eTrends Monitor: a készpénzmentes fizetés már népszerűbb a netezők körében

forrás: Prím Online, 2018. október 8. 10:12

Egyre többen választanak inkább készpénzkímélő fizetési megoldásokat Magyarországon. Míg az elmúlt években a felnőtt internetezők egyharmada fizetett inkább készpénzmentesen – ha tehette; arányuk mára már 44 százalékra nőtt. 

A digitális technológiák a fizetés esetén is egyre jobban a mindennapi életünk részévé válnak, és várhatóan a készpénzmentes fizetést preferálók aránya tovább bővül az elkövetkezendő években. A felnőtt internetezők készpénzzel, online és mobilfizetéssel kapcsolatos viszonyával foglalkozik az eNET második eTrends Monitor kutatása, amely az OTP Mobil megbízásából készült.

 

A netezők már inkább készpénzmentesen fizetnek

Hazánkban a korábbi években még a rendszeres internethasználókat is megosztotta a fizetési mód kérdése: nagyjából egyenlő arányt képviseltek a készpénzmentes, a készpénzes és a mindkét fizetési módot preferálók. Mára azonban megváltozott a helyzet. Az eNET és az OTP Mobil 2018. júliusi kutatása szerint a készpénzmentes fizetési módokat preferálók egyértelműen többségbe kerültek a készpénzzel fizetőkkel szemben: míg a készpénzmentes fizetési módokat előnyben részesítők aránya 44 százalék, addig a készpénzes fizetést preferálóké már csupán 28 százalék. A mindkét típusú fizetési módra nyitottak aránya 29 százalék.

 

 

Már nem a parkolás és az autópálya matrica vásárlás az elsődleges mobilon

Laptopjuk vagy asztali számítógépük mellett az okostelefonok böngészőjén keresztül is nagy arányban fizetnek kártyával a felnőtt internetezők, de ha mobilról van szó, valamivel többen használnak alkalmazást vagy fizetnek SMS-sel, mint telefonjuk böngészőjén keresztül. Míg előbbi megoldást 31 százalék, utóbbit 38 százalék választja, de összességében a mobiljukon (akár böngészőn keresztül, akár alkalmazással, SMS-el) a felnőtt internetezők 44 százaléka, 2,5 millióan fizetnek. 

 

A mobilfizetési megoldások közül a bankok alkalmazásaiban történő átutalás a legnépszerűbb (23 százalék), ezt követi az alkalmazásból indított (15 százalék) és a fizetési alkalmazásokon keresztüli fizetés (14 százalék); utóbbi esetén a PayPal és a Simple alkalmazás bizonyultak a legnépszerűbbeknek. 

 

Míg korábban a mobilról történő online vásárlás elsősorban a parkolójegy és az autópálya matrica megvásárlását jelentette (melyeket jelenleg 31, illetve 30 százalék szokott mobillal megvásárolni), addig mostanra ezen a területen is fontos korszakváltás zajlott le: a webáruházban történő vásárlás átvette a vezető szerepet, 41 százalék szokta készülékét erre a célra használni. 

 

Hódít a kártyaadatok elmentése a készpénzmentes fizetésben

A készpénzmentes fizetési módok terjedésében a fizetési megoldások körének bővülésén túl persze annak is fontos szerepe van, hogy a szolgáltatók is egyre több funkcióval és kényelmi szolgáltatással igyekeznek megkönnyíteni a fizetést. Ilyen többek között a kártyaadatok elmentése, hiszen így a felhasználóknak nem kell minden egyes elektronikus fizetési tranzakció alkalmával előkeresni a bankkártyájukat és bepötyögni a rajta szereplő adatokat. A kártyaadatok online felületen és mobilalkalmazásban egyaránt elmenthetőek. Előbbiről a felnőtt netezők kétharmada hallott már és harmaduk el is mentette az adatait valamilyen online felületen; utóbbiról több mint fele hallott és hatoda mentette el kártyaadatait alkalmazásban vagy adta hozzá kártyáját az alkalmazáshoz. 

