Az ÁRKÁD-ban február 21. és 24. között robotika kiállítással várják a látogatókat

forrás: Prím Online, 2019. február 16. 12:06

Február utolsó hétvégéjén minden a robotokról fog szólni a budapesti ÁRKÁD-ban. Február 21. és 24. között ugyanis egy robotika kiállítás lesz megtekinthető a bevásárlóközpontban, ahol számos érdekesség várja a legújabb technológiák rajongóit. 

A rendezvényen bárki megismerkedhet Pepperrel, az első humanoid robottal, valamint számos érdekes program is várja a látogatókat. Lesz többek között robot szépség- és táncverseny, de akár a robotépítés fortélyait is elsajátíthatják az érdeklődők.

 

A négynapos rendezvény során a látogatók megismerkedhetnek Pepperrel, az első humanoid robottal, aki világszerte már több szállodában, repülőtéren és üzletben is segíti az ott dolgozók munkáját. Amellett, hogy akár testközelből megbarátkozhatnak Pepperrel, egy kérdezz-felelek játék során próbára tehetik a tudását, míg az „Ember a robot” ellen vetélkedő során akár egy vetélkedőre is kihívhatják. 

 

És bár a négynapos rendezvény egyik fő attrakciója Pepper lesz, számos más érdekes program is várja azokat, akik szeretnék a robotokat közelebbről is megismerni. A Robotépítők Magyarországi Egyesületének robotépítő tanfolyamán például a résztvevők megismerkedhetnek a robotok megalkotásának teljes folyamatával, kezdve az összeszereléstől egészen a programozásig. Emellett pedig olyan látványos programok is várják majd a látogatókat, mint robotok táncversenye, de akár szavazhatnak a legszebb robotra is. 

 

Az ÁRKÁD elkötelezett amellett, hogy a korszerű technológiák is helyet kapjanak a mindennapokban. Éppen ezért szeretné közelebbről is bemutatni, milyen szerepe lehet a robotoknak a jövőben egy bevásárlóközpont életében, és hogy egy olyan robot, mint Pepper, hogyan segítheti az ott dolgozók munkáját, például az információs, ügyfélszolgálati kérdésekben. 

 

 

Pepper egy ember formájú kis robot, amely a legkorszerűbb mesterséges intelligenciával és hangfelismerő technológiával rendelkezik. Képes reagálni a kéréseinkre, kérdéseinkre, és alapvető funkciója, hogy kényelmesebbé és kellemessebbé tegye a mindennapi ügyeink intézését, ami lehet például útbaigazítás, hotelfoglalás, repülőjegy-átütemezés, adminisztráció, vagy akár egy bankkártya-elvesztés bejelentése.

 

Peppernek számos verziója létezik már, pl. szakértő egy műszaki, számítástechnikai boltban, utazási irodában repülőjegy-foglaló, szállodai portás, akinél be és ki lehet csekkolni, illetve tud taxit hívni, és helyeket ajánlani, recepciós, valamint egy okosotthon-manager, aki a teljes lakást vezérelni tudja. 

 

Pepper ügyfélszolgálati funkciója egy bevásárlóközpontban is az ügyfélélmény és a szórakoztatás. Sok ember számára nagyon fontos egyrészt a személyes interakció, a párbeszéd, másrészt a kényelem. Pontosan ezek miatt, és persze kíváncsiságból, egy bevásárlóközpontban szívesebben kérnének útbaigazítást egy arra járó barátságos robottól például arról, hogy hol tudnak bizonyos dolgokat megvásárolni, merre találhatnak egy-egy üzletet, mint hogy egy információs táblán keresgéljenek. Pepper a személyesség élményét adja azzal, hogy az ember szemébe néz, játszik a hangjával, apró mozdulatokat tesz a kezével, és reagál a kérdéseinkre. A robottal az információkérés, ügyintézés kevésbé nyűgös, időigényes, sőt inkább szórakoztató és kényelmes. Ráadásul Pepper a gyerekek körében is igen népszerű.

 

Az Árkádban Pepper a Plázacica chatbot szerepét fogja magára ölteni, így hasonlóan lehet majd tőle a bevásárlóközponttal kapcsolatos információkat kérni, mint a mostani Plázacica alkalmazástól.

