Generációs különbségek vannak a mobilozásban a Honor felmérése szerint
A fotózás az egyik legfontosabb mobilos funkció a fiatalok számára, de mást fotóz az Y és a fiatalabb Z generáció – derül ki a Honor hat európai országban elvégzett kutatásából. A magyar fiatalok főként a gyorstöltési technológia, az ár-érték arány és a fotófunkciók alapján választanak telefont.
A Honor a Kantar Millward Brown-nal közösen hat európai országban – köztük Magyarországon – vizsgálta a márka számára elsődleges célcsoportot jelentő Y és Z generáció okostelefonokkal kapcsolatos szokásait és preferenciáit. A felmérést 2018 második felében 1800 15 és 38 év közötti okostelefon-használó körében végezték el Magyarországon, Csehországban, Lengyelországban, Szerbiában, Görögországban és Finnországban.
Legnépszerűbb funkciók: Z vs Y generáció
A kutatás szerint a fiatalok körében a telefonhívás a leggyakrabban használt mobilos funkció, de nem csak a telefonálás népszerű, a megkérdezettek 87%-a használja fotózásra, 83%-a email-ezésre és 78%-a közösségi oldalak látogatására a mobilját. A magyarok az átlaghoz képest lényegesebben kevesebbet SMS-eznek, MMS-eznek és használnak fitneszalkalmazásokat, de többet videóznak és használnak üzenetküldő alkalmazásokat, mint európai társaik.
A fényképezés mind a hat vizsgált országban a legfontosabb mobilfunkciók között van. Összességében a fiatal nők többet fotóznak, mint a fiatal férfiak, és aktívabbak a közösségi médiában is. A Z generáció (15 és 24 év között) szívesebben használja játékra, szórakozásra a mobilját, míg az Y nemzedék (25 és 38 év között) értelemszerűen jobban kihasználja a munka világában hasznos funkciókat (email, hanghívások, SMS és MMS). Érdekesség továbbá, hogy míg az Y-osok 76%-a látogatja a közösségi oldalakat a mobilján, addig a fiatalabb generáció 82%-a teszi ezt.
Már nem menő a #mutimiteszel?
A kutatásból kiderült, hogy az ételfotó nem a legnépszerűbb műfaj a fiatal korosztályokban (a válaszadóknak csak 5%-a készít ilyeneket), a magyarokra pedig ez fokozottan érvényes, csak 2%-uk fotózza le azt, amit eszik. Viszont majdnem minden harmadik magyar fiatal készít tájképeket és természetfotókat, míg a többi vizsgált országban ez csak átlagosan minden negyedik kortársukra igaz.
A felmérésben megkérdezett Z generáció 31%-a készít képet barátairól, rokonairól, míg ez az Y generáció esetében csak 23%. Viszont közülük minden negyedik készít gyermekről képet, sokkal gyakrabban, mint fiatalabb társaik (3%), de ez leginkább annak tudható be, hogy az Y korosztályban több a családos.
Nemcsak a generációk, hanem a nemek között is van különbség. A fiatal nők kétszer akkora gyakorisággal fotóznak gyerekeket (24% vs 12%), mint a férfiak, míg a férfiak jóval több fényképet lőnek tájakról (29% vs 20%), utcai életképekről és épületekről (12% vs 5%).
Szelfik százalékokban
A fiatal okostelefon-felhasználók negyede heti több alkalommal is készít szelfit, a nők és a Z generációsok lelkesebben. Mi, magyarok az átlagosnál kevesebbet szelfizünk (26% vs 21%), feleannyit, mint a szerbek, de többet, mint a csehek (15%). Hasonló a helyzet a csoportos szelfikkel, azaz a „groufie-kkal” is, ilyeneket a magyar fiatalok tizede készít heti többször. Viszont az elkészült fotókat gyakrabban töltjük fel a közösségi oldalakra, mint az átlag (19% vs 13%). A fiatalabb Z nemzedékre pedig sokkal inkább jellemző, hogy szerkeszti is a képeket feltöltés előtt.
Gyorstöltés funkció és jó kamera kell a fiataloknak megfizethető áron
A Z és az Y generáció hasonló preferenciákkal rendelkezik az okostelefonok legfontosabb tulajdonságait illetően, de az egyes országok között már vannak eltérések. A finnek mellett például a magyaroknak a legfontosabb a hosszú üzemidő, erre költenék a rendelkezésre álló pénz csaknem ötödét, ha ők dönthetnének a termékfejlesztésről.
