Az AI sokkal több, mint néhány képjavító algoritmus
Elég csak célozni és ellőni azt a körülbelül 25 000 szelfit és a még ennél is lényegesen több képet – amelyet egy ember átlagosan élete során készít –, hogy mesteri fotókat kapjunk a mesterséges intelligencia támogatásával. Egyre fontosabb szerepet tölt be az életünkben a vizuális történetmesélés, így az okostelefon márkák – köztük a Honor is – egyre nagyobb hangsúlyt fektet a kamerák fejlesztésekbe.
Bármelyik kamera képes arra, hogy rögzítse, ami elé kerül, a mesterséges intelligencia megjelenése viszont azt is jelenti, hogy a kamerák értik, amit látnak. Fogalmazhatunk úgy is, hogy a telefon szeme és az agya összeköttetésben áll egymással.
A Honor View20 AI objektumfelismerőjét nem lehet ezzel a képpel becsapni, felismeri a házimacskát
„A mesterséges intelligencia és a neurális hálózatok képessége arra, hogy azonosítsák a jelenetet, lehetőséget teremt arra, hogy a lehető legjobb fotó készüljön még akkor is, ha a felhasználó csak céloz és ellövi a képet” – fejtegeti az AI jelentőségét Simon Forrest, a Futuresource Consulting vezető technológiai elemzője. „Meggyőződésem, hogy a felhasználók a legújabb telefonokkal észreveszik a jobb képminőséget, miközben a technológia szépsége az, hogy nem kell érteniük, hogyan működik. Az okostelefongyártók tekintetében a kameramegoldások jelentik a legnagyobb különbséget, ezért jelentős erőforrásokat csoportosítanak innovációra” – emeli ki Forrest.
A ma embere átlagosan 25 000 szelfit készít élete során, emiatt a gyártók jelentős összeget költenek a minél jobb minőségű előlapi kamerák fejlesztésére is. Ez egyaránt jelent hardveres és szoftveres fejlesztést, a mesterséges intelligenciával támogatott mobilkamerák a tükörreflexes fényképezőkhöz a megszólalásig hasonlító eredményességgel képesek elmosni a hátteret, ezzel is kiemelve a témát. A különféle képjavító algoritmusok mellett viszont számos más szempontból is megváltoztatja az életünket a mesterséges intelligencia: a jelenetfelismerésen túl konkrét objektumokat, így híres épületeket, hidakat, vagy festményeket, szobrokat is egyre nagyobb számban ismer fel a telefon, ennek köszönhetően pedig könnyebb a tájékozódás, rengeteg információhoz juthatunk arról, amit látunk, ez jelentős lépés a világ felfedezésében.
A Honor View20 például anélkül optimalizálja a beállításokat, hogy a felhasználónak bármit is állítania kellene. Egy szemvillantás alatt ismer fel több mint 1500 tárgyat, a folyamatos tanulás során pedig ez a szám egyre csak növekszik.
Az AI hatása nem merül ki a felhasználói élmény javításában. Az Economist Intelligence Unit (EIU), a Honor megrendelésére készített 2018-as riportja* szerint a mesterséges intelligencia felgyorsítja az anyagtudományokat és segít a tudósoknak, hogy minden korábbinál gyorsabban fedezzenek fel új vegyületeket. A kutatásban megkérdezett szakemberek hisznek abban, hogy a hajlítható telefonok már 2020-ra elterjedhetnek a fentiek eredményeképp.
________________
*Az Economist Intelligence Unit jelentése, a „Prioritisation and precision: How artificial intelligence and design thinking will transform technology production” különböző innovációk hatását vizsgálta a terméktervezés és gyártás során a technológiai iparban. A Honor megrendelésére készített 2018-as elemzés egy olyan kérdéssoron alapult, amelyet 325 vezető beosztású döntéshozó töltött ki a technológiai iparból. A résztvevők öt országot képviseltek: Kínát, Japánt, Dél-Koreát, Németországot és az USA-t.
