Generációs különbségek vannak a mobilozásban a Honor felmérése szerint

forrás: Prím Online, 2018. november 23. 09:50

A fotózás az egyik legfontosabb mobilos funkció a fiatalok számára, de mást fotóz az Y és a fiatalabb Z generáció – derül ki a Honor hat európai országban elvégzett kutatásából. A magyar fiatalok főként a gyorstöltési technológia, az ár-érték arány és a fotófunkciók alapján választanak telefont.

A Honor a Kantar Millward Brown-nal közösen hat európai országban – köztük Magyarországon – vizsgálta a márka számára elsődleges célcsoportot jelentő Y és Z generáció okostelefonokkal kapcsolatos szokásait és preferenciáit. A felmérést 2018 második felében 1800 15 és 38 év közötti okostelefon-használó körében végezték el Magyarországon, Csehországban, Lengyelországban, Szerbiában, Görögországban és Finnországban.

 

Legnépszerűbb funkciók: Z vs Y generáció

A kutatás szerint a fiatalok körében a telefonhívás a leggyakrabban használt mobilos funkció, de nem csak a telefonálás népszerű, a megkérdezettek 87%-a használja fotózásra, 83%-a email-ezésre és 78%-a közösségi oldalak látogatására a mobilját. A magyarok az átlaghoz képest lényegesebben kevesebbet SMS-eznek, MMS-eznek és használnak fitneszalkalmazásokat, de többet videóznak és használnak üzenetküldő alkalmazásokat, mint európai társaik.

 

A fényképezés mind a hat vizsgált országban a legfontosabb mobilfunkciók között van. Összességében a fiatal nők többet fotóznak, mint a fiatal férfiak, és aktívabbak a közösségi médiában is. A Z generáció (15 és 24 év között) szívesebben használja játékra, szórakozásra a mobilját, míg az Y nemzedék (25 és 38 év között) értelemszerűen jobban kihasználja a munka világában hasznos funkciókat (email, hanghívások, SMS és MMS). Érdekesség továbbá, hogy míg az Y-osok 76%-a látogatja a közösségi oldalakat a mobilján, addig a fiatalabb generáció 82%-a teszi ezt.

 

 

Már nem menő a #mutimiteszel?

A kutatásból kiderült, hogy az ételfotó nem a legnépszerűbb műfaj a fiatal korosztályokban (a válaszadóknak csak 5%-a készít ilyeneket), a magyarokra pedig ez fokozottan érvényes, csak 2%-uk fotózza le azt, amit eszik. Viszont majdnem minden harmadik magyar fiatal készít tájképeket és természetfotókat, míg a többi vizsgált országban ez csak átlagosan minden negyedik kortársukra igaz.

 

A felmérésben megkérdezett Z generáció 31%-a készít képet barátairól, rokonairól, míg ez az Y generáció esetében csak 23%. Viszont közülük minden negyedik készít gyermekről képet, sokkal gyakrabban, mint fiatalabb társaik (3%), de ez leginkább annak tudható be, hogy az Y korosztályban több a családos.

 

Nemcsak a generációk, hanem a nemek között is van különbség. A fiatal nők kétszer akkora gyakorisággal fotóznak gyerekeket (24% vs 12%), mint a férfiak, míg a férfiak jóval több fényképet lőnek tájakról (29% vs 20%), utcai életképekről és épületekről (12% vs 5%). 

 

Szelfik százalékokban

A fiatal okostelefon-felhasználók negyede heti több alkalommal is készít szelfit, a nők és a Z generációsok lelkesebben. Mi, magyarok az átlagosnál kevesebbet szelfizünk (26% vs 21%), feleannyit, mint a szerbek, de többet, mint a csehek (15%). Hasonló a helyzet a csoportos szelfikkel, azaz a „groufie-kkal” is, ilyeneket a magyar fiatalok tizede készít heti többször. Viszont az elkészült fotókat gyakrabban töltjük fel a közösségi oldalakra, mint az átlag (19% vs 13%). A fiatalabb Z nemzedékre pedig sokkal inkább jellemző, hogy szerkeszti is a képeket feltöltés előtt.

 

 

Gyorstöltés funkció és jó kamera kell a fiataloknak megfizethető áron

A Z és az Y generáció hasonló preferenciákkal rendelkezik az okostelefonok legfontosabb tulajdonságait illetően, de az egyes országok között már vannak eltérések. A finnek mellett például a magyaroknak a legfontosabb a hosszú üzemidő, erre költenék a rendelkezésre álló pénz csaknem ötödét, ha ők dönthetnének a termékfejlesztésről.

