Karácsonyi vásárlásainkat elemzi a Selectivv legújabb kutatása

forrás: Prím Online, 2019. január 21. 09:52

Internetes webáruházak, bevásárlóközpontok és hipermarketek a nyertesei a karácsonyi vásárlási láznak Magyarországon. Bár a plázák látogatottsága egyre emelkedik, egyre többen használnak valamilyen applikációt is az ajándékok beszerzésére – derül ki a Selectivv legfrissebb elemzéséből. A magyar piacra 2018-ban belépett kutatócég vásárlási szokásainkat, mozgásunkat mobiltelefon-használatunk elemzése segítségével képes a kereskedelem számára hasznos adatokká formálni.

A Selectivv szakemberei legfrissebb kutatásuk során annak jártak utána, hogy melyek a legnépszerűbb vásárlási-applikációk a magyarok körében letöltésszám, illetve használat tekintetében, valamint azt is vizsgálták, hogy alakult az idei karácsonyi időszakban a nagyobb budapesti bevásárlóközpontok, hipermarketek forgalma.

 

Az év utolsó negyedévében folyamatosan nőtt a shopping-applikációk használata a magyar vásárlók körében. Ahogy 2017-ben, úgy a tavalyi év végén is folyamatos emelkedést ért el az eBay, az eMag, az Aliexpress és a Fashiondays Magyarországról származó forgalma. 

 

 

A gigantikus kínálatáról és alacsony árairól ismert kínai Aliexpress magyarországi vásárlóinak többsége a 30 év alatti korosztályból került ki a vizsgált időszakban, de a 20 év alattiak is nagy arányban képviseltették magukat, akik jobbára az utolsó pillanatra hagyták a vásárlást (csakúgy, mint az eBay-t látogató fiatalok). Az applikációt egyébként több magyar férfi használja, mint nő. A nők az eMag és a Fashion Days vásárlói között voltak többségben a negyedik negyedévben.

 

A 21 és 40 év közöttiek elsősorban az eMag, a FashionDays és a bevásárlóközpontok kínálatából válogattak. Az 50 év felettiek közül viszont már csak kevesen választották az applikáción keresztüli vásárlást a karácsonyi ajándékok beszerzéséhez.

 

A 20 év alatti online vásárlók aránya minden évben markánsan növekszik az eBay magyarországi felhasználói között, bár a növekedés mértéke 2017-ben némileg magasabb volt: tavaly novemberben 1%-kal, decemberben pedig 2%-kal használták többen az appot, mint idén. 

 

A kutatásból az is kiderült, hogy nem szorítkozunk csak az egyik, vagy másik megoldásra: a bevasárlóközpontok és hipermarketek látogatói is előszeretettel alkalmazzák az appokat: a Tesco és az Auchan áruházak vásárlóinak 39, míg a drogériába járók 41 százaléka használta. 

 

2018 végén valamelyik shopping alkalmazást. A bevásárlóközpontok látogatói közül a Westend és az Allee közönsége használ leginkább appot is, az ő kedvencük az eMag.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Költségcsökkentéssel digitalizálódna a bankszektor

Komoly, átlagosan a költségek 10 százalékát elérő költségcsökkentési munkába kezdenek a világ pénzintézetei. Felismerték ugyanis, hogy a digitalizáció komoly kihívást jelent számukra. A megtakarított pénzt várhatóan digitalis képességeinek fejlesztésére fogják fordítani. Elsősorban a mesterséges intelligencia, a vállalatirányítási rendszerek és az automatizálás területén kívánnak előrelépni – derül ki a Deloitte 2019-es, több mint 1200 vezető megkérdezésével készített banki költséggazdálkodási felméréséből.

2020. február 17. 16:19

A Delta Systems az év HP Enterprise partnere

A Delta Systems Kft. kapta a 2019. év Hewlett Packard Enterprise partnere, valamint a 2019. év legnagyobb forgalmú Aruba forgalmazó partnere díjakat a nemzetközi gyártóvállalat rendezvényén.

2020. február 17. 14:56

Naponta átlagosan 15 percet töltünk álláskereséssel

Hogyan keresünk állást 2020-ban? Mennyi időt töltünk kereséssel, jellemzően mely napokon és milyen napszakban válogatunk a munkalehetőségek között? Mikor jelentkezünk rájuk, és vajon milyen eszközről tesszük ezt? A Profession.hu friss felmérésének adataiból kiderül.

2020. február 17. 13:31

Accenture Technology Vision 2020: fókuszban az ember

A digitális világ vállalatainak a versenyképességük fenntartása és sikerességük érdekében fókuszt kell váltaniuk, és egyensúlyt kell teremteniük saját, valamint a külső értékek között. Össze kell hangolniuk az üzleti érték teremtésére irányuló törekvésüket ügyfeleik és dolgozóik értékeivel és elvárásaival – állapította meg az Accenture 2020-as Technology Vision jelentése. A cég jubileumi 20. éves jelentése a vállalati szférát a következő három évben átformáló főbb technológiai trendjeit vázolja fel.

2020. február 17. 11:32

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Informatikai szakembereket keres az SAP Labs Hungary

2020. február 14. 10:33

20 éves Magyarország egyik legrégebbi email rendszere

2020. február 7. 09:03

A három legnépszerűbb rádiót négymillió ember hallgatja

2020. február 3. 10:01

Életet menthet az ÉletMentő applikáció

2020. január 23. 14:20
online sportfogadás