eNet kutatás a hazai e-sport piac helyzetéről

forrás: Prím Online, 2019. február 19. 12:51

Folyamatosak a viták arról, sportnak tekinthető-e a versenyszerű videojáték használat. Közben pedig az iparág egyre erősödik: már 24 milliárdos éves forgalmat tudhat magáénak. A játékok közül repülőstartot vett idehaza is a PuBG és a Fortnite, játékplatformot tekintve pedig erősödik a konzolok részesedése, de nem ez az egyetlen átrendeződés tavalyhoz képest. Merre tovább, e-sport? Kiderül az eNET, az Esport1 és az Esportmilla immár harmadik alkalommal elkészített, közös e-sport kutatásából.

24 milliárd forint a hazai e-sport forgalom

Az eNET immáron harmadik éve kutatja, hogy kikből áll a hazai e-sportolók köre, hogyan és mennyit játszanak, és emellett, mennyit is költenek a hardcore gamerek. Az e-sport ágazat forgalmának összesítésében a következő területek szerepelnek: a videojáték vásárlásra fordított összeg, a játékokhoz kötődő hardver és periféria vásárlás, a játékban való költés és a játékokhoz kapcsolódó vásárlások, mint például ajándéktárgyak, logózott termékek forgalma. 2018-ban e négy területre - az e-sporthoz köthetően - összesen 24 milliárd forintot költöttek a hardcore gamerek. 

 

Az eNET videojáték kutatása 42 milliárd forintos teljes forgalmat jelzett a hazai videojáték piachoz kapcsolódóan. Ez azt jelenti, hogy miközben a hardcore gamerek a videojátékkal játszóknak csak egytizedét teszik ki, addig ők hozzák a teljes videojáték piac forgalmának a 60%-át. És hogy melyik terület köszönhet legtöbbet az e-sportnak? Főként a hardver és periféria gyártók, mely területen az éves forgalom 10,7 milliárd forint volt. De az iparág számíthat a hardcore gamerekre a játékvásárlásokban is: míg a videojátékozóknak csak egy kisebb része az, aki fizet is a játszott videojátékért, addig tíz hardcore gamerből kilenc vásárol videojátékot – 2018-ban erre éves szinten 7,8 milliárd forintot költöttek.

 

425 000 fős e-sport tábor 

A kutatásban azokat tekintik hardcore gamereknek, akik játszanak e-sport játékot, versenyzők, vagy részt vettek már offline e-sport rendezvényen – ez a kör jelenleg 425.000 főre tehető Magyarországon. Az elmúlt egy évben nem változott érdemben a hardcore gamerek száma, azonban a játékszokásaikban mutatkoznak eltérések.

 

 

Újra felfutóban a konzolos játékok

Az e-sport játékokat továbbra is döntően PC-n játsszák, azonban kopik ennek a platformnak a kizárólagossága: míg 3 éve még a hardcore gamerek 90%-a PC-n játszott, addig mára ez az arány 82%-ra csökkent. Feljövőben vannak eközben az egyéb platformok, azok közül is a konzol és az okostelefon játékra való használata: mára a hardcore gamerek 19%-a játszik e-sport játékot konzolon, és 24%-uk okostelefonon. A konzol pedig további erősödésre számíthat, hiszen nagyjából három gamer közül egy tervez konzolvásárlást a közeljövőben. 

 

LoL, CS:GO, Hearthstone: megrendíthetetlen triumvirátus?

Továbbra is a LoL, a CS:GO és a Hearthstone a leggyakoribb játék a játékosok körében, ehhez a hármashoz zárkózott fel negyedikként a PuBG. Az elmúlt év egyértelmű nyertesei a PlayerUnknown’s Battlegrounds (PuBG) és a Fortnite. Utóbbival 2017 őszi megjelenése óta már hatból egy hardcore gamer játszik. A PuBG szintén erőteljes növekedést produkált, jelenleg a Hearthstone-tól alig lemaradva a népszerűségi lista negyedik helyén áll. A „régi” játékok közül a Dota tábora folyamatosan csökken, már csak a leghűségesebb rajongók játszanak ezzel a játékkal. 

