Hetényi Márkot a Mesterséges Intelligencia Koalíció elnökségének tagjává választották

forrás: Prím Online, 2018. december 6. 15:22

A Digitális Jólét Program (DJP) keretében, 2018 októberében létrejött Mesterséges Intelligencia Koalíció (MI Koalíció) célja, hogy Magyarország a mesterséges intelligencia fejlesztések és alkalmazások terén az európai élvonalba kerüljön és a nemzetközi MI közösség fontos tagjává váljon. A MI Koalíció november 29-én tartott első plenáris ülésén megválasztotta nyolcfős elnökségét és szakmai munkacsoportok létrehozásáról döntött. 

A MI Koalíció nyolcfős elnökségének tagjává választották dr. Parragh Lászlót, a Magyar Kereskedelmi és Ipari Kamara (MKIK) elnökét, Hetényi Márkot, az MKB Bank digitális, retail és stratégiai vezérigazgató-helyettesét, Szigeti Ádámot, az Innovációs és Technológiai Minisztérium innovációért felelős helyettes államtitkárát, Kishonti Lászlót, az AImotive Zrt. vezérigazgatóját, Böszörményi-Nagy Gergelyt, a Design Terminál ügyvezetőjét, Laufer Tamást, az Informatikai Vállalkozások Szövetségének (IVSz) elnökét és dr. Charaf Hassant, a BME Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszékének vezetőjét.

 

A MI Koalíció különböző problémakörök megvitatásához és a széles körű együttműködési lehetőségek megteremtéséhez biztosít fórumot, amelyben a kormány a jogalkotási folyamatok felgyorsításában nyújt segítséget.

 

A mesterséges intelligencia nem maga a cél, hanem egy stratégia, egy eszköz társadalmi-gazdasági céljaink megvalósításához. A MI Koalíció feladata nemcsak az európai szintű előrelépéshez szükséges versenyképes területek beazonosítása, hanem hogy mindenkit felkészítsen Magyarországon a mesterséges intelligencia-alapú megoldások elfogadására – mondta Palkovics László innovációs és technológiai miniszter az első plenáris ülésen. 

 

Hetényi Márk, az MKB Bank digitális stratégiai vezérigazgató-helyettese: „Napjainkban a technológiák nem ismernek határokat, ezeket minden országban el lehet érni, szabadon lehet használni és alkalmazni. A mesterséges intelligencia terén a hazai, erős szürkeállományt kell megmozgatnunk és oly módon pályára lépnünk, ahogy a világtörténelemben, a tudományban és a sportban a magyarok ezt már sokszor tették, hiszen méretünkhöz képest általában nagyot szoktunk ugrani. A mesterséges intelligencia mindennapi alkalmazása, az ipar és a KKV-k általi elfogadtatása, valamint demisztifikálása nagy feladat, amelyben szerintem a MI Koalíció erős szerepet tud játszani.”

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Óvja meg idejét és pénzét az adatrobbanástól!

Egyre nagyobb költségeket emészt fel a vállalatoknál a szüntelenül növekvő adatmennyiség tárolása. Az IT-szakemberek oldaláról pedig a bővülő tárolási rendszerek kezelése egyre több figyelmet és időt követel. A SUSE szakértői szerint a szoftveresen vezérelt tárolási rendszerek segíthetik a szervezeteket abban, hogy minden téren megfelelően tudják kezelni az adatdömping hatásait.

2018. december 18. 13:55

Rekordmennyiségű útdíjfizető eszközt vásároltak idén

A Magyarországon idén öt éves elektronikus útdíjfizetési rendszer 2018-ban rekordévet zárhat: az egyik legnagyobb bevallási közreműködőként számon tartott i-Cell Kft. ugyanis csak az idei évben több mint 10.000 elektronikus útdíjfizető készüléket értékesített, míg a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt. már a százezredik ügyfelét köszönthette, aki szintén i-Cell-es eszközzel regisztrált a HU-GO rendszerbe. A rekordmennyiségű ügyfél és eladott eszköz azt mutatja, hogy az elektronikus útdíjfizetési rendszer fennállása óta folyamatosan nő a kereslet az útdíjfizetés során megbízhatóan és stabilan működő eszközökre és szolgáltatásokra egyaránt.

2018. december 18. 12:30

Már tíz országban van jelen hi-tech call center megoldásaival a magyar Geomant

Újabb nemzetközi multi, az egészségügyi szolgáltatásokat 16 országban nyújtó Affidea bízta meg a magyar tulajdonú Geomantot csúcstechnológiájú ügyfélszolgálati megoldások megvalósításával. A Geomant az Affidea mellett már számos nemzetközi ügyfelet tudhat magáénak, tíz országban van jelen, összesen mintegy 15 ezer fős call center csapatot kiszolgálva. A nemzetközi sikerek nemcsak újabb ajtókat nyitnak meg a vállalat előtt, de a hazai piacon is értékes versenyelőnyt jelentenek.

2018. december 18. 09:43

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Munkába állt VANDA, az első virtuális üzleti asszisztens Magyarországon

2018. december 11. 18:55

Huszonkét 5G távközlési hálózat kiépítésére szerződött eddig a Huawei

2018. november 23. 11:02

Windows 10 Professional olcsón és ingyenes kézbesítéssel

2018. november 8. 16:27

eTrends Monitor: a készpénzmentes fizetés már népszerűbb a netezők körében

2018. október 8. 10:12
cloudappsportal.com