eNet kutatás a hazai e-sport piac helyzetéről

forrás: Prím Online, 2019. február 19. 12:51

Folyamatosak a viták arról, sportnak tekinthető-e a versenyszerű videojáték használat. Közben pedig az iparág egyre erősödik: már 24 milliárdos éves forgalmat tudhat magáénak. A játékok közül repülőstartot vett idehaza is a PuBG és a Fortnite, játékplatformot tekintve pedig erősödik a konzolok részesedése, de nem ez az egyetlen átrendeződés tavalyhoz képest. Merre tovább, e-sport? Kiderül az eNET, az Esport1 és az Esportmilla immár harmadik alkalommal elkészített, közös e-sport kutatásából.

24 milliárd forint a hazai e-sport forgalom

Az eNET immáron harmadik éve kutatja, hogy kikből áll a hazai e-sportolók köre, hogyan és mennyit játszanak, és emellett, mennyit is költenek a hardcore gamerek. Az e-sport ágazat forgalmának összesítésében a következő területek szerepelnek: a videojáték vásárlásra fordított összeg, a játékokhoz kötődő hardver és periféria vásárlás, a játékban való költés és a játékokhoz kapcsolódó vásárlások, mint például ajándéktárgyak, logózott termékek forgalma. 2018-ban e négy területre - az e-sporthoz köthetően - összesen 24 milliárd forintot költöttek a hardcore gamerek. 

 

Az eNET videojáték kutatása 42 milliárd forintos teljes forgalmat jelzett a hazai videojáték piachoz kapcsolódóan. Ez azt jelenti, hogy miközben a hardcore gamerek a videojátékkal játszóknak csak egytizedét teszik ki, addig ők hozzák a teljes videojáték piac forgalmának a 60%-át. És hogy melyik terület köszönhet legtöbbet az e-sportnak? Főként a hardver és periféria gyártók, mely területen az éves forgalom 10,7 milliárd forint volt. De az iparág számíthat a hardcore gamerekre a játékvásárlásokban is: míg a videojátékozóknak csak egy kisebb része az, aki fizet is a játszott videojátékért, addig tíz hardcore gamerből kilenc vásárol videojátékot – 2018-ban erre éves szinten 7,8 milliárd forintot költöttek.

 

425 000 fős e-sport tábor 

A kutatásban azokat tekintik hardcore gamereknek, akik játszanak e-sport játékot, versenyzők, vagy részt vettek már offline e-sport rendezvényen – ez a kör jelenleg 425.000 főre tehető Magyarországon. Az elmúlt egy évben nem változott érdemben a hardcore gamerek száma, azonban a játékszokásaikban mutatkoznak eltérések.

 

 

Újra felfutóban a konzolos játékok

Az e-sport játékokat továbbra is döntően PC-n játsszák, azonban kopik ennek a platformnak a kizárólagossága: míg 3 éve még a hardcore gamerek 90%-a PC-n játszott, addig mára ez az arány 82%-ra csökkent. Feljövőben vannak eközben az egyéb platformok, azok közül is a konzol és az okostelefon játékra való használata: mára a hardcore gamerek 19%-a játszik e-sport játékot konzolon, és 24%-uk okostelefonon. A konzol pedig további erősödésre számíthat, hiszen nagyjából három gamer közül egy tervez konzolvásárlást a közeljövőben. 

 

LoL, CS:GO, Hearthstone: megrendíthetetlen triumvirátus?

Továbbra is a LoL, a CS:GO és a Hearthstone a leggyakoribb játék a játékosok körében, ehhez a hármashoz zárkózott fel negyedikként a PuBG. Az elmúlt év egyértelmű nyertesei a PlayerUnknown’s Battlegrounds (PuBG) és a Fortnite. Utóbbival 2017 őszi megjelenése óta már hatból egy hardcore gamer játszik. A PuBG szintén erőteljes növekedést produkált, jelenleg a Hearthstone-tól alig lemaradva a népszerűségi lista negyedik helyén áll. A „régi” játékok közül a Dota tábora folyamatosan csökken, már csak a leghűségesebb rajongók játszanak ezzel a játékkal. 

