatja, hogy a fiataloknak olyan eszközre van szükségük, amivel a legtöbb lehetséges módon tudnak kommunikálni a világgal – a legegyszerűbb hívástól és sms küldéstől kezdve a gyors böngészésen és e-mailezésen át a magas minőségű fényképek készítéséig és megosztásáig. A legújabb zászlóshajó okostelefonunk, a Honor 10, az AI kamerájával, és GPI Turbóval egy remek és megfizethető eszközt kínál számukra.” – mondta Kim Jin, a Honor CEE &  Nordic vezetője. 

 

 

A felmérésről

A fogyasztói felmérést a Honor megbízásából Kantar Millar Brown készítette. A felmérés internetes interjúk segítségével készült, 1800 15 és 38 év közötti okostelefon használó körében hat országban: Magyarországon, Lengyelországban, Csehországban, Finnországban, Szerbiában és Görögországban. (N=300 országonként)

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Nagyszínpadon a Love Revolution

A Sziget két éve hirdette meg a "Love Revolution" kampányt, zászlajára tűzve a fenntarthatóság fontosságát, az emberi jogokat, elitélve a háborút és a fegyverkezést, szót emelve a bőrszín, vallás, vagy akár nemi identitás miatti kirekesztés ellen. Kádár Tamás főszervező elmondta, „A Sziget történetében idén először úgy szeretnénk felhívni a figyelmet a Love Revolution legfontosabb ügyeire, és ezzel a fesztivál értékrendjére, hogy a szó valódi értelmében vett "influenszereket” hívtunk meg, akik a Nagyszínpadon fejtik ki véleményüket a saját témáikban.”

2019. július 23. 17:34

Új mesterségesintelligencia-központot nyit a Bosch

A Bosch bővíti tevékenységét a mesterségesintelligencia-kutatásának terén: a technológiák és szolgáltatások szállítója Tübingenben, a német Cyber Valley régiójában megközelítőleg 35 millió eurót fog befektetni az új „Bosch AI Campus” létrehozásába. 

2019. július 23. 15:57

Még lehet jelentkezni az Év Informatikai vezetője pályázatra

A Vezető Informatikusok Szövetsége (VISZ) 2019-ben is kiírta az év CIO-ja pályázatot. Pályázat célja, hogy felhívja a figyelmet az informatikai vezetők tevékenységének fontosságára, valamint díjjal elismerje az évek során kiemelkedő teljesítményt nyújtó CIO munkáját.

2019. július 23. 14:13

A mesterséges intelligencia segítségével fejlődnek az együttműködő mobil robotok

Az autonóm mobil robotok (AMR-ek) az emberekkel együtt dolgozva hoznak létre magasan termékeny munkakörnyezetet, mely során átveszik az ismétlődő és balesetveszélyes, anyagmozgatással járó feladatokat. A mobil robotokat érintő eladások várhatóan világszerte jelentős mértékben emelkedni fognak az elkövetkező években, a földrajzi régiótól, valamint az iparágtól függetlenül. A folyamatos kutatás és fejlesztés sikerét mi sem bizonyítja jobban, mint az a számos, újonnan kialakított termék, amely egyre gyorsabb ütemben kerül a robotikai piacra. Az AMR-ek evolúciójának következő lépése a mesterséges intelligencia (MI) beépítése, mellyel az okos mobil robotok jóval többre lesznek képesek, mint eddig.

2019. július 23. 11:22

Buddy, chili, házépítés és lépésszámlálók

Létezik olyan IT-cég Magyarországon, ahol 5 százalék alatt van a fluktuáció. Egy olyan iparágban, ahol naponta 5-6 állásajánlatot kapnak a munkatársak és folyamatosan csábítják őket külföldi pozíciókra. Mégis maradnak, a Liferay sikeresen veszi fel a versenyt a nagy, közismert márkákkal, toborzási és megtartási megoldásai példaként állhatnak mások előtt.

2019. július 23. 10:06

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A Vodafone megkapta az engedélyt a UPC felvásárlására

2019. július 18. 17:06

A 4iG megvásárolja a T-Systems Magyarországot

2019. július 9. 11:43

A Bosch repülni tanítja az autókat

2019. június 21. 14:03

Több mint 1000 milliárd forintot költenek el Magyarországon az e-kiskereskedelemben

2019. június 4. 11:26
online sportfogadás