A magyar fiatalok okostelefont főként a gyorstöltési technológia, az ár-érték arány és a fotófunkciók, kamera alapján választanak. Nem csoda, hogy a kamera fontos szempont, hiszen a megkérdezett fiatalok 85%-a gyakrabban használ okostelefont fotózásra, mint kamerát, és 88%-uk gondolja úgy, hogy sokkal kényelmesebb mobillal fotózni, mint kamerával.
A Honor folyamatosan törekszik arra, hogy a fiatalok számára elérhetővé tegye a preferenciáiknak megfelelő okostelefonokat a legújabb technológiákkal, mint például a Honor 10 AI kamerával fotózáshoz, a Honor Play GPU Turbo-val játékhoz és a Honor 8X, amely egy okos választás a középkategóriában.
Kapcsolódó cikkek
- Online és az üzletekben is elérhető kedvezményekkel indult a Black Week a Telenornál
- A magyarok közel fele nézett már bele titokban párja telefonjába
- A Honor 8X az idei év legjobb ár-érték arányú mobilja
- Z-generáció: a sneakerek, a babzsákok és a virtuális valóság a jövő?
- Két piacvezető játékfejlesztő céggel kötött stratégiai partnerséget a Honor Play
- Magyarországon is elérhető a Honor 8X
- eTrends Monitor: a készpénzmentes fizetés már népszerűbb a netezők körében
- Auróra üvegborítással érkezik a piacra Honor 8X
- Magyarországon a fiatalok többsége fotózásra használja a telefonját
- Berlinben bemutatták a Honor Play-t
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
2023-as energiagazdálkodási trendek az építőipari szektorban
Energiagazdálkodási szempontból számos nehézséget hozott a 2022-es év, és egyes problémákkal továbbra is szembe kell néznie a piacnak. De melyek lehetnek a legoptimálisabb megoldások, és milyen nemzetközi piaci trendek határozzák meg idén a témában a kereskedelmi, ipari és lakóépületek ágazatát? Az Eaton globális energiagazdálkodási vállalat honi leányvállalatának szakembere legfrissebb elemzésében felvázolja a legfontosabb irányvonalakat.
A használtcikk, mint termék a világhálón is hasít
A magyarok 77%-a nyitott arra, hogy használt terméket vásároljon, és 64%-uk már vett is ilyen terméket a világhálón – mutatják a Shoptet friss reprezentatív kutatásának adatai, amelyet a március 18-ai Újrahasznosítási Világnap alkalmából készített. A ruhák és a számítástechnikai eszközök a legkelendőbbek ebben a kategóriában, de a használt könyvek is felkerültek a dobogóra a magyarok online vásárlói kosarában. Csehországban az e-kereskedelem egyik leggyorsabban növekvő és legnagyobb forgalmat bonyolító szektora a használtcikk piac, Magyarországon is jól járhat az a vállalkozó, aki használt termékeivel az online tér felé nyit.
A Széchenyi-egyetem képzési kínálatával és innovációival ismerkedtek a hazai középiskolák vezetői
Pályaorientációs fórumot rendezett a győri Széchenyi István Egyetem a zalaegerszegi ZalaZONE-on középiskolai vezetők számára. A dinamikusan fejlődő egyetemi ökoszisztéma stratégiai irányait, a legfrissebb képzési és felvételi információkat bemutató előadások mellett a vendégek a járműipari tesztpályán az intézmény legkorszerűbb technológiai fejlesztéseit is láthatták, az autonóm járművektől a drónokig.
Energiaügyi aggályok, amelyek kihatnak az üzleti versenyképességre, a munkaerőre és a dekarbonizációra
A felmérés azt mutatja, hogy a vállalkozásokat világszerte továbbra is aggasztják az energiabiztonság és az energiaárak hatásai, amelynek számos, további környezeti, társadalmi és gazdasági következménye lehet. Az ABB Electrification Energy Insights felmérése* szerint, amelyben különböző ágazatokban működő kis- és nagyvállalatok 2300 vezetője vett részt, a válaszadók 92 százaléka úgy érzi, hogy az energiaellátás folytatódó instabilitása veszélyezteti jövedelmezőségüket és versenyképességüket.
Siemens technológiával automatizálja abroncsgyárait a Continental
Most aláírt stratégiai megállapodásuk értelmében a Siemens preferált partnerként automatizációs és hajtástechnológiát szállít a Continental gumiabroncs gyáraiba világszerte.