Han Solot valljuk be, de Darth Vadert gyűjtünk

forrás: Prím Online, 2019. május 3. 11:17

A közelgő Star Wars-nap apropóján a Vatera kutatást végzett a kultuszfilmszériáról, és a filmehez kötődő relikviagyűjtési szokásokról. A felmérésből az is kiderül, melyik a magyarok kedvenc része, illetve ki a kedvenc karaktere.

A magyarok igazi Star Wars fanatikusok: 86 százalékunk szereti a Csillagok háborúját, ezt támasztja alá az is, hogy tavaly több mint 6 600 tranzakció során közel 30 millió forint értékben keltek el relikviák az online piactéren. Han Soloért rajongunk a legtöbben, a vásárlási adatok mégis Darth Vader népszerűségét mutatják – többek között ez is kiderül a Vatera saját, 3 100 felhasználó részvételével készült friss felméréséből és a piactér elmúlt évre vonatkozó forgalmi adataiból. A Star Wars tárgyak közül is legszívesebben játékot helyezünk a virtuális kosarunkba (50%), azon belül is kiemelkedik a Lego és Duplo kategória, továbbá dobogós helyen végeztek a gyűjtemények darabjai (14%) és a SW könyvek (11%) is.

 

Gyűjtögetünk

A friss kutatás alapján a válaszadók negyedének (27%) otthonában több mint 25 000 Ft értékű Star Wars relikvia található, míg közel harmaduknak 5 és 25 000 Ft közötti összeget ér gyűjteménye. A válaszadók 43 százaléka könyveket és képregényeket őrizget otthon, 38 százalékuk játékokat, 36 százalékuk figurákat és maketteket gyűjtött össze. Csillagok háborújás ruhadarabot a kitöltők negyede hord, ötödének pedig plakátok és képek a féltve őrzött kincsei. Míg 2017 decemberében Az utolsó Jedik megjelenésekor az eladások kimagaslóan megnőttek, a 2018-as spin-off rész (Solo: Egy Star Wars-történet) megjelenése után a vásárlások nem követték a tendenciát, vagyis a kánon részekhez kapcsolódóan inkább bekapcsol a gyűjtögető kedvünk.

 

Gyereknek lenni jó

A szívünk mélyén örökre gyerekek maradunk – ezt mutatja az is, hogy a Star Warshoz kötődő vásárlások fele a játék kategórián belül történt. Azon belül a Lego és Duplo termékek toronymagasan vezetnek, a játékvásárlások felénél ezt rendeltük – ami nem meglepő, hiszen a Lego folyamatosan a legnépszerűbb öt márka között szerepel az online piactéren. Emellett játékfigurákkal és plüssjátékokkal (38,25%) gazdagítjuk szívesen az otthoni SW készletet. A kutatás azt mutatja, hogy nem csupán kiállítva csodáljuk a kultikus filmsorozat hőseit, de a bőrükbe is örömmel bújunk, mi több, a kiegészítőkre is nagy figyelmet fordítunk, hiszen tavaly az online piactéren több mint 270 jelmez talált gazdára, és 173 fénykard is a kosarakba került.

 

Még mindig a jókért drukkolunk

A felmérésben részt vevők kiemelkedő többsége a jókkal szimpatizál (85%), harmaduk Han Solot jelölte meg kedvencnek, őt követi Yoda, Csubakka, R2-D2, Luke Skywalker és Obi-Wan Kenobi, majd csupán a 7. helyet foglalja el Darth Vader. Ugyanakkor az online piactér eladási statisztikák alapján Darth Vader a legkeresettebb figura (27%), és csak a második helyet foglalja el Han Solo (10%). Ahogy a kiemelt karakterek is mutatják, a legrégebben megjelent részek népszerűsége mind a mai napig töretlen.

 

Még mindig a régi a menő

A kutatás rávilágít arra is, hogy különböző korcsoportok eltérő részeket preferálnak. A 46 év felettieknél a legkorábban bemutatott Csillagok háborúja: Egy új remény a nyerő, a 26 és 45 közöttiek a régi trilógia második részét, A birodalom visszavágot jelölték kedvencként, míg a 18 és 25 közöttiek A Sith-ek bosszújára szavaztak. Összességében mégis elmondható, hogy a kitöltők több mint kétharmada az első trilógiát szereti legjobban.

