Magyar innováció globális célközönséggel

forrás: Prím Online, 2019. március 21. 16:30

A sikeres próbahónap után megkezdte üzemszerű működését a VIDDO közösségi videómegosztó platform. A magyar innovációra épülő rendszer az online videók felhasználóinak és a tartalomkészítőknek is újszerű megoldásokat kínál, választ adva az online tér kihívásaira. A kreátorok már az első megnézéstől számítva bevételhez jutnak, a felhasználók pedig megosztásaikkal részesülhetnek ebből a jövedelemből. A tartalmak igény szerint reklámmentesen, pay-per-view alapon tekinthetők meg, ám a felhasználók reklámok megnézésével „figyelmükkel” is fizethetnek.

A globális piacra szánt, egyedi platform mögött magyar fejlesztő csapat áll. „Két és fél évvel ezelőtt kidolgozott alapötletünk az online videózás minden résztvevője számára előnyös megoldást kínál. Sokféle igénynek sikerült megfelelni a VIDDO-n: a kreátorok olyan jövedelemhez jutnak, amely a nézettség alapján, átláthatóan ösztönzi őket, hogy készítsenek videókat. A felhasználók zavartalanul, reklámmentesen nézhetik és követhetik kedvenc filmjeiket, sorozataikat, illetve tartalomgyártóikat, miközben a megnézett videók megosztásával – kurátorként –  ők is pénzt keresnek” – foglalja össze Tamás László, a VIDDO alapítója, ötletgazdája és operatív vezetője a platform lényegét.

 

A VIDDO a szerzői jogok terén is tiszta helyzetet teremt. A felhasználók – például média, véleményvezérek, vloggerek – számára a rendszer engedélyezi, hogy a tartalmakat külső felületeken, például a közösségi médiában vagy hírportálokon megosszák. Így okafogyottá válik a tartalom „ellopása”, hiszen mindkét résztvevő érdeke, hogy az adott videó széles körhöz jusson el.

 

A fejlesztés mintegy két évvel ezelőtt kezdődött. A vállalkozás létszáma az elmúlt időszakban jelentősen megnőtt, ma már közel harminc fő dolgozik a cég budapesti székházában a platform folyamatos tökéletesítésén és működtetésén.

 

„A VIDDO februárjában lépett ki a világhálóra. Az elmúlt hónapban egyfajta nyilvános teszt zajlott, és március hónapban megkezdődhetett a valódi, publikus működés” – emeli ki Tamás László. 

 

A VIDDO célja, hogy a csak havi előfizetéssel elérhető streaming-szolgáltatók és a hirdetésekkel megszakított, ingyenes videómegosztók alternatívája legyen. A VIDDO rendszeren belül kredit-csomagokat lehet vásárolni, majd ezek felhasználásával tekinthetők meg a feltöltött videók – itt a néző csak azért fizet, amit valóban látni is akart. 

 

A VIDDO szélesre tárja a videók felhasználási lehetőségeit. Alapítványok, társadalmi célú kezdeményezések a VIDDO-ra feltöltött videókon keresztül tudnak támogatókat megnyerni, és jövedelemre szert tenni. A vloggerek, netkedvencek ezen a felületen közvetlen jövedelmet realizálhatnak. „A VIDDO alapelve: segítsd, támogasd, fizesd meg a tartalom tulajdonosát” – fogalmaz Tamás László.

 

A fogyasztók nagy része ma már reklámkerülő. A VIDDO ezen a területen is innovációt hoz. A tartalomfogyasztók számára felajánlja a teljesen reklámmentes videónézést. Ugyanakkor reklámok megtekintésével lehetőség van arra, hogy valaki plusz kreditekhez jusson, amelyet további videónézésre használhat fel. Ezáltal befogadhatóbbá válik a reklám, és a reklámozók kedvezőbb konverzióra számíthatnak. 

 

A magyar vállalkozás a globális piacot célozta meg, és az elkövetkező hónapokban marketingstratégiájának megfelelően a tartalomgyártók nagy arányban történő bevonását tartja a legfontosabbnak. Kiemelt cél, hogy a média egyre növekvő mértékben ágyazza be felületein a VIDDO-n elérhető tartalmakat, mert így – kurátorként – további jövedelemhez jut, és jogtisztán használja fel az anyagokat. 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

213 gigabájt adatforgalom volt a Telekom Vivicittán

Nemcsak a résztvevők számában, de a versenyhez kapcsolódó mobil adatforgalomban és közösségi médiahasználatban is rekordot hozott az idei Vivicittá. Az extragyors mobilinternetet biztosító Telekom mobil bázisállomáson a befutó után volt a legnagyobb az adatforgalom.

2019. április 18. 17:24

A KÜRT tette biztonságossá a Fajbook.hu-t

Máté Bence természetfotós, Gaál Péter és a Lenergy Magyarország Kft. elindította a Fajbook.hu versenyt, melyen a résztvevők saját készítésű fotóikkal versenyezhetnek. A KÜRT Zrt. vállalta a Fajbook.hu sérülékenységvizsgálatát, így információbiztonsági szakértelmével támogatja a versenyt. A KÜRT az eddig főleg komplex, multinacionális cégeknek nyújtott szolgáltatását kkv-k számára is tervezi elérhetővé tenni egy automata sérülékenységvizsgáló alkalmazás fejlesztésével.

2019. április 18. 15:57

A WIWE azonnali, 1 perces EKG szűrést ajánl az 50 napos kardiológiai várakozási idővel szemben

Egy friss felmérés szerint átlagosan 50 napot kell várni egy kardiológiai időpontra, miközben a stroke félóránként követel egy emberéletet Magyarországon. A WIWE mobil EKG segítségével a tulajdonosok bárhol, bármikor, akár otthonuk kényelmében készíthetnek EKG felvételt a súlyos előjelek kiszűrésére és a myWIWE Diagnosztika Kft. ezen felül számos ingyenes lakossági szűrést is ajánl az érdeklődőknek az év során.

2019. április 18. 14:25

Ingyenesen tölthető le Magyarország legnagyobb digitális mesetára

Több, mint 300 megújult interaktív hangoskönyv tölthető le ingyenesen a  BOOKR Kids Mesetárából a tavaszi szünet idején. Klasszikus és modern könyvek, kötelező olvasmányok, angol nyelvtanulást segítő mesék és dalok ugyancsak helyet kaptak a digitális polcokon. A cég négyéves születésnapját ünnepli ezen a hétvégén!

2019. április 18. 12:51

Vin-Info: Ezek a legkeresettebb márkák a magyar használtautó-piacon

A használtautó-piac itthon is virágzik, tavaly rekordszámú, csaknem 770 ezer adásvétel történt Magyarországon. Az ellenorizzeajarmuvet.hu oldal friss jelentése alapján 2019 első negyedévében az Opel, a Volkswagen és a Ford voltak a legkeresettebb márkák, a járművek életkorát tekintve a 13-16 éves korosztály volt a legnépszerűbb. A jelentésben a márkák árkategóriánkénti bontása is megtalálható.

2019. április 18. 10:01

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

2040-re már több elektromos autót helyeznek forgalomba, mint hagyományos járművet!

2019. április 17. 11:04

Van kedvenc webáruházad?

2019. április 9. 12:46

Elindult a jelentkezés a Nagy Digitális Kalandra

2019. április 2. 08:54

MagyarBrands díjas a Cellum

2019. március 21. 11:06
cloudappsportal.com