Magyar tudást az agrotechnikába

forrás: Prím Online, 2019. május 6. 14:57

Közös kutatás-fejlesztési terveket valósít meg a Szent István Egyetem és a Közlekedési Műszergyártó Zrt. A kooperációban a már eddig is jól működő oktatási együttműködést terjesztik ki a technológiai fejlesztésre.

Patinás magyar céggel közösen fejleszt a mezőgazdaságban hasznosítható műszereket és vezérlőberendezéseket a Szent István Egyetem. A nagy múltú gödöllői oktatási intézmény az idén 119 éves Közlekedési Műszergyártó Zrt.-vel (KMGY Zrt.) közös fejlesztési terveket dolgozott ki. A pályázati források felhasználásával létrejövő úgynevezett Univerzális terminál a mezőgazdasági termelésben képvisel csúcstechnológiát.

 

A projekt eredményeként létrejön egy színes, grafikus képernyővel ellátott Virtuális Terminál (VT), amely a beépített kezelőszervek segítségével alkalmas a „plug and play” módon csatlakoztatott mezőgazdasági, vagy erdészeti berendezés vezérlésére, valamint videókamerák képének megjelenítésére.

 

A mellékelt fotón (balról jobba) Zelenka Pál, a KMGY Zrt. vezérigazgatója és Dr. Szabó István egyetemi tanár, a Szent István Egyetem Gépészmérnöki Kar Mechanikai és Géptani Intézetének igazgatója látható.

 

A közös fejlesztés eredményeként megvalósuló berendezés új szintre emeli a mezőgazdaságigép-gyártásban alkalmazott technológiát, hiszen tartalmaz majd egy hardver / szoftver átjárót, amely lehetővé teszi az adatvesztés nélküli kommunikációt a mezőgazdasági gépekben alkalmazott ISOBUS és a CAN hálózat között. Az eszköz CAN hálózattal nem rendelkező járműbe való beépítés esetén az összegyűjtött analóg információkat A/D konverziót követően továbbítja az ISOBUS hálózat felé. Az ISOBUS funkciókon kívül a rendszer alkalmas a jármű alrendszereinek és a munkafolyamatok monitorozására, analóg videóképek megjelenítésére, helymeghatározásra, és diagnosztikára.

 

Az eszköz tehát egyrészt egy TECU (Tractor Electronic Control Unit) egység szerepkörét látja el, továbbítva a mezőgazdasági vontató alapvető működési paramétereit (pl. sebesség) az ISOBUS rendszer felé az integrált „átjárón” keresztül. A másik fő funkció egy virtuális ISOBUS terminál, amely alkalmas a csatlakoztatott, szabványos berendezések irányítására. E fő funkciók mellett alkalmas analóg és digitális jelek fogadására és feldolgozására, működési paraméterek és munkafolyamatok monitorozására (pl. megművelt terület számítás, hatékonyságszámítás, üzemanyag-felhasználás), egyes gépészeti alrendszerek (pl. powershift, kiemelő kar vezérlésére), videóképek megjelenítésére, fedélzeti diagnosztikára, műholdas helymeghatározásra.

 

A magyar magántulajdonban levő KMGY és az egyetem kapcsolata nem új keletű. Zelenka Pál, a KMGY Zrt. tulajdonosa a Szent István Egyetem vendégoktatója, és a két intézmény a duális képzésben is együttműködik. A két szervezet közreműködésével megvalósuló technológiai fejlesztés a Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program (VEKOP) támogatásával valósul meg.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban

Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.

2024. március 28. 10:01

A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt

Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.

2024. március 27. 13:17

Energiatakarékosság az ASUSTOR-ral!

Az áramszámlák világszerte meredeken nőnek, ASUSTOR NAS viszont segít abban, hogy adataid elérhetők legyenek és pénzt takaríts meg.

2024. március 27. 11:40

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05