Az ABB részvételével épül Kínában a világ első HVDC hálózata
Kína Peking-Tiencsin-Hopej régiójában épülő zhangbei-i nagyfeszültségű, egyenáramú (HVDC) villamosenergia-hálózat segítségével a távoli szél-, nap- és vízerőművekben termelt tiszta energiát integrálják a gyűrűs átviteli rendszerbe, amely biztosítja az energiaáramlás optimalizálását. Az egyedülálló „HVDC hálózatot” a világ egyik vezető villamos közművállalata, a State Grid of China (SGCC) tervezi. Az ABB számos kritikus elemet, így például HVDC Light szelepet, fali átvezetőket, transzformátor-részegységeket, nagyfeszültségű kondenzátorokat és teljesítményelektronikai félvezető készülékeket szállít a projekthez.
A nagy hatékonyságú HVDC technológia segítségével minimális veszteségek mellett lehet nagy mennyiségű villamos energiát nagy távolságra szállítani. Hagyományosan két pont közötti összekötő távvezetékeknél alkalmazzák, azonban a zhangbei-i kísérleti projekt egyedülálló a maga nemében, mivel egy hálózaton belül több állomás is össze lesz kötve, így optimalizálva a megújuló energiaforrások kihasználását és javítva az áramellátás megbízhatóságát. A helyi vállalatok mellett az ABB szállítja a kulcsfontosságú berendezéseket ehhez a mérföldkőnek számító projekthez, amely a világ legnagyobb és legkorszerűbb feszültségforrás-átalakítóval (VSC) szerelt HVDC rendszere (VSC-HVDC) lesz. A rendszer egy gyűrűs hálózat segítségével négy állomást köt össze, és 4500 megawatt tiszta energia szállítására képes.
„Az ABB több mint hatvan éve elsőként fejlesztette ki, és dobta piacra a HVDC technológiát. A cég azóta olyan kulcsfontosságú innovációkat vezetett be, mint például a HVDC Light és az ultra-nagyfeszültségű, egyenáramú (UHVDC) átviteli rendszer, amelyekkel megbízható és hatékony energiaellátás biztosítható,” – nyilatkozta Claudio Facchin, az ABB Energetikai Hálózatok Divízió vezetője. „Az ABB részvétele a projektben azt bizonyítja, hogy az SGCC továbbra is töretlenül bízik az ABB HVDC területén meglévő, bizonyított szaktudásában és vállalatunk azon hosszú távú erőfeszítéseiben, amelyek célja, hogy úgy segítsük a kínai energetikai infrastruktúra megerősítését, hogy mindeközben minimálisra csökkenjen a szektor környezetre gyakorolt hatása.”
Az ABB először 1997-ben dobta piacra a VSC-HVDC technológiát, aminek akkor HVDC Light nevet adta. Ez a megoldás szabályozza a hálózati helyek közötti villamosenergia-áramlást, a villamos energia átvitelét nagyon kis veszteségek mellett biztosítja, és támogatja a gyenge hálózatok, így például a szigetüzemű szélerőművek feszültségét és frekvenciáját. A technológia vezérelhetősége és külső feszültség nélküli indulási (black-start) képessége jól példázza a megoldás kiváló működőképességét, és alkalmassá teszi azt számos kulcsfontosságú energetikai alkalmazás számára, így például a szárazföldön vagy a tengereken elszigetelten működő szélfarmokon termelt megújuló energia hálózatra kapcsolására, valamint az AC hálózatok összekötésére.
Kapcsolódó cikkek
- Újgenerációs nagyfeszültségű járműtöltő berendezéseivel az ABB az e-mobilitás mezőnyének élén
- Hogyan fordítsuk előnyünkre az energiaellátási kockázatokat?
- Az ABB okos DC töltőrendszert mutatott be az eMove 360° kiállításon
- Az ABB a világ legkorszerűbb robotikai gyárát építi fel Sanghajban
- Tartós növekedés az ABB-nél
- ABB technológiával jön létre a világ legnagyobb digitális alállomása Fehéroroszországban
- Gyárlátogatás Oxfordban a BMW Mini üzemben
- Az ABB több mint 100 millió dollár értékben nyert el megbízást modern vasúti technológia szállítására
- Ismét lehet pályázni az ABB női műszaki egyetemi hallgatók részére kiírt mentorprogramjára
- A Jaguar I-PACE eTROPHY bejelentette, hogy az ABB a hivatalos járműtöltési partnere
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Kiderült, hogy állnak a magyarok a robotokhoz
Idén is kitárta kapuit a HVG Állásbörze, ahol több mint száz munkaadóval személyesen és hibrid formában is találkozhattak azok az álláskeresők, akik ellátogattak április 17-19-e között a Papp László Budapest Sportarénába. Mindenki kedvence, a Bastion Group robotkutyája is jelen volt az eseményen, ahol hatalmas volt az érdeklődés a robotika iránt.
Innováció a légi szállítmányozásban
A DSV egy hazánkban innovációnak számító, korábban még sosem alkalmazott átvilágítási szolgáltatás elindításával új export légiszállítási lehetőségeknek nyit kaput. A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér közvetlen közelében található raktárukban már 2-8 Celsius-fokos környezetben is átvilágítási szolgáltatás nyújtására lesznek a továbbiakban képesek, ezzel pedig fellendítik a BUD Airport gyógyszerexport tevékenységét. A fejlesztés egy gyógyszeripari üzleti esemény keretein belül debütált 2024. április 23-án, Vecsésen.
Tovább terjeszkedik a belga-magyar logisztikai raktárfejlesztő-vállalat
A belga-magyar tulajdonosi háttérrel rendelkező Weerts Logistics Park (WLP) HUR One Kft. közel 55 000 m2 alapterületű logisztikai csarnokot épít Debrecen szomszédságában, Ebesen. A WLP az első külföldi érdekeltséggel is rendelkező beruházó, amelyik előre, megrendelésállománnyal még nem rendelkező, spekulatív módon fejleszt a Hajdú-Bihar-Vármegyei székhely térségében. A kitűnő lokációjú beruházásra a debreceni repülőtér és az épülő BMW gyár közelében kerül sor.