 

A magyar fiatalok okostelefont főként a gyorstöltési technológia, az ár-érték arány és a fotófunkciók, kamera alapján választanak. Nem csoda, hogy a kamera fontos szempont, hiszen a megkérdezett fiatalok 85%-a gyakrabban használ okostelefont fotózásra, mint kamerát, és 88%-uk gondolja úgy, hogy sokkal kényelmesebb mobillal fotózni, mint kamerával.

 

A Honor folyamatosan törekszik arra, hogy a fiatalok számára elérhetővé tegye a preferenciáiknak megfelelő okostelefonokat a legújabb technológiákkal, mint például a Honor 10 AI kamerával fotózáshoz, a Honor Play GPU Turbo-val játékhoz és a Honor 8X, amely egy okos választás a középkategóriában.

 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Elindult Szingapúrban a mérföldkőnek számító, villamos hajtású buszok fejlesztési projektje

A szingapúri Nanyangi Műszaki Egyetemen (NTU) bemutatták a világ első, 12 méter hosszú, teljesen elektromos meghajtású, 40-üléses, önvezető buszát. A projekt sikeréhez jelentősen hozzájárult az ABB nehézjárművek töltéséhez kifejlesztett két HVC töltője is.  

2019. március 25. 13:33

Figyelemfelhívó Huawei kampány

A Magyarországon élő közel 80 ezer látássérültre hívja fel a figyelmet a Huawei legújabb videóiban. A vállalat neves színészek közreműködésével, hét különböző szituációban mutatja meg a látható és hallható érzelmek közötti különbséget. Az Orlai Produkciós Iroda művészei a Huawei mesterségesintelligencia-alapú okostelefon-alkalmazásának segítségével rövid videókban szemléltetik a hét alapérzelmet, azokra irányítva a figyelmet ezzel, akik számára a mindennapokban nehézséget okoz a látható érzelmek felismerése. A rövid felvételeken Kovács Patrícia, Szabó Kimmel Tamás és Schruff Milán rendhagyó színészi játékukkal világítanak rá, miként változtatja meg az érzékelést, ha az emberi arcon megjelenő érzelmek láthatatlanok. 

2019. március 25. 12:09

Megújult Háttér Móddal érkeznek a Samsung 2019-es QLED TV-i

A Samsung 2019-es QLED TV-iben elérhető új Héttér Mód lehetővé teszi, hogy a felhasználók világhírű művészi alkotásokat jelenítsenek meg a kijelzőn a televízió kikapcsolt állapotában. A Háttér Mód hírekhez, időjárási adatokhoz vagy akár családi képekhez, zenékhez is közvetlen hozzáférést biztosít akkor is, amikor a felhasználók éppen nem aktívan nézik a televíziót. A 2019-es QLED TV-k kijelzőjén olyan neves művészek alkotásai is megjeleníthetők Háttér Módban, mint Tali Lennox vagy a Scholten & Baijings dizájnerei. 

2019. március 25. 11:17

Az IT és a digitális stratégia nem ugyanaz, még ha ezt is gondolják sokan

Sokszor elhangzott már, hogy a digitális átalakulás most már tényleg itt van és elengedhetetlen ahhoz, hogy versenyképes maradjon egy vállalat. A The Economist Intelligence Unit a DXC Technology támogatásával felmérést készített világszerte több mint 600 nagyvállalati vezető közreműködésével - a felmérés készítői arra voltak kíváncsiak, hogy ezek a cégvezetők mit tartanak a digitális átalakulás, a kulcstechnológiák és a szervezeti változások legfontosabb mozgatórugóinak, illetve milyen üzleti tervekkel készítik elő a vállalatok digitalizációját. A válaszadók háromnegyede mondta, hogy a digitális stratégia kiemelt helyen szerepel a tervei között. Egyes szektorokban, mint a pénzügy és a technológia még ennél is magasabb ez az arány.

2019. március 25. 10:21

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

MagyarBrands díjas a Cellum

2019. március 21. 11:06

Hogyan netezzünk biztonságosan?!

2019. március 7. 12:31

Perre megy a Huawei

2019. március 7. 11:06

A Cellum biztonságos wallet platformja támogatja az új indonéz e-money rendszer, a LinkAja kialakítását

2019. március 1. 10:54
cloudappsportal.com