Az ABB technológiája 40%-kal csökkenti az InterContinental Madrid energiafelhasználását

forrás: Prím Online, 2019. február 18. 17:24

Egy hotel, mely a maga nemében mérföldkőnek számít, az ABB hajtásainak és nagy hatékonyságú motorjainak segítségével teljesíti környezetvédelmi céljait. A felhasznált energia mennyisége egyetlen év alatt 445.000 kWh-val csökkent, ami kétmillió kanna víz felforralásához volna elegendő.

Az IHG (InterContinental Hotels Group) a világ közel 100 országában 15 márkanév alá besorolt több mint 5.500 szállodájával fontos szerepet játszik a fenntarthatóság ügyének előmozdításában. Az IHG Csoport az IHG Green Engage rendszer segítségével 2013 és 2017 között 15%-kal csökkentette az egy foglalt szobára vetített szénlábnyomát. Az energiafelhasználás csökkentésének súlyponti területét a HVAC, tehát az épületgépészeti rendszerek képezik, ugyanis a szállodák teljes energiafogyasztásának 60-80%-a itt realizálódik.

 

Az InterContinental Madrid az IHG Engage rendszer egyik jelentős sikertörténete. A Paseo de la Castellana úton található, 65-éves múltra visszatekintő ötcsillagos szálloda mérföldkőnek számít a spanyol szállodaiparban. Évente nagyjából 100.000 vendéget fogad, köztük államelnököket, királyi családok tagjait, hírességeket és az üzleti élet vezető személyiségeit.

 

 

Az IHG Green Engage program segítségével minden szállodánknak meghatározott környezetvédelmi célokat kell teljesítenie, de ez soha nem mehet a szállóvendégek komfortérzetének és kényelmének rovására – magyarázza Esteban Rodriguez, az InterContinental Madrid főmérnöke. Az ABB hivatalos madridi értékesítési, támogató, szolgáltatási és mérnöki hozzáadottérték-szolgáltatója, az Exel Industrial által készített részletes energetikai felmérés rávilágított, hogy a szálloda működése rengeteg energiát emészt fel, és ez mindenekelőtt a HVAC rendszereket ellátó, valamint a vendégszobák, a konyhák és a többi szállodai létesítmény melegvíz-ellátását biztosító nyolc szivattyúcsoportnak köszönhető.

 

A szálloda, a felmérés megállapításaira támaszkodva, 13 db ABB ACH550 típusú frekvenciaváltóval (VSD) és 16 db IE3 energiahatékonysági besorolású villanymotorral szerelte fel az említett szivattyúrendszereket, továbbá épületgépészeti szabályozó rendszerekbe integrálta azokat. A fejlesztés nagyobb stabilitást és energiahatékonyságot biztosít a rendszer egésze számára, minthogy a motorok sebessége most már a mindenkori energiaigénynek megfelelően pontosan szabályozható.

 

 

Az ABB intelligens mozgásvezérlő megoldásai kb. 40%-os energiamegtakarítást tesznek lehetővé, így az InterContinental Madrid szálloda nemcsak teljesítette a rendszerszintű IHG Green Engage-célokat, de túl is szárnyalta azokat. A szálloda egy év elteltével összesen már 445.000 kilowattórányi (kWh) energiamegtakarításnál tart, ami azt jelenti, hogy eddig 37.000 dollárral (kb. 10 millió Ft-tal) kevesebbet költött energiára, tehát a beruházás nem egészen két év alatt tervezhető módon megtérül.

 

Az IHG Green Engage programnak köszönhetően a szálloda szénlábnyoma éves szinten 253 tonnányi széndioxiddal (CO2) csökkent. Ha ugyanilyen nagyságrendű energiamegtakarítást lehetne elérni a világ mintegy 187.000 szállodájának (az STR Global adatai szerint) mindössze egynegyedében, akkor a globális CO2-kibocsátás évente közel 12 millió tonnával lenne csökkenthető, ami három széntüzelésű erőmű bezárásával egyenértékű.

