Magyar startuppal forradalmasítja logisztikai folyamatait az IKEA

forrás: Prím Online, 2019. február 14. 10:38

Az Aeriu magyar startuppal közösen újítja meg leltározási folyamatait az IKEA. A dróntechnológiának és a mesterséges intelligenciával rendelkező szoftvernek köszönhetően a termékek összeírása és áttekintése fenntarthatóbb, biztonságosabb, gyorsabb és pontosabb, a vásárlók valós időben kapnak információt azok elérhetőségéről. Az utóbbi egy évben a soroksári IKEA áruházban tesztelték a felhő alapú adatkezelési és tárolási megoldást. Ha a fejlesztések sikerrel zárulnak, további áruházakban is alkalmazhatják a technológiát.

Az IKEA az online kereskedelemmel járó bővülő igények kielégítésére olyan digitális megoldásokon dolgozik, melyek a vásárlást kényelmesebbé és gyorsabbá tehetik. A jelenlegi áruházi folyamatokat ehhez mérten kell megújítani, melynek egyik lépése a drónvezérlésű leltározás lehet. Ennek köszönhetően az áruházak raktáraiban, a magasban tárolt nagyobb méretű termékek, például konyhai és nappali berendezések elérhetőségéről valós időben kaphatnak információt a vásárlók. Ez azért is kiemelt fontosságú, mert ezek a termékcsoport az IKEA legnépszerűbb termékei, a tavalyi pénzügyi évében a svéd lakberendezési vállalat 17 470 konyhát és 37 666 kanapét értékesített.  

 

Az Aeriu Inventory a kereskedelmi forgalomban kapható drónokra optimalizált szoftver, ami nagy raktárakban is lehetővé teszi a leltározást. Fenntartható, hiszen nem szükségesek a nagy energiaigényű targoncák. Gyorsabb és pontosabb, mint a jelenlegi manuális raktár-ellenőrzési folyamat, így csökkenthető a targoncás munkaerő igénye a leltári folyamat során. A két vállalat hosszú távú célja egy teljesen a technológia által vezérelt rendszer kifejlesztése, ennek jelenleg is tart a tesztidőszaka. 

 

Az innovatív együttműködés egy olyan spontán közös gondolkodás eredménye, ahol az Aeriu valós környezetben tudja kipróbálni és fejleszteni az ötletét, az IKEA magyarországi áruháza pedig egy, a lakberendezési vállalat igényeire szabott megoldást kap kézhez, amit az áruházi dolgozók is használnak.

 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Még biztonságosabbá vált a bankolás a Budapest Banknál

A 2019. szeptember 14-én hatályba lépő új, európai uniós pénzforgalmi irányelv két fő újdonságot hoz a mindennapi bankolásban: egyfelől az eddiginél is biztonságosabbá válnak a banki tranzakciók, másfelől megnyílik az út az új, innovatív szolgáltatások bevezetése előtt. Az internetes vásárlások jóváhagyásához szükséges megerősítő (SMS) kód (3DS) kiküldése Budapest Bank ügyfelei esetében már idén január óta működik. 

2019. szeptember 15. 09:48

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Mától rendelhetők az Apple legújabb termékei

Nem omlik össze az ekereskedelem: egy év haladék az erős ügyfélhitelesítésre

2019. szeptember 11. 08:34

A budapesti ITU Telecom World kulcsszava az 5G

2019. szeptember 9. 23:51

Az ESET az egyetlen kihívó a végpontvédelem területén

2019. szeptember 3. 13:26

30 év a hazai KKV vállalkozások fejlesztéséért

2019. szeptember 1. 13:27
online sportfogadás