 

A robotika kiállítás ideje alatt a következő programok várják majd a látogatókat:

  • 10:00 – 21:00: Robotok harca
  • 10:00 – 21:00: Robotépítő tanfolyam, amely két óránként indul
  • 11:00: Robot táncverseny
  • 13:00: Robot szépségverseny
  • 15:00: Kérdezd a bölcs Peppert!
  • 17:00: Ember a robot ellen vetélkedő
  • 19:00: Robot táncverseny

 

A robotika kiállításról további információ, illetve a pontos program a https://www.arkadbudapest.hu/hirek-es-rendezvenyek/ismerkedj-meg-pepper-robottal-az-arkadban-e12565/ oldalon lesz elérhető.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

„Milyen kérdést intéznék a miniszterekhez, ha képviselő lennék?”

Az Országgyűlés és a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat pályázatot hirdet gyermekintézmények számára a Gyermekek Világnapja alkalmából. A nyertes gyermekek részt vehetnek ősszel a IX. Gyermek- és Ifjúsági Országgyűlés ülésén a Parlamentben.

2019. március 20. 19:06

Újabb bevetésen az Instant Network a hurrikán sújtotta Mozambikban

Ismét bevetésen a Vodafone Alapítvány Instant Network csapata, amely ezúttal az Idai ciklon sújtotta Mozambikban segíti a kommunikációs hálózat helyreállítását. A Vodafone Magyarország rádióshálózat-üzemeltetési szakértői, Tóth Róbert és Pervai Csaba által tervezett Instant Network 3G eszközzel ingyenes, hordozható kommunikációs hálózat építhető ki a katasztrófák helyszínén. 

2019. március 20. 17:30

A K&H nyitott és segíti az innovációt

A K&H Magyarországon az elsők között megnyitotta a második pénzforgalmi irányelvvel összhangban (PSD2) az új típusú szolgáltatók számára hozzáférést biztosító K&H fejlesztői portált és tesztkörnyezetet. A portál célja, hogy segítsen eligazodni a kifejezetten banki adatok lekérdezésére, fizetés kezdeményezésre kialakított nyílt interfészen (API), valamint támogatást nyújtson a harmadik felek számára a fejlesztés időtartama alatt. A digitalizáció és az innováció a K&H üzleti stratégiájának egyik sarokköve.

2019. március 20. 15:51

NMHH-s oktatóanyagok készültek az álhírekről

Március 18. és 22. között zajlik az Európai Bizottság friss kezdeményezése, a médiaműveltség európai hete. Az alkalomból a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) fiataloknak szóló infografikákat, és ezekhez is kapcsolódó, iskolai használatra alkalmas óraterveket állított össze az álhírekről, és felnőtt olvasókra számító, támogatott online cikkeket ajánl. A tematikus héten az uniós tagállamok az álhírek felismerését is segítő médiaértés jelentőségére hívják fel a figyelmet, amelyeknek köszönhetően józan kritikával, jólinformáltan, megalapozott döntések hozhatók. A félretájékoztatással szembeni harcban – bár fontos szerepet játszanak a technológiai, szabályozási lépések –, a médiaműveltség fejlesztése továbbra is kulcskérdés marad.

2019. március 20. 14:03

Négy stratégiai lépés az ügyfélélmény növeléséhez

A digitális világból érkező információk lefordítása, megértése és beépítése üzleti előnyt jelent egy vállalat számára. Ha ráhangolódunk és újra gondoljuk az ügyféligényeket, újszerű és ügyfélközpontúbb üzleti modelleket hozhatunk létre. Amint figyelembe vesszük, hogy a technológiai forradalom hatása, sebessége és mélysége teljesen átalakította egész társadalmunkat és ezeknek a tünetei mutatkoznak meg az üzleti életben is, akkor olyan mikro- és makroszinten növelhetjük meg a cégünkről alkotott ügyfél-véleményeket, amelyekkel kitágíthatjuk hűséges vásárlóink körét.

2019. március 20. 12:30

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Hogyan netezzünk biztonságosan?!

2019. március 7. 12:31

Perre megy a Huawei

2019. március 7. 11:06

A Cellum biztonságos wallet platformja támogatja az új indonéz e-money rendszer, a LinkAja kialakítását

2019. március 1. 10:54

Indul az Év Internetes Kereskedője díj 2019

2019. február 21. 10:45
cloudappsportal.com