Black Friday 2018 Magyarországon – miről árulkodnak a számok?

forrás: Prím Online, 2018. november 17. 12:32

Az idei év legnagyobb vásárlási akcióját – a Black Fridayt – megelőzően, a Picodi.com elemzői kérdőíves kutatást végeztek a magyarok között. A felmérés eredménye előrevetíti, nagyjából mire számíthatunk az idei Black Friday akció idején. 

Sok más mellett ebből az elemzésből kiderül, mennyire megbízhatók a boltok akciói, mi vezérli a vásárlókat és, hogy körülbelül mennyit fognak a magyarok költeni ezen időszak alatt – amely november 23-án kezdődik.

 

Nagy kedvezmények várhatók

 

 

Úgy tűnik, a magyar vásárlók nem fogják elszalasztani az alkalmat, hogy spóroljanak: a megkérdezettek 50%-a részt kíván venni a közelgő Black Friday akciózási hullámban.

 

További számok is a részvételi szándékról tanúskodnak: 78% mondta, hogy már a kedvezmények meghirdetése előtt félretesz, hogy többet vásárolhasson kedvezmények idején. Ne feledjük, a Black Friday kapcsán még mindig sokan az elektronikai felszerelésekre és háztartási eszközökre asszociálnak – így érthető, hogy a megkérdezettek 5%-a miért mondta, hogy hitelt kíván felvenni (vagy részletfizetési lehetőséget fog kérni) ezen időszakban.

 

 

Úgy tűnik, igen komoly beruházásokra készülnek a magyarok: a vásárlók több mint fele (52%) legalább 2-3 terméket is listájára tűzött már, közel egyharmaduk (12%) pedig több, mint öt termékre pályáznak.

 

Emellett kiderült, tízből hét vásárlónak egészen konkrét elképzelései vannak arról, mit fog vásárolni. Ez a határozottság valószínűleg a rengeteg cikknek és korábbi évek tapasztalataiból merítő felméréseknek köszönhető – így pontosasn tudják, mire érdemes lecsapni.

 

A Black Friday a karácsonyi vásárlási dömping kezdetének szimbóluma is. Épp ezért remek lehetőség azoknak, akik már a karácsonyi ajándékokon törik a fejüket. Ez a vásárlók 42%-ára igaz, ők kifejezetten az év végi ünnepi ajándékokra fognak lecsapni. Az ünnepi készülés mellett azonban sokan maguknak (53%) vásárolnak, vagy épp háztartási eszközök után kutatnak (32%)

 

Valódi akciók?

 

 

Számos cikk bemutatta már, hogy az akciók egy része bizony nem valódi – a rutinos vásárlók ezeknek bizony nem dőlnek be. A megkérdezettek 92%-a úgy véli, valós kedvezményekkel találkoznak, 8% viszont a kétkedők aránya, akik szerint csak figyelemfelhívásra használják a boltok, de az árak valójában nem alacsonyabbak. Ne felejtsük el, a tavalyi felmérés azt mutatja, az átlagosan elért kedvezmény tavaly 55% volt Magyarországon.

 

Egy átlagos vásárló érdeklődési köre

 

 

Felmérésünkből kiderült, hogy egy átlagos férfi vásárló többet kíván költeni, mint egy átlagos női vásárló. Míg az előbbi 68 313 forintot szán Black Friday-re, az utóbbi “csak” 41 209 forintot.

 

Vajon melyik korosztály érdeklődik leginkább a Black Friday iránt? Hogy kiderüljön, górcső alá vettük tavalyi adatainkat és összehasonlítottuk egy átlagos pénteki nap weboldalunk látogatóinak számát a Black Friday idején érkezett kattintások számával. Kimagasló különbségekre lettünk figyelmesek – eszerint nagy érdeklődés övezi az akciózási hullámot. A legnagyobb érdeklődést az 55-64 év és 18-24 év közöttiek mutatták. A kattintásszám az előbbinél 3170%-kal, utóbbi korosztálynál 2979%-kal nőtt.

 

Ami az eszközöket illeti úgy tűnik, még mindig az asztali gép, számítógép vezet toronymagasan. Az érdeklődők 60%-a számítógépről, 35%-a mobiltelefonról, 5% tabletről intézte vásárlását.

 

Black Friday számokban

  • 92% megbízik az akciókban és úgy véli, valdi kedvezményeket nyújtanak a boltok
  • Tízből hárman még nem biztosak benne, hogy mit fognak vásárolni, vagy egyáltalán fognak-e a kedvezmények hatására
  • A megkérdezettek 78%-a úgy véli, spórolni fog ha részt vesz az akcióban 78%
  • A vásárlók 52%-a 2-3 termék vásárlását tervezi

 

Módszertan

A fenti eredményeket belső adataink és statisztikáink alapján, valamint a Picodi.com akciókat összegyűjtő weboldal által összeállított kérdőívre érkezett válaszok alapján készítettük. Az adatgyűjtési időszak 2018. október 25-31. közötti napokat ölel fel.

 

Forrás: Picodi.com

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az IT és a digitális stratégia nem ugyanaz, még ha ezt is gondolják sokan

Sokszor elhangzott már, hogy a digitális átalakulás most már tényleg itt van és elengedhetetlen ahhoz, hogy versenyképes maradjon egy vállalat. A The Economist Intelligence Unit a DXC Technology támogatásával felmérést készített világszerte több mint 600 nagyvállalati vezető közreműködésével - a felmérés készítői arra voltak kíváncsiak, hogy ezek a cégvezetők mit tartanak a digitális átalakulás, a kulcstechnológiák és a szervezeti változások legfontosabb mozgatórugóinak, illetve milyen üzleti tervekkel készítik elő a vállalatok digitalizációját. A válaszadók háromnegyede mondta, hogy a digitális stratégia kiemelt helyen szerepel a tervei között. Egyes szektorokban, mint a pénzügy és a technológia még ennél is magasabb ez az arány.

2019. március 25. 10:21

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

MagyarBrands díjas a Cellum

2019. március 21. 11:06

Hogyan netezzünk biztonságosan?!

2019. március 7. 12:31

Perre megy a Huawei

2019. március 7. 11:06

A Cellum biztonságos wallet platformja támogatja az új indonéz e-money rendszer, a LinkAja kialakítását

2019. március 1. 10:54
cloudappsportal.com