eTrends Monitor: a készpénzmentes fizetés már népszerűbb a netezők körében

forrás: Prím Online, 2018. október 8. 10:12

Egyre többen választanak inkább készpénzkímélő fizetési megoldásokat Magyarországon. Míg az elmúlt években a felnőtt internetezők egyharmada fizetett inkább készpénzmentesen – ha tehette; arányuk mára már 44 százalékra nőtt. 

A digitális technológiák a fizetés esetén is egyre jobban a mindennapi életünk részévé válnak, és várhatóan a készpénzmentes fizetést preferálók aránya tovább bővül az elkövetkezendő években. A felnőtt internetezők készpénzzel, online és mobilfizetéssel kapcsolatos viszonyával foglalkozik az eNET második eTrends Monitor kutatása, amely az OTP Mobil megbízásából készült.

 

A netezők már inkább készpénzmentesen fizetnek

Hazánkban a korábbi években még a rendszeres internethasználókat is megosztotta a fizetési mód kérdése: nagyjából egyenlő arányt képviseltek a készpénzmentes, a készpénzes és a mindkét fizetési módot preferálók. Mára azonban megváltozott a helyzet. Az eNET és az OTP Mobil 2018. júliusi kutatása szerint a készpénzmentes fizetési módokat preferálók egyértelműen többségbe kerültek a készpénzzel fizetőkkel szemben: míg a készpénzmentes fizetési módokat előnyben részesítők aránya 44 százalék, addig a készpénzes fizetést preferálóké már csupán 28 százalék. A mindkét típusú fizetési módra nyitottak aránya 29 százalék.

 

 

Már nem a parkolás és az autópálya matrica vásárlás az elsődleges mobilon

Laptopjuk vagy asztali számítógépük mellett az okostelefonok böngészőjén keresztül is nagy arányban fizetnek kártyával a felnőtt internetezők, de ha mobilról van szó, valamivel többen használnak alkalmazást vagy fizetnek SMS-sel, mint telefonjuk böngészőjén keresztül. Míg előbbi megoldást 31 százalék, utóbbit 38 százalék választja, de összességében a mobiljukon (akár böngészőn keresztül, akár alkalmazással, SMS-el) a felnőtt internetezők 44 százaléka, 2,5 millióan fizetnek. 

 

A mobilfizetési megoldások közül a bankok alkalmazásaiban történő átutalás a legnépszerűbb (23 százalék), ezt követi az alkalmazásból indított (15 százalék) és a fizetési alkalmazásokon keresztüli fizetés (14 százalék); utóbbi esetén a PayPal és a Simple alkalmazás bizonyultak a legnépszerűbbeknek. 

 

Míg korábban a mobilról történő online vásárlás elsősorban a parkolójegy és az autópálya matrica megvásárlását jelentette (melyeket jelenleg 31, illetve 30 százalék szokott mobillal megvásárolni), addig mostanra ezen a területen is fontos korszakváltás zajlott le: a webáruházban történő vásárlás átvette a vezető szerepet, 41 százalék szokta készülékét erre a célra használni. 

 

Hódít a kártyaadatok elmentése a készpénzmentes fizetésben

A készpénzmentes fizetési módok terjedésében a fizetési megoldások körének bővülésén túl persze annak is fontos szerepe van, hogy a szolgáltatók is egyre több funkcióval és kényelmi szolgáltatással igyekeznek megkönnyíteni a fizetést. Ilyen többek között a kártyaadatok elmentése, hiszen így a felhasználóknak nem kell minden egyes elektronikus fizetési tranzakció alkalmával előkeresni a bankkártyájukat és bepötyögni a rajta szereplő adatokat. A kártyaadatok online felületen és mobilalkalmazásban egyaránt elmenthetőek. Előbbiről a felnőtt netezők kétharmada hallott már és harmaduk el is mentette az adatait valamilyen online felületen; utóbbiról több mint fele hallott és hatoda mentette el kártyaadatait alkalmazásban vagy adta hozzá kártyáját az alkalmazáshoz. 

