Az AI sokkal több, mint néhány képjavító algoritmus
Elég csak célozni és ellőni azt a körülbelül 25 000 szelfit és a még ennél is lényegesen több képet – amelyet egy ember átlagosan élete során készít –, hogy mesteri fotókat kapjunk a mesterséges intelligencia támogatásával. Egyre fontosabb szerepet tölt be az életünkben a vizuális történetmesélés, így az okostelefon márkák – köztük a Honor is – egyre nagyobb hangsúlyt fektet a kamerák fejlesztésekbe.
Bármelyik kamera képes arra, hogy rögzítse, ami elé kerül, a mesterséges intelligencia megjelenése viszont azt is jelenti, hogy a kamerák értik, amit látnak. Fogalmazhatunk úgy is, hogy a telefon szeme és az agya összeköttetésben áll egymással.
A Honor View20 AI objektumfelismerőjét nem lehet ezzel a képpel becsapni, felismeri a házimacskát
„A mesterséges intelligencia és a neurális hálózatok képessége arra, hogy azonosítsák a jelenetet, lehetőséget teremt arra, hogy a lehető legjobb fotó készüljön még akkor is, ha a felhasználó csak céloz és ellövi a képet” – fejtegeti az AI jelentőségét Simon Forrest, a Futuresource Consulting vezető technológiai elemzője. „Meggyőződésem, hogy a felhasználók a legújabb telefonokkal észreveszik a jobb képminőséget, miközben a technológia szépsége az, hogy nem kell érteniük, hogyan működik. Az okostelefongyártók tekintetében a kameramegoldások jelentik a legnagyobb különbséget, ezért jelentős erőforrásokat csoportosítanak innovációra” – emeli ki Forrest.
A ma embere átlagosan 25 000 szelfit készít élete során, emiatt a gyártók jelentős összeget költenek a minél jobb minőségű előlapi kamerák fejlesztésére is. Ez egyaránt jelent hardveres és szoftveres fejlesztést, a mesterséges intelligenciával támogatott mobilkamerák a tükörreflexes fényképezőkhöz a megszólalásig hasonlító eredményességgel képesek elmosni a hátteret, ezzel is kiemelve a témát. A különféle képjavító algoritmusok mellett viszont számos más szempontból is megváltoztatja az életünket a mesterséges intelligencia: a jelenetfelismerésen túl konkrét objektumokat, így híres épületeket, hidakat, vagy festményeket, szobrokat is egyre nagyobb számban ismer fel a telefon, ennek köszönhetően pedig könnyebb a tájékozódás, rengeteg információhoz juthatunk arról, amit látunk, ez jelentős lépés a világ felfedezésében.
A Honor View20 például anélkül optimalizálja a beállításokat, hogy a felhasználónak bármit is állítania kellene. Egy szemvillantás alatt ismer fel több mint 1500 tárgyat, a folyamatos tanulás során pedig ez a szám egyre csak növekszik.
Az AI hatása nem merül ki a felhasználói élmény javításában. Az Economist Intelligence Unit (EIU), a Honor megrendelésére készített 2018-as riportja* szerint a mesterséges intelligencia felgyorsítja az anyagtudományokat és segít a tudósoknak, hogy minden korábbinál gyorsabban fedezzenek fel új vegyületeket. A kutatásban megkérdezett szakemberek hisznek abban, hogy a hajlítható telefonok már 2020-ra elterjedhetnek a fentiek eredményeképp.
________________
*Az Economist Intelligence Unit jelentése, a „Prioritisation and precision: How artificial intelligence and design thinking will transform technology production” különböző innovációk hatását vizsgálta a terméktervezés és gyártás során a technológiai iparban. A Honor megrendelésére készített 2018-as elemzés egy olyan kérdéssoron alapult, amelyet 325 vezető beosztású döntéshozó töltött ki a technológiai iparból. A résztvevők öt országot képviseltek: Kínát, Japánt, Dél-Koreát, Németországot és az USA-t.
Kapcsolódó cikkek
- Sikeresebb üzlet – mesterséges intelligenciával
- Új célok a Honor és a Huawei kettős márkastratégiája mentén
- HONOR kabalaállatot terveztek a MOME hallgatói
- A HONOR 8X is megkapja az Android Pie alapú EMUI 9.0-et
- Honor kutatás az AI nyomában
- Megdöbbennénk, ha tudnánk, hogy mennyi mindent tudnak rólunk…
- A HONOR a Telekomnál is elérhetővé tette legújabb csúcskészülékét
- Az ingatlanpiacon is tarol a mesterséges intelligencia
- A HONOR Gaming+ technológia tovább növeli a grafikus teljesítményt
- Még nem áll készen a pénzügyi szektor az AI alkalmazására
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így nézd a tévét, és a rezsiszámlán is spórolhatsz
Az elmúlt évtizedekben az otthoni szórakozás egyik fő eszköze lett a televízió, ami a mai napig szinte minden háztartásban megtalálható. Friss adatok szerint a magyar lakosság napi közel 5 órán át használja a tévéképernyőt*, ami az otthon összenergia-fogyasztására is hatással van. A közelgő Föld Órája kezdeményezés éppen az ökológiai lábnyomunk csökkentésére – tehát részben a villanyáram-fogyasztásunk mérséklésére – igyekszik felhívni a figyelmet. Az LG szakértői ennek alkalmából összegyűjtöttek pár tippet, melyekkel gazdaságosabbá tehetjük a televíziónk használatát.
Magyar makettező cég innovatív 3D-s megoldásai a gyártás területén
Az utóbbi években a 3D nyomtatás és a hozzá kapcsolódó modell előállítási folyamatok a mindennapok részei lettek. A technológiával már városrészt, orvostechnikai eszközöket és ékszereket is készítenek, de van, ahol az általános iskolai oktatásban és a háztartásokban is használják. Nem létező, vagy sérült elemeket alkotnak virtuálisan újra, majd állítják elő ismét, hogy azok az eredetivel azonos módon működhessenek felhasználási területükön. Egy magyar cég a makettezés mellett úttörőnek számító területeken is használja a file to factory és a reverse engineering megoldásokat.
Itt az AGON 5 gaming monitor legújabb tagja
Az AGON by AOC bemutatja az AGON 5 gamer monitor sorozat következő modelljét. A 31,5 hüvelykes (80 cm) AGON AG325QZN/EU Fast VA panellel rendelkezik, amely villámgyors 240 Hz frissítési rátával képes üzemelni.
A Raben Group is jelen lesz az idei Transport Logistic kiállításon
2023. május 9-12. – ezt a néhány napot az egész logisztikai szektor jó előre bejegyezte már a naptárába. Ekkor rendezik meg ugyanis Münchenben a Transport Logistic 2023 kiállítást, a világ egyik legjelentősebb ilyen tematikájú szakmai eseményét. „We Connect Europe“ szlogenje jegyében a Raben Group legújabb piaci ajánlatai mellett „zöld“ üzleti szemléletének bemutatására is nagy hangsúlyt fektet a standján.
A Z generáció kevésnek érzi az iskolában megszerzett digitális készségeket
A Z generáció (18-26 évesek) tisztában van a jövőbeli karrierjükhöz szükséges digitális készségek fejlesztésének fontosságával. Háromnegyedük (76%) nélkülözhetetlennek tartja az új digitális készségek elsajátítását, és szándékában áll megszerezni ezeket – derült ki a Dell Technologies 15 országban végzett globális kutatásából.