Európában is egyedülálló drónkezelő képzés indult az Óbudai Egyetemen

forrás: Prím Online, 2019. február 22. 16:01

Az Óbudai Egyetem Kandó Kálmán Villamosmérnöki Karán február 14-én elindították az Ipari UAV (Unmanned Aerial Vehicle - pilóta nélküli légi jármű) kezelési és fejlesztési ismeretek tárgyat, mellyel az Európai Unióban az elsők között az Óbudai Egyetem kezdi el felkészíteni hallgatóit valós, kreditpontot érő kurzuson a legmodernebb ipari technológiák elsajátítására.

A drónok elterjedése és beépülése a mindennapokba a következő egy évtizedben elképesztő dinamikával történik meg, a teljes ökoszisztéma felépítéséhez még számtalan kapcsolódó fejlesztésre lesz szükség – ezekre a kihívásokra reagálva indították el az Óbudai Egyetemen az Ipari UAV kezelési és fejlesztési ismeretek tárgyat.

 

A képzést az egyetem felkérésére a Duplitec Kft., a polgári és vállalati felhasználásra szánt drónok szakértője, forgalmazója, nagyvállalati megoldásszállítója, egyben Magyarország egyetlen minősített DJI szakszervize közreműködésével tartják. 

 

 

A Duplitec Kft. a képzést az Óbudai Egyetem mérnöktanáraival, civil és katonai pilóta tapasztalattal rendelkező szakemberekkel és dróninstruktorral dolgozta ki és oktatja, hogy az elmélet és a gyakorlat a legmagasabb fokon tudjon találkozni.

 

Jelenleg 16 hallgató vesz rész a legmodernebb dróntechnikai ismereteket átfogó kurzuson, és már az első előadást követően több pozitív visszacsatolás érkezett a résztvevőktől.

 

Az egyetemi képzést az Óbudai Egyetem Kandó Kálmán Villamosmérnöki Kar Tavaszmező utcai telephelyén tartják.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

„Milyen kérdést intéznék a miniszterekhez, ha képviselő lennék?”

Az Országgyűlés és a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat pályázatot hirdet gyermekintézmények számára a Gyermekek Világnapja alkalmából. A nyertes gyermekek részt vehetnek ősszel a IX. Gyermek- és Ifjúsági Országgyűlés ülésén a Parlamentben.

2019. március 20. 19:06

Újabb bevetésen az Instant Network a hurrikán sújtotta Mozambikban

Ismét bevetésen a Vodafone Alapítvány Instant Network csapata, amely ezúttal az Idai ciklon sújtotta Mozambikban segíti a kommunikációs hálózat helyreállítását. A Vodafone Magyarország rádióshálózat-üzemeltetési szakértői, Tóth Róbert és Pervai Csaba által tervezett Instant Network 3G eszközzel ingyenes, hordozható kommunikációs hálózat építhető ki a katasztrófák helyszínén. 

2019. március 20. 17:30

A K&H nyitott és segíti az innovációt

A K&H Magyarországon az elsők között megnyitotta a második pénzforgalmi irányelvvel összhangban (PSD2) az új típusú szolgáltatók számára hozzáférést biztosító K&H fejlesztői portált és tesztkörnyezetet. A portál célja, hogy segítsen eligazodni a kifejezetten banki adatok lekérdezésére, fizetés kezdeményezésre kialakított nyílt interfészen (API), valamint támogatást nyújtson a harmadik felek számára a fejlesztés időtartama alatt. A digitalizáció és az innováció a K&H üzleti stratégiájának egyik sarokköve.

2019. március 20. 15:51

NMHH-s oktatóanyagok készültek az álhírekről

Március 18. és 22. között zajlik az Európai Bizottság friss kezdeményezése, a médiaműveltség európai hete. Az alkalomból a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) fiataloknak szóló infografikákat, és ezekhez is kapcsolódó, iskolai használatra alkalmas óraterveket állított össze az álhírekről, és felnőtt olvasókra számító, támogatott online cikkeket ajánl. A tematikus héten az uniós tagállamok az álhírek felismerését is segítő médiaértés jelentőségére hívják fel a figyelmet, amelyeknek köszönhetően józan kritikával, jólinformáltan, megalapozott döntések hozhatók. A félretájékoztatással szembeni harcban – bár fontos szerepet játszanak a technológiai, szabályozási lépések –, a médiaműveltség fejlesztése továbbra is kulcskérdés marad.

2019. március 20. 14:03

Négy stratégiai lépés az ügyfélélmény növeléséhez

A digitális világból érkező információk lefordítása, megértése és beépítése üzleti előnyt jelent egy vállalat számára. Ha ráhangolódunk és újra gondoljuk az ügyféligényeket, újszerű és ügyfélközpontúbb üzleti modelleket hozhatunk létre. Amint figyelembe vesszük, hogy a technológiai forradalom hatása, sebessége és mélysége teljesen átalakította egész társadalmunkat és ezeknek a tünetei mutatkoznak meg az üzleti életben is, akkor olyan mikro- és makroszinten növelhetjük meg a cégünkről alkotott ügyfél-véleményeket, amelyekkel kitágíthatjuk hűséges vásárlóink körét.

2019. március 20. 12:30

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Hogyan netezzünk biztonságosan?!

2019. március 7. 12:31

Perre megy a Huawei

2019. március 7. 11:06

A Cellum biztonságos wallet platformja támogatja az új indonéz e-money rendszer, a LinkAja kialakítását

2019. március 1. 10:54

Indul az Év Internetes Kereskedője díj 2019

2019. február 21. 10:45
cloudappsportal.com