 

Az OTP Mobil esetében a mentett bankkártyás fizetés lehetősége kettős célt szolgál – mondta el dr. Al-Absi Gáber Seif, a vállalat ügyvezető-helyettese. Egyrészt átjárást biztosít a Simple alkalmazás és a SimplePay között, így az app felhasználói több ezer webáruházban fizethetnek sokkal egyszerűbben, a rendszerbe korábban elmentett bankkártyájukkal. Másrészt pedig támogatjuk a webshopokat abban, hogy a kényelmes megoldásnak hála kevesebb vásárlót veszítsenek a fizetési folyamat közben – tette hozzá. 

 

eNET Internetkutató Kft.

 

A közleménysorozat rövid bemutatása:

Az eNET Kft. rendszeresen végez egyes piaci szegmensekre vonatkozó felméréseket. Az eTrends Monitor közlemények célja az online fizetési piac szereplőinek edukálása. A közleménysorozat partnere az OTP Mobil Kft. A közleménysorozatot megalapozó kutatás és első közlemény a hazai online fizetési piac jelenlegi helyzetét, érzékelhető trendeket/jövőt vizsgálta. 

 

Az eNET legújabb eTrends Monitor kutatását 1134, 18 évnél idősebb internetező bevonásával, 2018 júliusában végezte. A felmérés a Véleményem Van (Veva.hu) online kutatási közösség tagjainak körében készült. Az adatok nem, kor és régió alapján reprezentálják a 18 évnél idősebb hazai internetezők véleményét.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az E.ON nevével visszaélve kérnek csalók átutalást

Ismeretlen támadók az E.ON nevében küldenek az energiavállalat elektronikus értesítőihez nagyon hasonló formátumú e-maileket, és ezzel próbálják elérni, hogy különböző, általában alacsony összegeket átutaljanak számukra.

2019. január 17. 18:22

Díjazták a legérdekesebb tíz magyar innovációt

Látványos gálaműsor keretében díjazták a legérdekesebb magyar innovációkat Budapesten. A rendezvényen a gazdaságpolitika és a tudományos élet szereplői is képviseltették magukat, az esemény egyben jótékonysági est is volt, amelynek bevételeiből a szervezők a törökbálinti Tábitha Gyermekhospice ház munkáját és bővítését támogatják.

2019. január 17. 17:21

Pályázati felhívás – Az év információbiztonsági újságírója 2019

A 2004-ben alakult Hétpecsét Információbiztonsági Egyesület céljai között szerepel az információvédelem kultúrájának és ismereteinek magyarországi terjesztése.

2019. január 17. 15:50

Hazánk jövőbeni teljesítményében segíthet a digitalizáció

Az év végi elemzések szerint Magyarország a GDP növekedésben az uniós országok élmezőnyéhez tartozott 2018-ban. A gazdasági bővülésre ható tényezők közül talán kevesebbet foglalkoznak az elemezések a digitális transzformációval. Az e-aláírás és digitalizációs technológiák fejlesztésére szakosodott NETLOCK szerint fontos és meghatározó szerepe lehet mindennek Magyarország jövőbeni teljesítményét tekintve. 

2019. január 17. 12:44

2018 második felében is határozottan nőtt az álláspiac

Nőtt a hirdetők és a jelentkezések száma is az álláspiacon 2018-ban az előző évhez képest. Legjobban a sofőrök és a gépkezelők jártak a munkaerőhiánnyal, de a szak- és fizikai munkások is napról-napra több lehetőség közül választhatnak. A jó munkaerő megszerzéséért folyó küzdelemben egyre több cég teszi nyilvánossá az adott pozícióhoz tartozó fizetést is. Ez mindenképpen megéri, az ilyen hirdetéseket akár 72 százalékkal is többen nyitják meg.

2019. január 17. 11:03

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Technológiával az örökélet felé

2019. január 14. 10:53

Az LG és a Microsoft közösen forradalmasítja az autóipart

2019. január 12. 10:47

Új technológiák az online játékgépekhez

2018. december 28. 08:02

123 magyarországi ALDI áruháznál állít üzembe elektromosautó-töltőket az E.ON

2018. december 19. 14:13
cloudappsportal.com