A Dell Technologies új felmérése: digitális lemaradásban az üzleti vezetők

forrás: Prím Online, 2019. február 1. 17:11

A forradalmi technológiák töretlen terjedése ellenére a Dell Technologies legújabb, Digital Transformation (DT) Index felmérésének eredményei azt mutatják, hogy számos vállalkozás digitális átalakulási programja még mindig gyerekcipőben jár. Ezt bizonyítja, hogy az üzleti vezetők 78 százaléka szeretné, ha a digitális átalakulás elterjedtebb lenne a vállalaton belül. A vállalkozások több mint fele (51%) gondolja úgy, hogy öt év múlva nehezen tud majd megfelelni a vásárlók igényeinek, és majdnem minden harmadik (30%) még mindig aggódik amiatt, hogy a vállalat lemarad a versenyben. 

A Dell Technologies az Intellel és a Vanson Bourne-nel együttműködve a közép- és nagyvállalati szektorban világszerte összesen 4600 üzleti vezetőt – igazgatókat és felsővezetőket – keresett meg, hogy értékeljék vállalataik erőfeszítéseit az átalakulás területén.

 

A tanulmány kimutatta, hogy a digitálisan fejlődő piacok a legérettebbek – világviszonylatban első helyen India, Brazília és Thaiföld áll. Ezzel szemben a már fejlett piacok elmaradást mutatnak: Japán, Dánia és Franciaország érte el a legalacsonyabb digitális érettég-pontszámot. Emellett a fejlődő piacok jobban bíznak abban, hogy a digitális jövő a javukra, és nem a kárukra válik majd (53%), szemben a fejlett országokkal (40%). 

 

Lemaradásban

A Digital Transformation Index legújabb, második kiadása az első, 2016-os DT Indexre épít. A kétéves összehasonlításból jól látszik, hogy az előrehaladás lassú, és a vállalatok nem képesek tartani a lépést a változások intenzív ütemével. Míg az átalakulást befogadók aránya nőtt, a digitális vezetők körében nem történt változás. Tízből majdnem négy vállalkozás (39%) még mindig a két digitálisan legkevésbé érett csoportba tartozik.

 

„A közeljövőben minden vállalatnak digitális szervezetté kell alakulnia, és a felmérés eredményei szerint a többségnek addig még hosszú utat kell megtennie. A szervezeteknek korszerűsíteniük kell a technológiáikat, hogy kivehessék a részüket a digitális átalakulás teremtette példátlan lehetőségekből. Itt az ideje lépni” – mondta Michael Dell, a Dell Technologies elnök-vezérigazgatója.

 

 

  

Az átalakulás és a bizalom korlátai

Az üzleti vezetőket bizalmatlanság jellemzi, és 91 százalékuk tartósan akadályoztatva érzi magát. 

 

A kutatás szerint a sikeres digitális átalakulás öt legelterjedtebb akadálya: 

1. Adatvédelmi és biztonsági szempontok (2016-ban még az ötödik helyen állt) 

2. A költségvetés és a források hiánya 

3. A vállalaton belüli szakértelem és gyakorlat hiánya 

4. Szabályozási és jogszabályi változások (2016-ban még a kilencedik helyen állt)

5. Fejletlen digitális kultúra 

 

A válaszadók majdnem fele (49%) véli úgy, hogy a következő öt évben a vállalatának nehéz lesz bizonyítania a megbízhatóságát. Közel egyharmaduk (32%) nem bízik benne, hogy a vállalata megfelel majd az előírásoknak – például a GDPR-nak. Háromból egy válaszadó pedig nem bízik abban, hogy a vállalat gondoskodna a munkavállalói és ügyfelei adatainak védelméről.

 

A digitális jövőre vonatkozó tervek

A vezetők válaszai a tervekre vonatkozóan viszonylag egységesek, és fogokozott hangsúlyt helyeznek a munkaerő, a biztonság és az informatikai háttér fejlesztésére. A válaszadók 46 százaléka növeli házon belül a digitális szakértelmet, például programozói képzésekkel az alkalmazottaknak. Ez komoly előrelépés a 2016-os 27 százalékhoz képest.

 

Top technológiai beruházási területek az elkövetkező 1–3 évben:

1. Kiberbiztonság

2. IoT-technológiák

3. Többfelhős (Multi-cloud) környezetek

4. Mesterséges intelligencia

5. Számításközpontú megközelítés

 

Kutatási módszertan

2018 nyarán a Vanson Bourne független közvélemény-kutató a közép- és nagyvállalati szektorban 42 országban/alrégióban összesen 4600 üzleti vezetőt keresett meg, hogy értékeljék vállalatukat a Dell Technologies Digital Transformation Index alapján. A Vanson Bourne az üzleti stratégia, a munkaerő-átalakítási kezdeményezések, valamint a digitális üzleti attribútumok alapvető halmazához mért látható teljesítmény alapján minősítette a vállalkozások digitális üzleti erőfeszítéseit.

 

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A hazai webshopok üzemeltetői körében kutatott a Virgo csoport

A webáruházakat működtető cégek kétharmada fejlesztene, de jó részük tanácstalan, hogy merre induljon el – derül ki a Virgo csoport iparági kutatásából. Az eredmények szerint az üzemeltetők számára legfontosabb szempont a webshop működésének gyorsasága, valamint jelentős igény van a magyar nyelvű terméktámogatásra.

2020. március 30. 11:27

A marketing kiemelt feladata ma az, hogy motorizálja a gazdaságot

Sokat változott a környezet, sokat változtak a gazdasági kilátások és még többet változott a marketingkommunikációs szakma szerepe és súlypontja az utóbbi alig két hét leforgása alatt. Hatalmas szervezési, üzleti és szakmai feladatcsomagot kaptak a szervezetek, amelyet tudatosan kell menedzselniük. A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) képviselői szerint jelen körülmények között a marketingszakma kiemelt felelőssége éppen abban áll, hogy lendületben tartsa, illetve motorizálja a hazai gazdaságot.

2020. március 30. 10:16

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Hogyan legyenek a gyerekek és a tanárok biztonságban a digitális oktatás ideje alatt is?

2020. március 25. 10:43

Hasznos tippek, hogy előnyünkre fordítsuk a bezártságot!

2020. március 24. 16:55

Koronavírusos átverést azonosított az ESET

2020. március 18. 09:11

Javaslatcsomag szülőknek és pedagógusoknak a HiperSuli digitális tanáraitól

2020. március 15. 11:53
online sportfogadás