 

A versenyzők és akik azzá akarnak válni

A hardcore gamerek 11%-a tekinthető versenyzőnek: jellemzően online versenyeken indulnak, de az offline versenyeken való részvételük sem elhanyagolható. Bár az e-sport világviszonylatban is nagy üzlet, Magyarországon még kevés az igazán nagy volumenű, magas pénzdíjakkal járó verseny. A hazai versenyzőknek sem elsődleges motivációja a pénzkereset: ugyan a versenyzők fele pénzkereseti lehetőségként tekint a versenyzésre, ennél erősebb motiváció a fejlődés, a saját határok feszegetése és a versenyzés szeretete: tízből 6-7 versenyzőt ez hajtja előre.

 

És mit várhatunk azoktól, akik jelenleg még nem játszanak versenyszerűen? Ennek a csoportnak is komoly ambíciói vannak a versenyszerű e-sport játékokkal kapcsolatban, hiszen négytizedük rövid- vagy hosszú távú tervei között szerepel az e-sportolóvá, versenyzővé válás lehetősége.

 

eNET

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Nemzetközi konferenciával ünnepli a Puli a Holdra szállás 50. évfordulóját

50 évvel ezelőtt írt történelmet az Apolló 11 legénysége a Holdra szállással. Ma már magáncégek által fejlesztett robotikus leszállóegységek veszik célba égi kísérőnket. A margitszigeti Holdudvarban július 21-n délután megrendezésre kerülő konferencián a megemlékezés és múltidézés mellett a hangsúly az egyre nagyobb teret nyerő holdi robotikus felderítőexpedíciókon lesz. Aktív, a jelent és a jövőt formáló piaci szereplők mutatják be az új technológiai és üzleti elképzeléseket: mi várható a következő néhány évben, és milyen lehetőségekre számíthatunk a következő fél évszázadban a ciszlunáris gazdaságban.

2019. július 16. 18:53

Az OTRS Group biztonsági tippjei az utazás közbeni munkához

Egyre gyakrabban történik meg, hogy az emberek a nyári melegtől menekülve nemcsak az irodában, hanem az erkélyen, az uszodában, üdülőhelyeken, vagy egyéb légkondicionált helyen dolgoznak. Néhányan az egész munkahelyüket egy világ körüli utazássá változtatják. A digitális nomádok becsült száma jelenleg félmillió ember.*

2019. július 16. 17:25

Elkészült a sportot kedvelők új alkalmazása

Érdekelné, hogy hol jógázhat a fővárosban Önhöz közel, akár egy órán belül olyan helyen, ami kutyabarát és ingyenes wifivel is rendelkezik? Mostantól ehhez nem kell órákig a neten keresgélni, mert elkészült, és ingyenesen letölthető a Budapest Sport Alkalmazás, ami különböző szempontok szerinti bontásban szinte az összes fővárosi sportolási lehetőséget, illetve sportprogramot tartalmazza. Ráadásul az applikáción belül a Budapest 2019 Európa Sportfővárosa eseményei külön kiemelést kaptak, így azokról minden felhasználó időben értesülhet, illetve el is mentheti őket a saját naptárába.

2019. július 16. 15:59

Egyre több hirdető csatlakozik az IAB Hungary-hoz

A kiadókat, hirdetőket, technológiai- és kutatócégeket, továbbá egyéb, az online hirdetési piacon tevékenykedő szolgáltatókat összefogó IAB Hungary immár több mint 100 taggal büszkélkedhet.

2019. július 16. 14:41

Apple Pay-jel fizethetnek mától a Revolut ügyfelei

A Revolut, a világ egyik leggyorsabban növekvő technológiai vállalata, a mai napon elérhetővé teszi az Apple Pay-t a magyarországi felhasználói számára. A Revolut ügyfelei jelenleg 29 országban használhatják boltokban, applikációkban, vagy weboldalakon ezt a gyors és kényelmes fizetési megoldást iPhone, Apple Watch, iPad és Mac eszközökön.

2019. július 16. 12:55

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A 4iG megvásárolja a T-Systems Magyarországot

2019. július 9. 11:43

A Bosch repülni tanítja az autókat

2019. június 21. 14:03

Több mint 1000 milliárd forintot költenek el Magyarországon az e-kiskereskedelemben

2019. június 4. 11:26

GKI e-TOPLISTA: Magyarország legnagyobb forgalmú webáruházai

2019. május 28. 12:05
online sportfogadás