Megérkezett a MIR legnagyobb teherbírású robotja

forrás: Prím Online, 2019. április 11. 17:05

A piacvezető vállalat legnagyobb autonóm mobil robotja (AMR) képes egy tonnát is megemelni, amely a duplája a MiR500 teherbírásának. A felhasználók mostantól mesterséges intelligenciát is adhatnak MiR AMR-jeiknek, melynek köszönhetően még tovább fejlődik a tájékozódásuk és az emberek, villástargoncák és egyéb akadályokra vonatkozó felismerő képességük, amelyekre így még hatékonyabban fognak tudni reagálni.

A Mobile Industrial Robots bemutatta a MiR1000-et, a piacvezető vállalat legnagyobb autonóm mobil robotját (AMR). Ahogyan az az Automate 2019 Kiállítás és Konferencián is bemutatásra kerül, a MiR1000 automatikusan felveszi, szállítja, és leteszi az akár egy tonnát is nyomó raklapokat és egyéb nehéz súlyokat, dinamikus körülmények között is. A 2018-ban piacra dobott MiR500-hoz hasonlóan a MiR1000 is egy együttműködő, biztonságos és rugalmas alternatíva a gyárterületen mozgó, potenciálisan veszélyes és drága villástargoncákra. A MiR egy további iparági újítást is bevezet: mesterséges intelligencia (MI) képességekkel látja el összes AMR-jét a még fejlettebb tájékozódás érdekében.

 

 

A MiR1000 csatlakozik a robotgyártó felhasználóbarát, erőteljes és robosztus AMR-eket magába foglaló termékcsaládjához. Az új autonóm mobil robotokkönnyű- és nehéz súlyok szállításával optimalizálják a logisztikát a teljes gyártási láncban, a raktártól az áru leszállításáig. A MiR100, MiR200 és MiR500 robotokat már több mint 45 országban alkalmazzák, többek közt olyan vállalatok, mint az Airbus, a Flex, a Honeywell, a Toyota, a Visteon, és a Hitachi. A MiR vezérigazgatója, Thomas Visti elmondása szerint a MiR azért hozta létre a MiR1000-et, hogy válaszoljon a kisebb robotokkal rendkívül elégedett vásárlók által felállított további igényre, mely a nehéz alkatrészek szállítását helyezi a középpontba, amire gyakran szükség van például a repülő- és autóiipari szektorban.

 

 

„A Mir1000 segítségével tovább bővítjük a belső logisztika automatizálásában rejlő lehetőségeket, különös tekintettel azok számára, akik nagyméretű elemeket kívánnak szálítani anélkül, hogy meg kellene változtatniuk az infrastruktúrájukat.” – mondja Visti. „Manapság a gyártóvállalatoknak folyamatosan változó vásárlói igényekkel kell szembenézniük, ami azt jelenti, hogy rugalmas és könnyedén adaptálható gyártási környeztre van szükségük. A hagyományos logisztikai megoldások, mint a villástargoncák vagy a szállítószalagok, sőt még az önvezető járművek (AGV) sem képesek támogatni ezt a gyártási típust.”

 

„A MiR1000 és a további rendkívül rugalmas önálló robotjaink segítségével - melyek közül egyik sem igényli az infrastruktúra újjáépítését vagy komoly programozói szakértelmet - kimondottan egyszerűvé tudtuk tenni szinte minden típusú anyag szállításának optimalizálását.” – tette hozzá. ”A vásárlóink ezt már megtapasztalták a korábbi robotjaink használata során, és ugyanazt a hatékonyságot fogják kapni a MiR1000-től, sokkal nehezebb súlyok esetén is.”

 

A világon először MI-t alkalmazó mobil robotok új szintre emelik a robottájékozódást 

A szoftverbe épített mesterséges intelligencia (MI) képességével és a stratégiailag elhelyezett kamerákkal, - melyek a robotok kiterjesztett érzékelőiként szolgálnak, - a MiR lehetővé tette robotjai számára, hogy optimalizálja az úttervezést és a vezetés közbeni viselkedést. A MiR AI Camera nevű kamera rendszerrel a robot észreveszi és felismeri a különböző mozgó akadályokat, és a megfelelő módon reagál rájuk. Például, a robot a megszokott módon folytatja útját, ha egy embert érzékel, de megáll, amennyiben egy AGV-t vesz észre, és megvárja, amíg az AGV zavartalanul továbbhalad. A robot ezen kívül képes megbecsülni, hol vannak elzárt útszakaszok, vagy kimondottan forgalmas területek, és mindezek figyelembevételével tervezi meg útját, még mielőtt elérné az eltorlaszolt útszakaszt, és ott kezdené el az újratervezést.

 

 

További információ a MiR1000-ről

A MiR1000 két rugalmas raklapemelővel rendelkezik, amelyek a két leggyakrabban használt raklaptípussal kompatibilisek, az EUR raklappal és az amerikai raklappal (121x101 cm). A MiR többi AMR-jéhez hasonlóan a MiR1000-t is az intuitív interfészen keresztül, vagy a MiRFleet robotflotta kezelőrendszer segítségével lehet programozni, mely utóbbi egyszerűvé teszi, hogy a vállalat egyszerre az egész flottának adhasson új feladatokat, amikor erre szükség van. Az AMR-ek különféle modulokkal is könnyedén elláthatóak, mint például raklapemelőkkel, szállítószalagokkal, robotkarokkal, és egyéb megoldásokkal, melyek alkalmazások széles körét teszik lehetővé.

 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az ABB megoldásaival üzemel a világ első, hidrogén meghajtású folyami hajója

Az ABB az Európai Unió által finanszírozott, nulla kibocsátású belvízi és tengerpart-menti kereskedelmi célú hajók fejlesztését célzó FLAGSHIP programban betöltött szerepének, és a fejlett hidrogén üzemanyagcella technológiájának köszönhetően tovább erősíti vezető szerepét a tengerhajózási piacon. 

2019. május 27. 12:09

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A Vodafone bemutatta, mire képes Budapest első állandó 5G bázisállomása

2019. május 23. 15:50

Magyarország első állandó, élő 5G bázisállomását indította el a Vodafone Zalaegerszegen

2019. május 20. 11:20

A Cellum által fejlesztett Erste MobilePay applikáció NFC funkcióval gazdagodik

2019. május 6. 15:02

Közel 50 millió forint EU-s támogatást kapott a MIDI Mobil ID Innovációs KFT.

2019. április 25. 11:05
online sportfogadás