 

Az International Tourism Partnership (ITP) nemrég közzétett tanulmánya szerint a szállodaipar jelenleg a globális kibocsátás 1 százalékáért felel, és ez a szám – ha az idegenforgalom felfutása tovább folytatódik – csak nőni fog, hiszen az előrejelzések szerint a szállodai szobák száma a jelenlegi 17,5 millióról 2050-ig 25 millió fölé fog emelkedni.

 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Újabb bevetésen az Instant Network a hurrikán sújtotta Mozambikban

Ismét bevetésen a Vodafone Alapítvány Instant Network csapata, amely ezúttal az Idai ciklon sújtotta Mozambikban segíti a kommunikációs hálózat helyreállítását. A Vodafone Magyarország rádióshálózat-üzemeltetési szakértői, Tóth Róbert és Pervai Csaba által tervezett Instant Network 3G eszközzel ingyenes, hordozható kommunikációs hálózat építhető ki a katasztrófák helyszínén. 

2019. március 20. 17:30

A K&H nyitott és segíti az innovációt

A K&H Magyarországon az elsők között megnyitotta a második pénzforgalmi irányelvvel összhangban (PSD2) az új típusú szolgáltatók számára hozzáférést biztosító K&H fejlesztői portált és tesztkörnyezetet. A portál célja, hogy segítsen eligazodni a kifejezetten banki adatok lekérdezésére, fizetés kezdeményezésre kialakított nyílt interfészen (API), valamint támogatást nyújtson a harmadik felek számára a fejlesztés időtartama alatt. A digitalizáció és az innováció a K&H üzleti stratégiájának egyik sarokköve.

2019. március 20. 15:51

NMHH-s oktatóanyagok készültek az álhírekről

Március 18. és 22. között zajlik az Európai Bizottság friss kezdeményezése, a médiaműveltség európai hete. Az alkalomból a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) fiataloknak szóló infografikákat, és ezekhez is kapcsolódó, iskolai használatra alkalmas óraterveket állított össze az álhírekről, és felnőtt olvasókra számító, támogatott online cikkeket ajánl. A tematikus héten az uniós tagállamok az álhírek felismerését is segítő médiaértés jelentőségére hívják fel a figyelmet, amelyeknek köszönhetően józan kritikával, jólinformáltan, megalapozott döntések hozhatók. A félretájékoztatással szembeni harcban – bár fontos szerepet játszanak a technológiai, szabályozási lépések –, a médiaműveltség fejlesztése továbbra is kulcskérdés marad.

2019. március 20. 14:03

Négy stratégiai lépés az ügyfélélmény növeléséhez

A digitális világból érkező információk lefordítása, megértése és beépítése üzleti előnyt jelent egy vállalat számára. Ha ráhangolódunk és újra gondoljuk az ügyféligényeket, újszerű és ügyfélközpontúbb üzleti modelleket hozhatunk létre. Amint figyelembe vesszük, hogy a technológiai forradalom hatása, sebessége és mélysége teljesen átalakította egész társadalmunkat és ezeknek a tünetei mutatkoznak meg az üzleti életben is, akkor olyan mikro- és makroszinten növelhetjük meg a cégünkről alkotott ügyfél-véleményeket, amelyekkel kitágíthatjuk hűséges vásárlóink körét.

2019. március 20. 12:30

Netre edzett nagyszülők

Nyugdíjasok igényeire szabott digitális oktatás középiskolásoktól az iskolai közösségi szolgálat keretében – ezzel az új MOST generációs elemmel bővült a Magyar Telekom Legyélteis! elnevezésű, digitális edukációs programjait összefogó kezdeményezése, amely öt budapesti iskolában indul el márciusban. A kezdeményezés célja kettős: egyrészt segíteni az idősebb generációt a digitális világban való eligazodásban, másrészt a középiskolások közösségi szolgálatára érdekes és hasznos feladatot kínálni. 

2019. március 20. 10:45

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Hogyan netezzünk biztonságosan?!

2019. március 7. 12:31

Perre megy a Huawei

2019. március 7. 11:06

A Cellum biztonságos wallet platformja támogatja az új indonéz e-money rendszer, a LinkAja kialakítását

2019. március 1. 10:54

Indul az Év Internetes Kereskedője díj 2019

2019. február 21. 10:45
cloudappsportal.com