Munkába állt VANDA, az első virtuális üzleti asszisztens Magyarországon

forrás: Prím Online, 2018. december 11. 18:55

A Magyar Telekom tavasszal mutatta be VANDA nevű virtuális üzleti asszisztensét az ügyfelei számára. Nyár óta pedig már minden, az ügyfélszolgálatot telefonos csatornán megkereső ügyfél hívását a mesterséges intelligencia alapú, magyarul beszélő VANDA  fogadja, kiváltva ezzel a hagyományos nyomógombos menürendszert, az IVR-t (Interactive Voice Response). 

VANDA képes az elmondottak alapján megérteni az ügyfél szándékát, és a lehető legyorsabban ahhoz a szakértőhöz irányítani a hívást, aki kompetensen segíteni tud a megoldásban. Emellett   jól automatizálható és gyakran előforduló, rutinszerű feladatokat is rábízhatunk, amit teljes körűen elvégez szakértők bevonása nélkül is. Ilyen automatizált feladat például a kiegészítő mobildíjcsomag értékesítése, mobilegyenlegről információadás, vezetékes szolgáltatásra vonatkozó hibabejelentés kezelése, valamint a folyamatban lévő megrendelésekről státuszinformáció adása. VANDA képességeit és az általa elvégezhető tevékenységek körét folyamatosan bővíti a Telekom. 

 

 

“Felgyorsult világunkban az ügyfelek igényei is megváltoztak, gyors, szinte azonnali ügyintézést, és nagyon rövid válaszadási időt várnak el a szolgáltatóktól. A klasszikus, bevált ügyfélszolgálati csatornák mellett ezért új, innovatív megoldásokat hozunk be a működésünkbe annak érdekében, hogy a felmerülő igényeket a leggyorsabban tudjuk megoldani kiváló ügyfélelégedettség mellett. VANDÁ-nak köszönhetően jelentősen, töredékére csökkent az idő, amely alatt a minket megkereső ügyfelünk hívását szakértő kollégánkhoz juttatjuk. Emellett a VANDA által teljeskörűen megoldott ügyfélkérések száma is folyamatosan növekszik. Mindez az ügyfél számára gyorsabb ügyintézést jelent, az ügyfélszolgálatos kollégáknak pedig így több idejük marad a személyre szabott tanácsadásra, a komplexebb feladatok magas szintű megoldására“ – ismertette a legfőbb előnyöket Méry Katalin, a Magyar Telekom ügyfélszolgálati igazgatója.  

 

 

Az ügyfelek érdeklődéssel fogadták VANDÁ-t. A  pozitív visszajelzések a gyorsabb ügyintézést és az újszerű megoldást emelik ki. A Develor Tanácsadó Zrt. „Legjobb Ügyfélélmény Projekt Díj” pályázatát is VANDA nyerte meg idén, a cég senior szakértői a Telekom virtuális asszisztensét értékelték a leginnovatívabb ügyfélélményt biztosító szolgáltatásnak a megoldás újszerűsége, valamint az ügyfélélményre gyakorolt kiemelkedően pozitív, mérhető hatása miatt.

 

VANDA a mesterséges intelligencia segítségével és gépi tanulás képessége révén minden egyes beszélgetéssel fejlődik. A Telekom a T-Systems Magyarországgal közös fejlesztésben vizsgálja Vanda chatbotként való alkalmazásának lehetőségét a Telekom online ügyfélszolgálati csatornáin.  A jövőben a mesterséges intelligencia alapú rendszer továbbfejlesztéseként a Telekom több innovatív megoldásban gondolkodik. Kiemelkedő ezek közül az az innováció, ahol VANDÁ-t már érzelmi intelligenciával ruháznák fel, és képes lesz a rendszer kommunikációban idomulni ahhoz az érzelmi szinthez, amelyet az ügyfél hangjából megállapít. 

 

„VANDA szolgáltatása jól illeszkedik a T-Systems Magyarország digitális fejlesztéseibe: mesterséges intelligencia platformként VANDA egy eszközt ad a kezünkbe ahhoz, hogy ügyfeleinkkel közösen hozzunk létre mesterséges intelligenciával támogatott, testreszabott üzleti megoldást kommunikációra épülő folyamatok automatizálása céljából. Virtuális üzleti asszisztensként VANDA egyedülálló a régióban, nemcsak azért, mert a hang és chat funkció azonos platformról működik, de azért is, mert egyedüliként tud támogatást adni a kelet-európai nyelvek legtöbbjén“ – mondta el Tápai Tamás, a T-Systems Magyarország infokommunikációs megoldásokért felelős vezérigazgató-helyettese.

