Magyarországon a fiatalok többsége fotózásra használja a telefonját

forrás: Prím Online, 2018. szeptember 25. 08:41

Egy fogyasztói felmérés - amit a Honor számára Kantar Millward Brown készített – mintegy 1800, 15 és 35 év közötti okostelefon-használó körében hat európai országban bemutatja, hogy az okostelefonok tradicionális mobiltelefonok feletti dominanciája hogyan változtat azon, ahogyan az emberek a mobil kommunikációs eszközöket használják. Fényképezés, közösségi oldalak használata, internetezés, e-mailek olvasása – ezek a legfontosabb funkciói a modern okostelefonoknak. A Honor 10 az AI kamerájával erre egy kiváló példa.

Az európai fiatalok legfőképpen telefonhívásra (92%) és sms küldésre (83%) használják a telefonjukat, de megjelölték emellett a fotózást (87%), a közösségi média használatát (78%), e-mailek olvasását (83%) és internetezést (80%) is. A válaszadók csaknem fele ezeket a legfontosabb funkciók közé sorolta. 

 

Kevésbé fontosként említették a műholdas navigációt, szórakoztató funkciókat, online applikációkon történő kommunikációt és a mobilos fizetést. Az MMS-ek és az egészség vagy fitnesz applikációk általában kisebb népszerűségnek örvendenek. 

 

Nemek és korosztályok közötti különbségek

A nők a közösségi oldalakat sokkal gyakrabban böngészik a telefonjukon, mint a férfiak (83% vs. 73%), ugyanígy magasabb az arány a fotózás (91% vs. 84%) és sms küldés terén is (90% vs. 77%). A Z generáció tagjai (15 és 24 év közöttiek) többet használják a telefonjukat szórakozásra, játékokra és így tartják a kapcsolatot a közösségi média oldalain is. Az idősebb, 25 és 38 év közötti felhasználók (az Y generáció) főként kommunikációs vagy munkaeszközként használják az okostelefonjukat.

 

 

Az okostelefon-funkciók használata a következő kérdésre: Miért használja ön leginkább az okostelefonját? Sorolja fel az összes indokot. A válaszok korosztályok alapján lettek csoportosítva – Z Gen (15-24) és Y (25-38). A zöld színezés azt jelzi, hogy hol volt a korosztályok közötti különbség jelentős (95%-os megbízhatósággal)

 

A magyar fiatalok körében nemigen terjed el az sms és az MMS küldése. Ez a csoport említi az sms-ezést és a multimédiás üzenetküldést a legkevesebbet a hat ország közül. Valószínűsíthető, hogy az sms-ezés helyett inkább az okostelefonok instant üzenetküldő szolgáltatásait részesítik előnyben, amelyet mintegy 61 százalékuk használ. Az egészség és fitnesz alkalmazásokat használják a legkevesebbet.

 

 

Az okostelefon-funkciók használata arra a kérdére alapozva,hogy: Mire használja  leginkább az okostelefonját? Sorolja fel az összes indokot. Az országok szerinti táblázatban a zöld jelölés azt jelenti, hogy az érték az átlagnál jelentősen magasabb, a piros jelölés azt jelenti, hogy az érték jelentősen alacsonyabb.

 

Kreatív és társaságkedvelő – ilyen a fiatal, európai okostelefonhasználó

A modern telefonok használói leggyakrabban kreatívnak, nyitottnak, gondoskodónak, egyedinek és önállónak írták le magukat. A fiatal magyarok gondoskodó és megbízható embereknek látják magukat, akik a szabadidejüket legszívesebben otthon töltik. 

 

Honor okostelefonok az örök-fiatal, aktív közösségi média használóknak

“A Honor a “Bátraknak” szlogenjével a digitális bennszülöttek igényeit figyelembe véve lett kialakítva, az internet-optimalizált termékeivel. A legújabb, Kantar Millward Brown által készített felmérés megmutatja, hogy a fiataloknak olyan eszközre van szükségük, amivel a legtöbb lehetséges módon tudnak kommunikálni a világgal – a legegyszerűbb hívástól és sms küldéstől kezdve a gyors böngészésen és e-mailezésen át a magas minőségű fényképek készítéséig és megosztásáig. A legújabb zászlóshajó okostelefonunk, a Honor 10, az AI kamerájával, és GPI Turbóval egy remek és megfizethető eszközt kínál számukra.” – mondta Kim Jin, a Honor CEE &  Nordic vezetője. 

