Han Solot valljuk be, de Darth Vadert gyűjtünk

forrás: Prím Online, 2019. május 3. 11:17

A közelgő Star Wars-nap apropóján a Vatera kutatást végzett a kultuszfilmszériáról, és a filmehez kötődő relikviagyűjtési szokásokról. A felmérésből az is kiderül, melyik a magyarok kedvenc része, illetve ki a kedvenc karaktere.

A magyarok igazi Star Wars fanatikusok: 86 százalékunk szereti a Csillagok háborúját, ezt támasztja alá az is, hogy tavaly több mint 6 600 tranzakció során közel 30 millió forint értékben keltek el relikviák az online piactéren. Han Soloért rajongunk a legtöbben, a vásárlási adatok mégis Darth Vader népszerűségét mutatják – többek között ez is kiderül a Vatera saját, 3 100 felhasználó részvételével készült friss felméréséből és a piactér elmúlt évre vonatkozó forgalmi adataiból. A Star Wars tárgyak közül is legszívesebben játékot helyezünk a virtuális kosarunkba (50%), azon belül is kiemelkedik a Lego és Duplo kategória, továbbá dobogós helyen végeztek a gyűjtemények darabjai (14%) és a SW könyvek (11%) is.

 

Gyűjtögetünk

A friss kutatás alapján a válaszadók negyedének (27%) otthonában több mint 25 000 Ft értékű Star Wars relikvia található, míg közel harmaduknak 5 és 25 000 Ft közötti összeget ér gyűjteménye. A válaszadók 43 százaléka könyveket és képregényeket őrizget otthon, 38 százalékuk játékokat, 36 százalékuk figurákat és maketteket gyűjtött össze. Csillagok háborújás ruhadarabot a kitöltők negyede hord, ötödének pedig plakátok és képek a féltve őrzött kincsei. Míg 2017 decemberében Az utolsó Jedik megjelenésekor az eladások kimagaslóan megnőttek, a 2018-as spin-off rész (Solo: Egy Star Wars-történet) megjelenése után a vásárlások nem követték a tendenciát, vagyis a kánon részekhez kapcsolódóan inkább bekapcsol a gyűjtögető kedvünk.

 

Gyereknek lenni jó

A szívünk mélyén örökre gyerekek maradunk – ezt mutatja az is, hogy a Star Warshoz kötődő vásárlások fele a játék kategórián belül történt. Azon belül a Lego és Duplo termékek toronymagasan vezetnek, a játékvásárlások felénél ezt rendeltük – ami nem meglepő, hiszen a Lego folyamatosan a legnépszerűbb öt márka között szerepel az online piactéren. Emellett játékfigurákkal és plüssjátékokkal (38,25%) gazdagítjuk szívesen az otthoni SW készletet. A kutatás azt mutatja, hogy nem csupán kiállítva csodáljuk a kultikus filmsorozat hőseit, de a bőrükbe is örömmel bújunk, mi több, a kiegészítőkre is nagy figyelmet fordítunk, hiszen tavaly az online piactéren több mint 270 jelmez talált gazdára, és 173 fénykard is a kosarakba került.

 

Még mindig a jókért drukkolunk

A felmérésben részt vevők kiemelkedő többsége a jókkal szimpatizál (85%), harmaduk Han Solot jelölte meg kedvencnek, őt követi Yoda, Csubakka, R2-D2, Luke Skywalker és Obi-Wan Kenobi, majd csupán a 7. helyet foglalja el Darth Vader. Ugyanakkor az online piactér eladási statisztikák alapján Darth Vader a legkeresettebb figura (27%), és csak a második helyet foglalja el Han Solo (10%). Ahogy a kiemelt karakterek is mutatják, a legrégebben megjelent részek népszerűsége mind a mai napig töretlen.

 

Még mindig a régi a menő

A kutatás rávilágít arra is, hogy különböző korcsoportok eltérő részeket preferálnak. A 46 év felettieknél a legkorábban bemutatott Csillagok háborúja: Egy új remény a nyerő, a 26 és 45 közöttiek a régi trilógia második részét, A birodalom visszavágot jelölték kedvencként, míg a 18 és 25 közöttiek A Sith-ek bosszújára szavaztak. Összességében mégis elmondható, hogy a kitöltők több mint kétharmada az első trilógiát szereti legjobban.