 

Rekordok az online piactéren

A felmérést végző Vatera történetében a Star Wars rekordnap Az ébredő Erő bemutatója előtt volt pár nappal: 2015.12.15-én nagyjából tízpercenként gazdára talált egy Csillagok háborúja relikvia. A Vatera jelenlegi kínálatában igazi kincsek is fellelhetők, a három legdrágább Star Wars termék többszázezer forintos árkategóriában mozog. Az első és második helyen a Millenium Falcon Lego kiadása áll, amelyeket nem kevesebb mint 301 000 és 210 000 forintért hirdetnek, picit lemaradva a harmadik helyen a Halálcsillag Lego verziója található. A Vaterán a valaha eladott legdrágább és talán legkülönlegesebb SW relikvia 2014 júniusában kelt el, egy 1992-es Data East Star Wars flipper 500 000 forintért.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az ügyfélszolgálati technológia fejlesztése a kkv-kat is versenyhelyzetbe hozhatja

Itthon is elindította felhőszolgáltatását az Avaya.  A nagyvállalatok közül már Magyarországon is sokan áthelyezték üzleti kommunikációjukat a felhőbe, de most a hazai kis- és középvállalkozásokat is versenyhelyzetbe hozhatja a világ egyik legnépszerűbb ügyfélkommunikációs felhője. Az online értékesítésben ugyanis már nem az ár az egyetlen tényező, legalább ilyen fontos szerepe van az ügyfélkiszolgálás minőségének is.

2021. október 15. 19:21

Találjuk meg együtt Magyarország legnépszerűbb játékait!

Neked mi a kedvenc játékod? Sokszor halljuk ezt a kérdést, de van erre jó válasz valójában? Van kedvenc játékunk, ha gyerekekkel vagyunk, van kedvenc játékunk, ha egyedül ütnénk el az időt, van kedvenc játékunk, ha kevés időnk van, és van megfelelő választás a hosszú téli estékre. Nem beszélve arról, hogy életkor és érdeklődési kör szerint is változik a kedvenc. Woody jó fej, de egy ideje már a padláson van, míg a kedvenc társasjáték kiemelt helyet kapott a könyvespolcon.

2021. október 15. 18:53

A Sony új szintre emeli a kiemelkedő képalkotást

A Sony bejelentette G Master kínálatának legújabb objektívjét, az FE 70-200mm F2.8 GM OSS II-t, amely kiemelkedően ötvözi a felbontást, a bokeh effektust és a Sony G Master-széria kialakításra jellemző páratlan autofókusz teljesítményt. 

2021. október 15. 17:03

A nők arányának növelését szorgalmazza az IKT szektorban a Huawei

A nők számának növelése a technológiai területeken kiemelt érdek, Magyarországon is támogatni kell a női mérnökök, műszaki végzettségűek minél nagyobb arányát az IKT ágazatban. Ezért a Huawei Technologies bejelentette, csatlakozik a Woman in Technology Hungary Egyesülethez, hogy jó példák felkeresésével, bemutatásával és képzések támogatásával tegye vonzóbbá Magyarországon a nők, lányok számára a technológiai ágazatot. A vállalat lépése különösen annak fényében jelentős, hogy az Eurostat legfrissebb adatai szerint az elmúlt tíz évben tovább csökkent - 19,6-ról 17,2 százalékra - az informatikai, műszaki végzettséggel foglalkoztatott nők aránya az EU-ban.

2021. október 15. 16:01

A digitalizációt is a klímavédelem szolgálatába állítaná Bécs

Miként tehetik a digitális szolgáltatások és eszközök klímabarátabbá a városokat? Milyen technológiai kihívásokkal jár a városok együttműködése és hálózatosodása? Ilyen és hasonló kérdésekre keresik a választ a Digital Days konferencián, amelyet 2021. október 18-19-én rendeznek meg Bécsben. 

2021. október 15. 09:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Hosszabbít Az Év Honlapja Pályázat

2021. október 15. 18:12

Google: környezetbarát keresési funkciók érkeztek

2021. október 7. 17:13

Radikális változások jönnek a Google keresésben: itt a MUM!

2021. szeptember 30. 19:07

Megújul a Vodafone vezetékes internet és TV portfoliója

2021. szeptember 29. 11:20