Kapcsolódó cikkek
- Sikeresebb üzlet – mesterséges intelligenciával
- Új célok a Honor és a Huawei kettős márkastratégiája mentén
- HONOR kabalaállatot terveztek a MOME hallgatói
- A HONOR 8X is megkapja az Android Pie alapú EMUI 9.0-et
- Honor kutatás az AI nyomában
- Megdöbbennénk, ha tudnánk, hogy mennyi mindent tudnak rólunk…
- A HONOR a Telekomnál is elérhetővé tette legújabb csúcskészülékét
- Az ingatlanpiacon is tarol a mesterséges intelligencia
- A HONOR Gaming+ technológia tovább növeli a grafikus teljesítményt
- Még nem áll készen a pénzügyi szektor az AI alkalmazására
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Értékes nyereményeket vehettek át a pályázók a Digitális Témahét ünnepélyes záróeseményén
Hazánk legnagyobb digitális pedagógiai eseményének, a Digitális Témahétnek ünnepélyes záró rendezvényén hirdette ki különdíjasait a Vodafone Magyarország Alapítvány. A programsorozathoz évek óta számos aktivitással kapcsolódó Alapítvány idén egy digitális kalandjáték-készítő versenyt hirdetett meg, amellyel a pedagógusok és diákok digitális kompetenciáinak fejlesztését segítette. A Vodafone Alapítvány három kategóriában díjazta a különdíjas verseny résztvevőit.
A Leadec megvásárolja a FISS Automatika Kft.-t
A Leadec, a világ vezető globális szolgáltatási szakértője 2023.05.31. napjával felvásárolta a FISS Automatika Kft.-t. A Leadec az akvizícióval tovább bővíti magyarországi jelenlétét, valamint erősíti kompetenciáit az elektrotechnika és az automatizálás területén.
Jelentős mérföldkő a hazai autóiparban
Idén ünnepli 30. születésnapját a Continental Veszprémben. Az elmúlt évtizedek fejlesztéseinek köszönhetően mára a technológiai vállalat telephelye globális piacokra dolgozik. Presztízs ügyfelek számára fejleszt, tesztel és gyárt különböző szenzorokat gépjármű-menetbiztonsági rendszerekhez, akkumulátorokhoz és az utazási kényelem növeléséhez.
Fenntartható ötlet nyert a Samsung és az EdisonKids versenyén
Alternatív környezettudatos ötlettel, a chipses zacskók kreatív és praktikus újrafelhasználásásával vihették haza a fődíjat a nyírségi diákok a Samsung és az EdisonKids Megoldások a holnapért kihívásán. A harmadik alkalommal megrendezett versenyen 12-18 éves tanulók mérték össze projektjeiket a közösség, a fenntarthatóság és a jövő oktatása kategóriákban. A nyolc döntős csapat közül a NUT (Napkor’s Upcycler Team) csapat elképzelése, a chipses zacskók hőálló szatyorrá alakítása bizonyult a legjobbnak. Második helyezést ért el a modulárisan építhető oktatórobot, a dobogó harmadik fokára pedig a tücsökfarm tervezői léphettek. Az első három helyezett 6 millió forint összértékben választhat Samsung eszközöket, saját maguk, felkészítőtanáruk és iskolájuk számára.
Fidelity: Nyernek az elektromos autók?
Aki napjainkban autóval végighalad egy európai belváros utcáin, azonnal számos nyomát láthatja a forgalmi trendek változásának. A külön kerékpáros sávok, az elektromos buszok, az elektromos töltőállomások és a szédült ütemben emelkedő parkolási díjak mind-mind azt jelzik, hogy a személyautók, főleg a belső égésű motorral felszereltek, már nem szívesen látott vendégek a sűrűn beépült belső kerületekben. A jövő az alternatív közlekedési eszközöké és a kibocsátásmentes erőforrásoké. A Fidelity piaci megfigyelőinek előrejelzései szerint az éghajlatkímélő meghajtási módok versenyét az elektromos autók fogják megnyerni, melyek idővel teljesen kiszorítják majd a levegőszennyező belső égésű motorokkal gyártott társaikat1.