 

Rekordok az online piactéren

A felmérést végző Vatera történetében a Star Wars rekordnap Az ébredő Erő bemutatója előtt volt pár nappal: 2015.12.15-én nagyjából tízpercenként gazdára talált egy Csillagok háborúja relikvia. A Vatera jelenlegi kínálatában igazi kincsek is fellelhetők, a három legdrágább Star Wars termék többszázezer forintos árkategóriában mozog. Az első és második helyen a Millenium Falcon Lego kiadása áll, amelyeket nem kevesebb mint 301 000 és 210 000 forintért hirdetnek, picit lemaradva a harmadik helyen a Halálcsillag Lego verziója található. A Vaterán a valaha eladott legdrágább és talán legkülönlegesebb SW relikvia 2014 júniusában kelt el, egy 1992-es Data East Star Wars flipper 500 000 forintért.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Fujitsu mérsékli a vizuális ellenőrzést támogató MI-megoldások költségeit

A Fujitsu a Laboratories of Europe a mai napon két olyan új technológiát mutatott be, amely jelentősen mérsékli a vizuális ellenőrzést támogató MI-megoldások létrehozásának költségeit. Az új megoldás olyan új típusú, normál (sérülésmentes) adatokkal betanítható hibaészlelő technológiát használ, amely jelentősen mérsékli az adatsorok összeállításának költségét, és lehetővé teszi a korábban nem észlelt minták azonosítását. 

2019. július 22. 17:19

Augusztus 1-től hazánkban is megvásárolható a Honor 20

A Honor okostelefon márka bejelentette, hogy augusztustól 1-től Magyarországon is megvásárolható a Honor 20. A készüléken mutatkozik be a vállalat új, nagy sebességű Bluetooth technológiája, ami az adott környezeti tényezőknek megfelelően növeli a jelerősséget. Amennyiben a csatlakoztatni kívánt eszköz jelerőssége gyenge, a Honor 20 képes megnövelni az átvételi teljesítményt. A Honor 20 így akár 200 méteres távolságig is stabil kapcsolatot biztosíthat, a technológia működését pedig mesterséges intelligencia támogatja, így automatikusan kikapcsol, ha a jelerősség, illetve a környezeti tényezők megfelelőek, kímélve ezzel az akkumulátort.

2019. július 22. 15:56

Várakozáson felüli növekedés a mobilfizetésben

A 2018. évet is meghaladóan nőtt 2019. első felében a Nemzeti Mobilfizetési Rendszer forgalma, míg 2017. évhez viszonyítva 2018-ban közel 20 százalékkal emelkedett az országosan egységes mobilfizetési szolgáltatásokhoz kapcsolódó fizetéssel végződő tranzakciók száma, addig 2019. első félévében már közel 25 százalékkal nőtt a forgalmi érték. Az idei év júliusáig már közel 2,6 millió felhasználó vette igénybe a rendszert.

2019. július 22. 14:15

Olyan film készült a budapesti éjszakáról, amilyen még soha

Az éjjel láthatatlan hősei előtt tiszteleg a Huawei legújabb kampányában. A gyártó új okostelefon-családja, a P30 széria kiemelkedő kameraképességei ihlették azt a rövidfilmet, amelyet múlt héten mutattak be a nagyközönségnek a Toldi Moziban. Az alkotásban a Huawei olyan hivatások képviselőit mutatja be, akik napnyugta után állnak munkába azért, hogy mindenki jól érezze magát és biztonságban szórakozhasson. „Az Éjszaka Hősei” című rövidfilm már online elérhető a vállalat közösségi oldalán.

2019. július 22. 12:51

Médiatanács: helytelen korhatár-besorolású volt a Bezár a bazár! egyik adása

Egy balatonfüredi és egy győri frekvenciával bővülhet a Karc FM vételkörzete a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsának döntése szerint. A testület e heti ülésén elvégezte több helyi frekvencia alaki vizsgálatát és új pályázati felhívásokat tett közzé, valamint bírságokat szabott ki helytelen korhatárbesorolás és műsorkvóta-kötelezettséggel kapcsolatos mulasztások miatt.

2019. július 22. 11:23

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A Vodafone megkapta az engedélyt a UPC felvásárlására

2019. július 18. 17:06

A 4iG megvásárolja a T-Systems Magyarországot

2019. július 9. 11:43

A Bosch repülni tanítja az autókat

2019. június 21. 14:03

Több mint 1000 milliárd forintot költenek el Magyarországon az e-kiskereskedelemben

2019. június 4. 11:26
online sportfogadás