NMHH: 110,1 milliárd forintból készültek filmek Magyarországon 2018-ban

forrás: Prím Online, 2019. március 11. 13:47

Harmadik éve folyamatosan százmilliárd forint fölött költöttek filmgyártásra Magyarországon, amelynek 84 százaléka kizárólag külföldről érkezett a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) nyilvántartása szerint. Az összesített nézőszámok alapján tavaly a Mamma Mia! Sose hagyjuk abba című filmre váltották a legtöbb jegyet a hazai mozinézők. Az utolsó negyedévben az artmozikban a tizenkét legnézettebb filmből hét volt magyar.

333 film készült 110,1 milliárd forintból

2018-ban is meghaladta a százmilliárd forintot a hazai filmes összköltés: 2016-ban ez az összeg 125,4 milliárd, 2017-ben 108,2 milliárd, míg tavaly 110,1 milliárd volt az NMHH Nemzeti Filmirodájának nyilvántartása alapján, és ebből átlagosan az összegek 84 százalékát kizárólag külföldről hozták hazánkba. Összesen 333 film gyártását regisztrálták itthon – míg 2017-ben 285-öt –, ebből 245 magyar alkotás volt, négy koprodukció és 84 külföldi film. Hazai filmekből harminccal gyártottak többet, mint 2017-ben, és a bérmunka is több lett: 2015-ben és 2016-ban még csak ötven külföldi produkciót forgattak Magyarországon, tavalyelőtt pedig 64-et. Közülük költségvetési szempontból kiemelkedik az Arnold Schwarzenegger és Linda Hamilton főszereplésével készült legújabb Terminátor-film, amelyre 16,9 milliárdot, valamint a Vörös Veréb című Jennifer Lawrence-film, amelyre 11,3 milliárdot költöttek. Mivel a filmes adókedvezményt a kormány tavaly 25 százalékról 30 százalékra emelte, a külföldi stábok nagy valószínűséggel idén sem maradnak távol. 

 

 

Tarolt a Mamma Mia!, TOP10-es a Valami Amerika 3

Tavaly 15,6 millióan váltottak jegyet a hazai mozikban, ami félmillióval több, mint a 2017-es 15,1 millió fős nézőszám, a 2016-os látogatószámot pedig egymillióval haladja meg. Egymilliárddal nőtt a filmszínházak jegyárbevétele: bruttó 20,9 milliárd forintról 21,9 milliárd forintra. Tavaly is enyhén emelkedett az átlag jegyár, a 2017-es 1375,5 forintról 1407,5 forintra. A legolcsóbban Tolna megyében lehetett jegyet váltani átlagosan 854,5 forintért, a legdrágább mozibelépőket pedig Budapesten árulták 1531 forintos átlagáron. 

 

Az összesített nézőszámok alapján a Mamma Mia! Sose hagyjuk abba című filmre voltak a legtöbben – 573,3 ezren – kíváncsiak, amelyet a Bosszúállók: Végtelen háború követett 572,3 ezer nézővel. A harmadik legnézettebb film – a mozikínálatban a mai napig megtalálható – a Bohém rapszódia volt 533,7 ezer nézővel. A magyar filmek közül a Valami Amerika 3 volt a legnézettebb, az összes film közül a hetedik helyezést érte el, és összesen 371,2 ezren váltottak rá jegyet. 

 

 

Négy magyar alkotás a legnézettebb tíz között az artmozikban

2018-ban a művészmozikban is a Mamma Mia! volt a legnépszerűbb, amely összesen 35,2 ezer nézőt vonzott. A musicalt két magyar alkotás követi: a Napszálltára 27,4 ezren, a Testről és lélekről című alkotásra pedig 25,3 ezren váltottak jegyet. Az artmozik tíz leglátogatottabb filmje között további két magyar alkotás szerepel: a Valami Amerika 3 a nyolcadik (21,7 ezer néző), a Ruben Brandt, a gyűjtő (17,9 ezer néző) pedig a kilencedik helyet érte el az éves összesítésben. 