 

A versenyzők és akik azzá akarnak válni

A hardcore gamerek 11%-a tekinthető versenyzőnek: jellemzően online versenyeken indulnak, de az offline versenyeken való részvételük sem elhanyagolható. Bár az e-sport világviszonylatban is nagy üzlet, Magyarországon még kevés az igazán nagy volumenű, magas pénzdíjakkal járó verseny. A hazai versenyzőknek sem elsődleges motivációja a pénzkereset: ugyan a versenyzők fele pénzkereseti lehetőségként tekint a versenyzésre, ennél erősebb motiváció a fejlődés, a saját határok feszegetése és a versenyzés szeretete: tízből 6-7 versenyzőt ez hajtja előre.

 

És mit várhatunk azoktól, akik jelenleg még nem játszanak versenyszerűen? Ennek a csoportnak is komoly ambíciói vannak a versenyszerű e-sport játékokkal kapcsolatban, hiszen négytizedük rövid- vagy hosszú távú tervei között szerepel az e-sportolóvá, versenyzővé válás lehetősége.

 

eNET

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Z-generáció kezében a zöldebb jövő

Magyarországon az italos kartondobozok mindössze 23%-a jut el a szelektív gyűjtőkbe, míg néhány európai országban ez az adat már 80%. Immár harmadik alkalommal indít kreatív reklámfilm pályázatot az IKSZ, „ZöldenJobb.mp4” elnevezéssel, ahol horror, tragédia és komédia műfajokban nevezhetnek a diákok. A pályázat szeretné ösztönözni a 13-19 éves korosztályt a szelektív hulladékgyűjtésre és felhívja figyelmüket az újrahasznosítás fontosságára. A nyertest pedig az egész ország megismerheti, hiszen a győztes kisfilmet több TV csatorna is sugározza majd a következő évben. 

2019. október 14. 12:37

Immár ötödik éve hirdeti meg az ABB egyetemi női mentorprogramját

Az ABB Kft. immáron az ötödik egymást követő évben hirdeti meg műszaki egyetemi és főiskolai női hallgatók számára az „ABB mentorprogram női hallgatóknak” elnevezésű programját. A projekt során a vállalat öt végzős hallgatót választ ki pályázat útján az energetika és automatizálás területéről. A pályázatra 2019. október 1. és november 11. között lehet jelentkezni. 

2019. október 14. 11:20

Zöld forradalom a Schneider Electric épületeiben

Idén októbertől a Schneider Electric 13 épülete már karbonsemlegesen működik, a társaság ezzel is hangsúlyozza elköteleződését a globális klíma-célkitűzések mellett. A cég 2018-ban 130 ezer tonnával csökkentette CO2-kibocsátását. 

2019. október 14. 10:09

A kvantumfölény IT biztonsági és GDPR kockázatai

Az összeesküvés elméletek rajongói már biztosra veszik, hogy a ma használt technológiát a kvantumszámítógépekkel már vissza tudják fejteni, ha nekünk „pór” népnek már elkotyogták, hogy a Google és az NSA 3,5 perc alatt oldott meg egy feladatot kvantumszámítógéppel amire a mai szuperszámítógépeknek még 10 000 évre lenne szükségük.

2019. október 14. 09:04

Új nyomtatási lehetőségeket kínál a Xerox

A speciális nyomtatási megoldások a digitális szegmens leggyorsabban növekvő ágazata, a Xerox éppen ezért fejlesztette ki az Adaptive CMYK Plus technológiát, amely az új Xerox PrimeLink C9065 / C9070 színes nyomtatóhoz és a Xerox Color C60 / C70 nyomtatókhoz készült.

2019. október 13. 13:30

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Újabb mérföldkő a hazai digitális oktatásban

2019. október 10. 18:44

Ma 20 éves a Wi-Fi

2019. szeptember 30. 11:26

Az ABB a világ legkorszerűbb robotikai gyárát építi Sanghajban

2019. szeptember 23. 09:37

Nem omlik össze az ekereskedelem: egy év haladék az erős ügyfélhitelesítésre

2019. szeptember 11. 08:34
online sportfogadás