Az Apple ellopta a CES marketingjét

Horváth László, 2019. január 8. 11:03

Ahogy lassan csomagolok a CES-re (leginkább napi sokmérföldes gyaloglásra készülve), az jár az eszemben, hogy a fanyalgók - akik szerint, ha egyszer elmentél a CES-re akkor többet nem kell menned, mert mindegyik egyforma - félreértik a helyzetet. Mert lehet, hogy az érzés, a feeling, a flow az nagyon egyforma minden évben, de ami mögötte van, a változás, a fejlődés, a trendek – az hihetetlenül érdekes. Na persze ehhez az kell, hogy első kézből, élőben szimatoljon körbe a műszaki kérdések iránt érzékeny utazó.

Ha már a fanyalgókról van szó – boldognak vagy boldogtalannak lenni igazából döntés kérdése, mint tudjuk – és ehhez nem kell pszichológusnak sem lenni. Amit a most már egyre jobb szenzorokkal és adatbázisokkal működő agykutatók figyeltek meg (a Yale-tol a UCSF-ig, hogy csak kettő iskolát idézzünk), az ijesztő: azok, akiknek a panaszkodás, a kínlódás, a pesszimizmus a napi működési elvük, azok ugyanazokat az agyi öröm-központokat "gyújtják be" mint azok, akik a boldogságot, az élet élvezetét, a szépség tiszteletét választották működési alapul és célul.

 

Ezekből is lesz itt bőven, a 140,000 vendég között, akik a többezer kiállító cégre kíváncsiak. Viszont mi köze mindennek a CES-hez? Nem más, minthogy egy Touchpoint Solutions nevű startup már hetek óta bombázza a CES-re készülőket minden digitális eszközzel, hogy jöjjenek el és ne csak nézelődjenek, hanem a saját agyukat is ajánljak fel a látogatók egy "Live Brain Scan"-re. Ez fél percet vesz igénybe, és végre élőben lehet ezeket a startup-osokat látni, és megtudni, hogy csak a füstje nagy a reklámkampánynak avagy tényleg akad tanulnivaló tőlük. A fanyalgó és igazából semminek őrülni nem tudó munkatársaknak nagyon ajánlom ezt az agyi szűrést, hátha kinyílik kissé a szemük arra, hogy micsoda hihetetlen időket élünk errefelé az Újvilágban: ahol most nem csak az "1%" gazdagodik, hanem a legkisebb pénzűek is; nem csak a munkanélküliség a legalacsonyabb 50 éve, beleértvé a rekordokat döntő fekete- és latin dolgozókat, nemcsak a női munkanélküliség a legalacsonyabb, mint valaha, hanem az egy főre jutó fizetések is szépen emelkednek a legkevésbé tehetősek között. Az elmúlt 85 nap alatt minden nap kicsit olcsóbb lett a benzin az Államokban. Bekerült az első muzulmán hölgy a Kongresszusba (képviselőházi választott képviselőként), ráadásul két amerikai indián hölgy is bekerült a Képviselőházba (Sharice Davids és Deb Haaland). Az 50-ből 46 államban választottak női képviselőket, és ezzel a nők aránya összesen a legmagasabb eddig, 23.4% lett. Mindez pedig egy olyan jóléti környezetben, ahol egy magára valamit adó Kalifornia-i boltocskában vagy húsz felé kenyér és tíz felé hamburger meg szó szerint a világ minden részéről importált igen kiváló borok között válogathat mindenki – nemcsak a milliárdosok. Mert ez Amerika titka – az innovációnak köszönhetően, a bevándorlok kreativitásának és munkamoráljának, a helyiek személyi szabadságot mely szorgalommal ötvöző, fáradhatatlan munkálkodásának – és ettől lesz a CES az innováció első számú eseménye, ahol tanulni, ismerkedni, szövetségeseket találni lehet éjjel nappal.

