Magyar startup hozza össze az európai előadóművészeti világot
Szakmai “társkereső” applikációval robban be az európai piacra 2019 januárjától egy magyar startup cég. Ha az előadóművészetben dolgozol, most Európán átívelő együttműködéseknek lehetsz részese a StageHive segítségével. A közösségi finanszírozás funkcióval pedig projektjeidet pénzügyileg is előmozdíthatod, hiszen a platform a közönség számára is nyitott lesz.
Magyarországról indul útjára az az izgalmas startup kezdeményezés, mely az előadóművészeti szcéna szereplői részére kínál hiánypótló funkciókat. A 2019 januártól startoló StageHive használatával leegyszerűsödik a kapcsolatteremtés a szakemberek között, legyenek akár tapasztaltak vagy pályakezdők.
A StageHive ötletgazdái és alapítói Meczner Vera művészmenedzser és Cortés Sebastián koreográfus-rendező, akik több mint két éve, egy baráti beszélgetésből kiindulva jutottak arra a felismerésre, hogy sok esetben előbbre vinné a művészeti projektek sikerét, ha a már meglévő kapcsolati hálót - a modern kihívásokhoz igazodva - átláthatóbban és rugalmasabban lehetne használni, és ki is lehetne belőle tekinteni egy szélesebb színtérre. Különösen igaz ez nemzetközi fronton.
Mindezek alapján született a szakmai „társkereső” ötlete, mely a közösségi hálózatok elvén működik. Miután a felhasználó feltöltötte saját profilját, abban megjelölte a vele kapcsolatos legfontosabb információkat, bátran böngészhet a többiek között. Itt az alapadatokon és referenciákon túl az is megjelenik, hogy kik dolgoztak már korábban együtt. A regisztráció és az alapfunkciók ingyenesek, annak érdekében, hogy minél dinamikusabb közösség jöjjön létre a platform segítségével.
A felhasználók feltölthetik a megvalósítani kívánt vagy már folyamatban lévő projektjeiket is, amelyekhez így csatlakozni lehet. Ha például egy táncszínházi előadás vendégjátékához hiányzik egy díszítő, az appal könnyebben megtalálják egymást a felek. Sőt, a feltöltött projektek azoknak is hasznosak, akik tudásukat szeretnék kamatoztatni, de hiányzik hozzá az induló ötlet vagy nem szeretnének önállóan belevágni a kalandba. Magánszemélyek mellett pedig kulturális szervezetek és intézmények is csatlakozhatnak a hálózathoz.
Ráadásul a StageHive Európa-szerte ad majd alkalmat a projektalapú együttműködésekre, ugyanis hazánkon kívül első körben Lengyelországban, Németországban és Ausztriában, majd később újabb államokban vezetik be az appot.
A StageHive a színházi, komolyzenei, táncművészeti és újcirkuszi műfajokban közreműködő alkotókat és szakembereket célozza, a színészektől a látványtervezőkön és technikai szakembereken át a producerekig és menedzserekig. Van azonban egy másik kapu is, melyhez a nézőket invitálják. Ők ugyanis a crowdfunding, vagyis közösségi finanszírozás módszerével számukra kedves projekteket támogathatnak anyagilag.
A virtuális tér lehetőségeinek kihasználásával proaktív, mobilis, közös európai gondolkodást segíthet elő a startup, melynek sokatmondó a szlogenje is: “Meet online, work on stage”. A regisztráció nem több mint egy klasszikus közösségi platform esetében, a szakmai lehetőségek tárháza viszont végtelen, és csak rajtunk áll, hogy ezek közül mit aknázunk ki.
A StageHive a Hiventures Kockázati Tőkealap-kezelő inkubációs befektetési programján keresztül szerzett 9 millió befektetést.