 

 

A felmérésről

A fogyasztói felmérést a Honor megbízásából Kantar Millar Brown készítette. A felmérés internetes interjúk segítségével készült, 1800 15 és 38 év közötti okostelefon használó körében hat országban: Magyarországon, Lengyelországban, Csehországban, Finnországban, Szerbiában és Görögországban. (N=300 országonként)

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Online vásárlási szokásaink

Vajon mennyi időt szánunk egyes termékek megvásárlására? Ebben a cikkben a ShopAlike csapata megvizsgálta, hogy mennyi ideig tartott az európai vevőknek bizonyos termékek online vásárlása 2018-ban. Vajon ki a leggyorsabb döntéshozó az online piacon és melyek azok a termékek, amelyeket alaposan megfontolunk vásárlás előtt? Vajon mennyire különböznek az európai nemzetek egymástól?

2019. február 19. 19:03

Az európai kontinens lehet a vesztese a technológiai megszorításoknak

A nyílt és tisztességes verseny korlátozása nem csökkenti a biztonsági kockázatokat, ugyanakkor növeli a telekommunikációs költséget és késlelteti a digitális átállást az európai kontinensen – hívja fel a figyelmet Austin Zhang, a Huawei Technologies közép-kelet-európai régiós vezetője az amerikai külügyminiszter látogatása kapcsán. A vállalatvezető szerint amerikai tisztviselők egy csoportja politikai nyomás alá igyekszik helyezni az európai országokat, és állítólagos biztonsági okokra hivatkozva megpróbálja kizáratni piacaikról a Huawei Technologies-t. A vezető bízik benne, hogy az ügyfelek nem a teljesen alaptalan vádak, hanem saját tapasztalataik alapján jutnak helyes következtetésre a vállalattal kapcsolatban. 

2019. február 19. 17:35

A Panasonic új hangprojektorai bármilyen televízióhoz és beltérhez tökéletesen illeszkednek

A Panasonic bemutatja az SC-HTB900, SC-HTB700 és SC-HTB510 hangprojektorjait, amelyek az eddigi legkifinomultabb mozi- és zeneélményt adják a házimozirendszerekhez. A HTB900 és a HTB700 a Dolby Atmos és DTS:X technológiákat is támogatják, a legmodernebb területalapú audioformátumokat, amelyek úgy képesek mindent körülölelő hanghatást alkotni, hogy a hangokat pontosan oda helyezik, ahol azok a valóságban is megszólalnának a térben.

2019. február 19. 15:58

Különleges VR élmény várja a látogatókat a KÖKI Terminálban

Fantasztikus élmény, feledhetetlen családi kaland egy soha nem látott virtuális valóságban. Először Magyarországon a DinoSafari VR a KÖKI Terminálban.

2019. február 19. 14:15

eNet kutatás a hazai e-sport piac helyzetéről

Folyamatosak a viták arról, sportnak tekinthető-e a versenyszerű videojáték használat. Közben pedig az iparág egyre erősödik: már 24 milliárdos éves forgalmat tudhat magáénak. A játékok közül repülőstartot vett idehaza is a PuBG és a Fortnite, játékplatformot tekintve pedig erősödik a konzolok részesedése, de nem ez az egyetlen átrendeződés tavalyhoz képest. Merre tovább, e-sport? Kiderül az eNET, az Esport1 és az Esportmilla immár harmadik alkalommal elkészített, közös e-sport kutatásából.

2019. február 19. 12:51

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Christopher Mattheisen a Microsoft Magyarország új ügyvezető igazgatója

2019. február 18. 11:50

Bemutatkozik a Samsung 2019-es QLED TV kínálata

2019. február 15. 12:20

Minden eddiginél gyorsabb letöltési sebességet biztosít a Huawei új chipkészlete

2019. január 25. 11:21

Technológiával az örökélet felé

2019. január 14. 10:53
cloudappsportal.com