A nehézgépjárművek is kibocsátásmentesen működhetnek az ABB elektromos hajtásláncával

forrás: Prím Online, 2019. február 11. 13:50

A speciális nehéz- és haszongépjárművek teljes mértékben átállhatnak elektromos meghajtásra az ABB motort, hajtást és a járművezérlő egységet magában foglaló optimalizált elektromos hajtásláncának köszönhetően. A föld alatti bányagépek és infrastrukturális berendezések gyártója, az Epiroc már át is ültette a gyakorlatba az új koncepciót második generációs akkumulátorral hajtott járműveinél.

Az ABB a nehéz tehergépkocsik és más haszonjárművek gyártói számára optimalizált elektromos hajtáslánc-platformot hozott forgalomba, hogy a dízel üzemről zökkenőmentesen és gyorsan átállhassanak a kibocsátásmentes villamos üzemmódra. A motorból, hajtásból és járművezérlő egységből álló teljes villamos hajtáslánc-megoldást a maximális teljesítmény, a megbízhatóság és az energiahatékonyság szem előtt tartásával tervezték és hangolták össze. Az ABB együttműködik a haszonjárműveket gyártó OEM-ekkel is, hogy olyan hajtásláncot tervezzenek, amely megfelel az adott gyártó speciális alkalmazási területének. 

 

A föld alatti bányászati és infrastrukturális gépek vezető szállítója, az Epiroc az ABB nehézgépjárműveket gyártó ügyfelei közül az elsők között kezdte alkalmazni az ABB optimalizált e-hajtásláncát. Az Epiroc számos második generációs akkumulátorhajtású járművében a meghajtáshoz és a kiegészítő alkalmazásokhoz már az ABB e-hajtásláncát, így az ahhoz tartozó villanymotorokat és a nagy teljesítményű HSE880 hajtását használják. Az Epiroc azt a célt tűzte ki, hogy dízelüzemű gépektől mentes, jobb levegőminőséggel és kisebb zajkibocsátással működő bányászatot teremt. A gépek villamosítása növeli az energiahatékonyságot, javítja a bánya termelékenységét, csökkenti a szellőztetési igényeket és a karbantartási költségeket.

 

 

„Az ABB az alacsony szén-dioxid-kibocsátású jövő irányába tett fontos lépésként tekint a nehézgépjárművek villamosítására”– nyilatkozta Heikki Vepsalainen, az ABB Motorok és Generátorok üzletágának ügyvetető igazgatója. „Az Epirockal folyó közös munkánk is azt mutatja, hogy az nehézgépjárművekhez kifejlesztett e-mobilitási rendszerek és termékek szállítójaként piacvezető szerepet játszunk. A széles termékskálánkban elektromosjármű-töltők, hálózat- és flottairányítást támogató ABB Abilty, hajtásláncok, valamint villanymo-torok, akkumulátorok és egyéb hajtásláncelemekhez kifejlesztett robotizált gyártósorok tartoznak.”      

 

Sok OEM számára komoly kihívást jelent, hogy a különféle alkalmazások, így például a fejtés, a bányászott anyag felrakása és szállítása esetén a vezetési ciklus és a teljesítménykövetelmények nagyon változóak. A követelmények jelentős szórása miatt a tervezők számára igen bonyolult feladatot jelent, hogy az adott alkalmazáshoz kiválasszák a megfelelő e-hajtásláncot. A túlspecifikált e-hajtáslánc túl költséges és többletsúlyt eredményezhet. Ha az adott alkalmazáshoz alulspecifikált e-hajtásláncot terveznek, az a probléma merülhet föl, hogy a megoldás nem biztosítja a kívánt teljesítményt, a gép túlmelegedhet, következésképp romlik a megbízhatósága és csökken a hasznos élettartama.

 

Az ABB már több mint 50 000 hajtásláncot szállított villamos meghajtású nehézgépjárművekhez. Ezeket a hajtásláncokat vasúti járművekbe, buszokba, építőipari gépekbe, bányászati és más speciális járművekbe építették be. Az ABB partneri együttműködésre lépett a Northvolttal is. Az együttműködés célja, hogy a két cég lítiumion-akkumulátorok gyártására specializálódott csúcstechnológiai színvonalat képviselő üzemet fejlesszen ki. 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az Ericsson és a Swisscom elindította az első európai kereskedelmi 5G hálózatot

Az Ericsson és Svájc legnagyobb telekommunikációs szolgáltatója, a Swisscom bekapcsolták Európa első nagyszabású, kereskedelmi 5G-hálózatát, támogatva a kereskedelemben kapható okostelefonokat. A hálózat és az ahhoz tartozó 5G szolgáltatások Svájc 54 városában érhetők el, köztük a legnagyobb lélekszámú településeken, Zürichben, Bernben, Genfben, Baselben, Lausanne-ban és Luzernben. 

2019. április 25. 17:30

Svéd nagyvállalatok fognak össze, hogy közép-kelet-európai startupokat támogassanak

A Svéd Nagykövetség védnöksége alatt négy svéd nagyvállalat fogott össze és hirdette meg a MATCH Startup Programot.  Ennek keretében a közép-kelet-európai régió innovatív startupjai személyesen mutathatják be termékeiket és szolgáltatásaikat az Ericsson, az ABB, a SIGMA és az AQ Anton döntéshozóinak június 14-én, Budapesten. 

2019. április 25. 15:59

Szedjük ráncba az üzleti folyamatokat

Már platformszolgáltatásként is elérhető a Micro Focus Solutions Business Manager. A vállalat nemrég jelentette meg a folyamatkezelő rendszer legfrissebb kiadását, amellyel egyidejűleg a megoldás most már PaaS (Platform-as-a-Service) formában is elérhető. Az eszköz segítségével a szervezetek számos különféle üzleti területen kezelhetik és követhetik nyomon folyamataikat, jelentősen javítva ezzel a hatékonyságot.

2019. április 25. 15:01

Az ABB és a Porsche közösen fejleszti Japánban az elektromos jármű-töltők következő generációját

Az innovatív technológiák terén vezető ABB és a Porsche Japan együttműködésre lép, hogy speciális, nagyteljesítményű töltőt fejlesszenek ki a Porsche elektromos meghajtású járműveihez Japánban. 

2019. április 25. 10:03

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Közel 50 millió forint EU-s támogatást kapott a MIDI Mobil ID Innovációs KFT.

2019. április 25. 11:05

2040-re már több elektromos autót helyeznek forgalomba, mint hagyományos járművet!

2019. április 17. 11:04

Van kedvenc webáruházad?

2019. április 9. 12:46

Elindult a jelentkezés a Nagy Digitális Kalandra

2019. április 2. 08:54
cloudappsportal.com