 

 

Na, de most még csak a bevezető tudósításnál tartunk, ezért elégedjünk meg annyival, hogy megnézzük: mit tett a címadó Apple, tudják, az a cég, amelynek ha 1 dollárnyit mozog a részvényárfolyama, az 7 dolláros következménnyel jár a tőzsdén) A legendás óriáscég sajátos marketing hagyományainak megfelelően (amik közé tartozik minden idők legsikeresebb reklámja, az Orwell 1984-et felidéző tévéreklám, amit alig játszottak élőben, viszont vírusként terjedt évtizedekig) megint nagyot lépett. A városban megtalálható billboard-okon, óriásplakátokon a Las Vegas-i mottóra "What happens in Vegas stays in Vegas" rímelő "What happens on your iPhone, stays on your iPhone" üzenet fogadja az adataikat ingyen és dalolva a Google- és a Facebook-nak átadó Android felhasználókat – üstökön ragadva ezzel a korszakunk legfontosabb pillanatát, a Privacy-csatát – amikor egy reklámhálózat "termekéként" viselkedő fogyasztók kezdenek rájönni, hogy ők igazából nem kliensek, hanem "termékek" lettek, építőkockái a Google és a reklámozó cégek kizárólag egy célt, a profitot szolgáló szövetségének (a profittal nincsen baj, a sunyi adatügyi félre mutyizással van... ez ügyben lesz még néhány jó történetünk.)

 

Ez a sakkjátékoshoz méltó lényeglátás, egyszerűség, kifejezve a kor szellemét egy mondatban és képben a Steve Jobs legfontosabb hagyománya – és nagyon helyénvaló hangütése a CES 2019-nek.

 

Szerző: Laszlo Horvath

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Díjazták a legérdekesebb tíz magyar innovációt

Látványos gálaműsor keretében díjazták a legérdekesebb magyar innovációkat Budapesten. A rendezvényen a gazdaságpolitika és a tudományos élet szereplői is képviseltették magukat, az esemény egyben jótékonysági est is volt, amelynek bevételeiből a szervezők a törökbálinti Tábitha Gyermekhospice ház munkáját és bővítését támogatják.

2019. január 17. 17:21

Hazánk jövőbeni teljesítményében segíthet a digitalizáció

Az év végi elemzések szerint Magyarország a GDP növekedésben az uniós országok élmezőnyéhez tartozott 2018-ban. A gazdasági bővülésre ható tényezők közül talán kevesebbet foglalkoznak az elemezések a digitális transzformációval. Az e-aláírás és digitalizációs technológiák fejlesztésére szakosodott NETLOCK szerint fontos és meghatározó szerepe lehet mindennek Magyarország jövőbeni teljesítményét tekintve. 

2019. január 17. 12:44

2018 második felében is határozottan nőtt az álláspiac

Nőtt a hirdetők és a jelentkezések száma is az álláspiacon 2018-ban az előző évhez képest. Legjobban a sofőrök és a gépkezelők jártak a munkaerőhiánnyal, de a szak- és fizikai munkások is napról-napra több lehetőség közül választhatnak. A jó munkaerő megszerzéséért folyó küzdelemben egyre több cég teszi nyilvánossá az adott pozícióhoz tartozó fizetést is. Ez mindenképpen megéri, az ilyen hirdetéseket akár 72 százalékkal is többen nyitják meg.

2019. január 17. 11:03

A digitális korban gyakran összeér a munka és a magánélet

A munka-magánélet egyensúlyának megteremtése kiemelt életvezetési feladat és sokaknak, ha csak időszakosan is, de kisebb-nagyobb problémái adódnak belőle. A munkahelyi feladatokat, más nemzetekhez hasonlóan, mi, magyarok is gyakran engedjük túlnyúlni a munkaidőn, melyet csak egyszerűbbé tesz a folyamatos online aktivitás lehetősége – többek között ez derül ki a Samsung Electronics hazai felméréséből*.

2019. január 17. 09:56

Ezek a várható 2019-es marketing trendek

A 2016 év végén alakult, ma több, mint 20 tagot és 15 márkát képviselő, és a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) tagozataként működő Marketing Döntéshozók Klubja ezúttal harmadik alkalommal adja közre, hogy tagjai miben látják az előttünk álló esztendő meghatározó marketing és kommunikációs trendjeit. 

2019. január 17. 08:48

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Technológiával az örökélet felé

2019. január 14. 10:53

Az LG és a Microsoft közösen forradalmasítja az autóipart

2019. január 12. 10:47

Új technológiák az online játékgépekhez

2018. december 28. 08:02

123 magyarországi ALDI áruháznál állít üzembe elektromosautó-töltőket az E.ON

2018. december 19. 14:13
cloudappsportal.com