Kapcsolódó cikkek
- Útmutató weboldal és tanácsadó vloggerek támogatják a gyerekek biztonságosabb netezését
- E-kárbejelentő: QR kódot kapnak az Allianz ügyfelei
- MKB Fintechlab: kimagasló nemzetközi érdeklődés az idei inkubációs program iránt
- Így készül a Taxify a szilveszteri és újévi taxiforgalomra
- Látássérülteken segít a Huawei új alkalmazása
- Letölthető Magyarország első online térképes útikalauz szolgáltatása
- Applikáció a gyermekek és a család védelméért
- Szeretnének, de mégsem mernek vállalkozni a magyar fiatalok
- A Cellum közreműködésével vadonatúj külsőt és új funkciókat kapott az Erste MobilePay
- Készítse fel vállalkozását az ünnepi rohamra
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Direct One-nal magaddal viheted a tévéd, bárhová is mész!
Az elmúlt években tévénézési szokásaink jelentős átalakuláson mentek keresztül, hiszen beléptek a piacra a streamingszolgáltatók, így már nem csatorna, hanem műsor szerint válogathatunk a tartalmak között. Sőt, már azt is mi választjuk meg, hogy honnan tévézünk: a nyaralónk teraszáról, a hotel medencéje mellől vagy éppen a vonaton, Európát átszelve. A Direct One közelmúltban készült kutatása szerint egyre többen választják a tévénézés rugalmas, helyhez és időhöz nem kötött formáját. A növekvő igényre reagálva a szolgáltató tavaszi kampányában közel 100 elérhető csatornája mellé HBO Max szolgáltatást is kínál előfizetői számára, ráadásul meglepően nagy kedvezménnyel.
A digitalizáció javíthatja az egészségügyi ellátást a nehezen megközelíthető településeken
A közép-, kelet- és dél-európai országokban megkérdezett egészségügyi szakemberek és döntéshozók közel 60 százaléka úgy véli, hogy a digitális egészségügyi megoldások javítanák az egészségügyi szolgáltatásokhoz való hozzáférést a nehezen megközelíthető területeken. A magyarországi szakemberek szerint a digitalizáció a kórházakban is nagymértékben növelné a folyamatok hatékonyságát – derül ki az EIT Health InnoStars és az Emerging Europe közös felméréséből.
A jövő felhőnatív, és konténerekre épül
Egy friss felmérés szerint a szervezetek 86 százaléka tervezi modernizálni az infrastruktúráját Európában, ehhez pedig a felhőnatív alkalmazásokat és a mikroszolgáltatásokat látják a megfelelő választásnak. Az odáig vezető út azonban nehéz és rögös, mivel sok esetben hiányoznak a szükséges alapfeltételek. A SUSE szakértői szerint megkönnyíti a feladatokat a cégek számára, ha az új technológiák előnyeinek kihasználásához konténereket használnak megfelelő menedzsmenteszközökkel kiegészítve.
Szolgáltatófüggetlen 5G-s tesztprojekt indul
A tesztek célja annak vizsgálata, hogyan lehet különböző környezetben – például sűrűn lakott belvárosban, vagy agrárterületen – gazdaságosan 5G hálózatot kiépíteni és működtetni, majd ezt a jövőben, amikor az 5G-alapú alkalmazások elterjedése és az adatforgalom növekedése szükségessé teszi, nagy volumenben is környezettudatos módon széles körben megvalósítani. A tapasztalatok alapján a hálózaton később különféle okos szolgáltatások is elérhetővé válnak.
Nehezebb lesz trükközni a jövőben a Black Friday akciókkal
Május végén hatályba lép egy jogszabály-módosítás, amelynek következtében a kereskedelmi vállalkozásoknak a kedvezményes ár mellett fel kell tüntetni az elmúlt legalább harminc napban alkalmazott legalacsonyabb árat is. Az árrendelet módosításának célja a kereskedők akciótartási gyakorlatának újraszabályozása és a fogyasztók megtévesztésének visszaszorítása, különös tekintettel az olyan országos kampányok során mint például az év végi Black Friday.