 

Az utolsó negyedévben különösen népszerűek voltak a hazai alkotások az artmozikban: a tizenkét legnézettebb filmből hét volt magyar. Akkor a második helyet a Napszállta érte el, amelyet a Ruben Brandt, a gyűjtő, az Egy nap és a BÚÉK követtek. A Rossz versek a hetedik, a Nyitva a kilencedik, az X – A rendszerből törölve pedig a tizenkettedik legtöbbet látogatott alkotás volt. A negyedévet egyébként a Bohém rapszódia nyerte 24,6 ezer nézővel. 

 

A részletes listák és statisztikák megtalálhatók az NMHH honlapján a Mozgóképszakmai statisztikák között. 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Vezet a Telekom az online értékesített mobiltelefonok és tabletek piacán

2018-ban a Magyar Telekom volt a legnagyobb forgalmú mobiltelefon- és tablet értékesítő a magyar online kiskereskedelmi piacon – derül ki a GKI Digital piacelemzéséből.* Az elemzőcég mérései szerint az értékesített mobiltelefonok és tabletek 2018-as online forgalmának harmadát adja a Telekom online értékesítési platformja.

2019. április 25. 16:24

Svéd nagyvállalatok fognak össze, hogy közép-kelet-európai startupokat támogassanak

A Svéd Nagykövetség védnöksége alatt négy svéd nagyvállalat fogott össze és hirdette meg a MATCH Startup Programot.  Ennek keretében a közép-kelet-európai régió innovatív startupjai személyesen mutathatják be termékeiket és szolgáltatásaikat az Ericsson, az ABB, a SIGMA és az AQ Anton döntéshozóinak június 14-én, Budapesten. 

2019. április 25. 15:59

Négy sávban fog idén új, széles sávú frekvenciahasználati lehetőségeket értékesíteni az NMHH

Két fő frekvenciaértékesítési feladaton dolgozik idén a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH). Egyrészt a 700 MHz-es, a 2100 MHz-es, a 2600 MHz-es és a 3600 MHz-es frekvenciasávokban összesen több mint 600 MHz-nyi frekvenciát fog értékesíteni ebben az évben, másrészt ezzel párhuzamosan már gondozza a földfelszíni digitális televízió műsorszóró hálózatok lejáró frekvenciajogosultságára áprilisban kiírt pályázatot, amelyre az ajánlatok április 30-án nyújthatók be.

2019. április 25. 15:12

Szedjük ráncba az üzleti folyamatokat

Már platformszolgáltatásként is elérhető a Micro Focus Solutions Business Manager. A vállalat nemrég jelentette meg a folyamatkezelő rendszer legfrissebb kiadását, amellyel egyidejűleg a megoldás most már PaaS (Platform-as-a-Service) formában is elérhető. Az eszköz segítségével a szervezetek számos különféle üzleti területen kezelhetik és követhetik nyomon folyamataikat, jelentősen javítva ezzel a hatékonyságot.

2019. április 25. 15:01

Fel kell pörgetni a vállalaton belüli mobilitást

A folyamatos tanulás erősítése, a pénzbeli és nem pénzbeli ösztönző elemek továbbfejlesztése, a HR-t támogató digitális technológiák alkalmazása, a vállalaton belüli mobilitás fokozása – többek között ezekre a területekre fordítanak kiemelt figyelmet a cégek a Deloitte felmérése szerint. A „Globális Humán Erőforrás Trendek 2019” jelentésből kiderül az is, hogy milyen hatással van az üzleti teljesítményre a társadalmi vállalatok (social enterprise) megjelenése a munkaerőpiacon, és milyen változásokat eredményez a technológia szervezeti működésbe történő integrálódása.

2019. április 25. 12:46

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Közel 50 millió forint EU-s támogatást kapott a MIDI Mobil ID Innovációs KFT.

2019. április 25. 11:05

2040-re már több elektromos autót helyeznek forgalomba, mint hagyományos járművet!

2019. április 17. 11:04

Van kedvenc webáruházad?

2019. április 9. 12:46

Elindult a jelentkezés a Nagy Digitális Kalandra

2019. április 2. 08:54
cloudappsportal.com