 

Az OTP Mobil esetében a mentett bankkártyás fizetés lehetősége kettős célt szolgál – mondta el dr. Al-Absi Gáber Seif, a vállalat ügyvezető-helyettese. Egyrészt átjárást biztosít a Simple alkalmazás és a SimplePay között, így az app felhasználói több ezer webáruházban fizethetnek sokkal egyszerűbben, a rendszerbe korábban elmentett bankkártyájukkal. Másrészt pedig támogatjuk a webshopokat abban, hogy a kényelmes megoldásnak hála kevesebb vásárlót veszítsenek a fizetési folyamat közben – tette hozzá. 

 

eNET Internetkutató Kft.

 

A közleménysorozat rövid bemutatása:

Az eNET Kft. rendszeresen végez egyes piaci szegmensekre vonatkozó felméréseket. Az eTrends Monitor közlemények célja az online fizetési piac szereplőinek edukálása. A közleménysorozat partnere az OTP Mobil Kft. A közleménysorozatot megalapozó kutatás és első közlemény a hazai online fizetési piac jelenlegi helyzetét, érzékelhető trendeket/jövőt vizsgálta. 

 

Az eNET legújabb eTrends Monitor kutatását 1134, 18 évnél idősebb internetező bevonásával, 2018 júliusában végezte. A felmérés a Véleményem Van (Veva.hu) online kutatási közösség tagjainak körében készült. Az adatok nem, kor és régió alapján reprezentálják a 18 évnél idősebb hazai internetezők véleményét.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Adatrendszerezés mesterséges intelligenciával

Az információ hatalom, ami minden vállalatnál rendelkezésre áll. De csak az jut versenyelőnyhöz, aki megfelelően tudja értelmezni és hasznosítani az információhalmazt, és ki tudja nyerni belőle a lényeget. A szervezeteknél összegyűlő adatmennyiség viszont olyan óriási, hogy esélytelen emberi munkával nekilátni a feladatnak. A gépi tanulás és a mesterséges intelligencia ezzel szemben képes szövegek, hangok, képek vagy arcok felismerésére és elemzésére, így akár rejtett összefüggésekre is rá tud világítani. Ezért használja a Micro Focus is egyre több megoldásában ezeket a technológiákat.

2020. október 28. 17:48

Az ÖN cége „Biztonságos GDPR alvállalkozó”?

Európában a nemzeti adatvédelmi hatóságok folyamatosan közlik a kisebb nagyobb adatvédelmi bírságaikat. Az alábbi néhány példában is látszik, hogy egy-egy bírság magyar szemmel igen jelentős méretű.

2020. október 28. 16:13

Magyarországra is megérkezett az LG WING okostelefon

Holnap Magyarországra is megérkezik az LG elképesztő okostelefonja, az elforgatható kijelzős WING. A nemzetközi szinten is csak nemrégiben bemutatott készülék október 29-től már előrendelhető a népszerű online webshopokban és elektronikai üzletekben, november elejétől pedig már a Vodafone kínálatában is elérhető.

2020. október 28. 14:49

Hatékony termékkeresés a GLAMI szolgáltatásával

A GLAMI.HU egy évvel ezelőtt indította el vizuális keresési szolgáltatását, amely egy mobillal készített fotó vagy egy netről lementett kép segítségével egyetlen felületen több száz európai webáruház kínálatát teszi kereshetővé. Az egyre népszerűbb funkció nem csak a felhasználói élményben jelent nagy előrelépést, de jelentősen hozzájárul a webáruházak forgalmának növekedéséhez.

2020. október 28. 13:28

A Dell Technologies kibővíti as-a-Service stratégiáját

A felhő alapú informatikai infrastruktúrák területén vezető* Dell Technologies az APEX projekt keretében kibővíti szolgáltatásként kínált ajánlatait. A vállalat így megkönnyíti a hozzáférést on-demand technológiáihoz ügyfelei és partnerei számára a tárolók, szerverek, hálózatok, hiperkonvergens infrastruktúrák, asztali számítógépek és szélesebb körű megoldások esetében.

2020. október 28. 12:10

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Van még idő jelentkezni az „Az Év Honlapja” pályázatra!

2020. október 15. 12:15

EasyBID – Header Bidding megoldás az Adverticumtól

2020. október 8. 15:45

A Bosch új koronavírus tesztje 39 perc alatt ad megbízható eredményt

2020. szeptember 30. 14:58

A vírusveszély miatt idén online rendezik meg a cégvezetők csúcskonferenciáját

2020. szeptember 21. 10:11
online sportfogadás