 

A Magyar Telekom ügyfélszolgálatán végzett sikeres működés - és az azzal kapcsolatos közös tapasztalatok - lehetővé teszik, hogy további felhasználás során az eddigi eredményeket a T-Systems beépítse, így akár azonnal tud hang és chat alapon is működő üzleti, ügyfélszolgálati asszisztenst ajánlani ügyfelei számára. A felhasználási területek közül Tápai Tamás kiemelte, hogy elsőként bankok, biztosítók ügyfélszolgálati funkcióira, vagy például az IT infrastruktúra üzemeltetésére ajánlott ServiceNOW program támogatására ajánlják digitális asszisztensként VANDÁ-t. Ez utóbbinak köszönhetően a vállalat alkalmazottai VANDÁ-val beszélgetve tudják egyeztetni IT problémáikat.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az európai kontinens lehet a vesztese a technológiai megszorításoknak

A nyílt és tisztességes verseny korlátozása nem csökkenti a biztonsági kockázatokat, ugyanakkor növeli a telekommunikációs költséget és késlelteti a digitális átállást az európai kontinensen – hívja fel a figyelmet Austin Zhang, a Huawei Technologies közép-kelet-európai régiós vezetője az amerikai külügyminiszter látogatása kapcsán. A vállalatvezető szerint amerikai tisztviselők egy csoportja politikai nyomás alá igyekszik helyezni az európai országokat, és állítólagos biztonsági okokra hivatkozva megpróbálja kizáratni piacaikról a Huawei Technologies-t. A vezető bízik benne, hogy az ügyfelek nem a teljesen alaptalan vádak, hanem saját tapasztalataik alapján jutnak helyes következtetésre a vállalattal kapcsolatban. 

2019. február 19. 17:35

A Panasonic új hangprojektorai bármilyen televízióhoz és beltérhez tökéletesen illeszkednek

A Panasonic bemutatja az SC-HTB900, SC-HTB700 és SC-HTB510 hangprojektorjait, amelyek az eddigi legkifinomultabb mozi- és zeneélményt adják a házimozirendszerekhez. A HTB900 és a HTB700 a Dolby Atmos és DTS:X technológiákat is támogatják, a legmodernebb területalapú audioformátumokat, amelyek úgy képesek mindent körülölelő hanghatást alkotni, hogy a hangokat pontosan oda helyezik, ahol azok a valóságban is megszólalnának a térben.

2019. február 19. 15:58

Különleges VR élmény várja a látogatókat a KÖKI Terminálban

Fantasztikus élmény, feledhetetlen családi kaland egy soha nem látott virtuális valóságban. Először Magyarországon a DinoSafari VR a KÖKI Terminálban.

2019. február 19. 14:15

eNet kutatás a hazai e-sport piac helyzetéről

Folyamatosak a viták arról, sportnak tekinthető-e a versenyszerű videojáték használat. Közben pedig az iparág egyre erősödik: már 24 milliárdos éves forgalmat tudhat magáénak. A játékok közül repülőstartot vett idehaza is a PuBG és a Fortnite, játékplatformot tekintve pedig erősödik a konzolok részesedése, de nem ez az egyetlen átrendeződés tavalyhoz képest. Merre tovább, e-sport? Kiderül az eNET, az Esport1 és az Esportmilla immár harmadik alkalommal elkészített, közös e-sport kutatásából.

2019. február 19. 12:51

Családbarát intézkedések a Morgan Stanley-nél

A Morgan Stanley budapesti irodája számos családbarát intézkedéssel igyekszik elősegíteni a munka és a magánélet közötti egyensúly megteremtését. Gyermek érkezésekor például a vállalat 15 nap extra apasági szabadságot biztosít az édesapáknak vagy második szülőknek, a kismamák pedig a távollétük első 24 hetében a teljes fizetésükre jogosultak.

2019. február 19. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Christopher Mattheisen a Microsoft Magyarország új ügyvezető igazgatója

2019. február 18. 11:50

Bemutatkozik a Samsung 2019-es QLED TV kínálata

2019. február 15. 12:20

Minden eddiginél gyorsabb letöltési sebességet biztosít a Huawei új chipkészlete

2019. január 25. 11:21

Technológiával az örökélet felé

2019. január 14. 10:53
cloudappsportal.com