Meghódították a lányok a Nagy Digitális Kalandot

forrás: Prím Online, 2019. május 15. 10:14

Idén országszerte több helyszínen, közel 1000 csapat részvételével rendezték meg a Logiscool élményalapú programozóiskola és a Vodafone szervezésében Magyarország legnagyobb, gyerekeknek szóló digitális csapatversenyét, a Nagy Digitális Kalandot. A logikus, algoritmikus gondolkodással és az internetbiztonsággal kapcsolatos játékos küldetésre évről-évre egyre több gyerek, köztük egyre több lány jelentkezik.

A Digitális Tudásért Alapítvány (a Logiscool programozóiskola alapítványa) által életre hívott, és a Vodafone által az indulás pillanatától támogatott verseny célja, hogy a gyerekek könnyebben eligazodjanak abban a digitális világban, amelybe beleszülettek. Az idén harmadik alkalommal megtartott kalandon háromfős, 3-4. és 5-6. osztályos csapatok versenyeztek egymással online. A gyerekeknek LogiRobit, a Logiscool űrből érkezett barátságos kabaláját kellett segíteniük nem mindennapi időutazása során. LogiRobi feladatai különböző történelmi korokon átívelő küldetésekből álltak. Ahogy együtt mamutokat fedeztek fel vagy western hősökké váltak, fejlődött a gyerekek logikai képessége és algoritmikus gondolkodása.

 

„Nem tartottam fontosnak, hogy nyerjek, sokkal fontosabb, hogy jól érezzem magam a versenyen, és egy jó élményt szerezzek. Ez sikerült is, mert a három évvel ezelőtti Nagy Digitális Kalandra csapattársat kerestem, és így találkoztam Istivel, akivel később barátok lettünk. Azóta is együtt indulunk minden évben” – mesélte a díjátadón András, aki a dobogó második fokára léphetett fel csapatával.

 

A szervezők egyik legnagyobb büszkesége, hogy évről-évre növekszik a kihívást vállaló lányok aránya. Az idei versenyzők közel egyharmada volt lány. Mindez azért fontos, mert a technológiai szakmák, így a programozás területén sok esetben még mindig elenyészően alacsony a női szakemberek aránya, ezért a Logiscool és a Vodafone is több programmal támogatja a nemek egyenlőségét ezen a területen. A május 10-i díjátadón például különdíjat kaptak a csak lányokból álló csapatok.

 

 

„Idén indultunk először a Nagy Digitális Kalandon, nagyon izgultunk. De ahogy elkezdődött a verseny elhatároztuk, hogy elsők leszünk, így könnyebben ment a koncentráció. Nagyon jó a csapatunk, hárman együtt erősebbek vagyunk. És hogy mi tetszett a legjobban? A sok logikai feladat, meg az, hogy az egész verseny egy történetet mesélt el. Így olyan volt, mint egy utazás” – mondta a díjátadón Tamara, Villő és Adél, akik nem csak elsők lettek a korosztályukban, de a legjobb csak lányokból álló csapat különdíját is elvitték. 

 

A díjátadón megszólalt Váczi Dorottya, a Vodafone Digitális Iskola Angyala is: „Azért tartom nagyon előremutató és jó kezdeményezésnek a Nagy Digitális Kalandot, mert játékos módon mutat rá, hogy a digitalizáció milyen hatékony része lehet a minőségi oktatásnak, ráadásul a szülők és a gyerekek számára is jó közös program. Főállású Angyalként jómagam is ezen a területen munkálkodom, a pedagógus kollégák digitális kompetenciáinak fejlesztésén dolgozom, ezért szívesen veszek minden olyan kezdeményezést, eseményt, ami a digitalizáció tanításba való szervesebb beépülését ösztönzi, vagy szolgálja.”

 

A Nagy Digitális Kalandhoz minden évben egyre több helyszín csatlakozik. Idén Nyíregyházától Szombathelyig, összesen 10 budapesti és 29 vidéki helyszínről jelentkezhettek be a gyerekek a versenybe. A szervezők remélik, hogy jövőre ez a szám még tovább nő, és 2020-ban az összes hazai város részt vesz majd a játékos küldetésben.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Debrecenben nyitott regionális központot a 4iG

Debrecenben nyitotta meg legújabb régiós központját kedden a 4iG Nyrt., a társaság az észak-magyarországi gazdasági övezetben működő partnereinek kíván közvetlenebb és testre szabottabb szolgáltatásokat nyújtani - tájékoztatta az informatikai vállalat az MTI-t.

2020. augusztus 5. 17:40

Gyorsabb fejlesztés appról appra

Egyre nagyobb nyomás nehezedik mostanság az IT-vezetőkre és az alkalmazásfejlesztőkre, hogy a rugalmas üzleti reakciók érdekében lerövidítsék az alkalmazásfejlesztési ciklusokat, és gyorsabban tegyék elérhetővé az új szoftvereket és funkciókat. A SUSE friss felmérése szerint a fejlesztők 87 százaléka szerint ennek a területnek a korszerűsítése kapja idén a legnagyobb hangsúlyt, amelyben fontos szerepet játszanak majd többek között a DevOps folyamatok és a konténerek.

2020. augusztus 5. 16:12

Bekerültek a pótlóbusz megállóhelyek a MÁV-START online menetrendi keresőjébe

Már az ELVIRA menetrendi keresőbe is bekerültek a pótlóbuszok megállási helyei, így az utasok könnyebben, pontosabban tudnak tájékozódni a vonatok helyettesítő buszok megállóiról.

2020. augusztus 5. 14:43

Már elérhető a Razer Kishi univerzális mobil játékvezérlő Android (Xbox) változata

A Razer bejelentette, hogy már elérhető az Android (Xbox) rendszerhez szánt Razer Kishi univerzális mobil játékvezérlő - egy új kiegészítő, amely lehetővé teszi több mint 100 Xbox-kedvenc az Xbox Game Pass Ultimate segítségével, közvetlenül a felhőből történő, zökkenőmentes futtatását a legtöbb, USB-C csatlakozóval rendelkező okostelefonon.

2020. augusztus 5. 13:21

Még több adatközponti fejlesztés jön, kulcskérdés lehet a biztonság

A következő években is hatalmas összegeket fordítanak majd az adatközpontok fejlesztésére, 2023-ban akár már 125 milliárd dollárt is szánhatnak erre a célra. Az ezekben a létesítményekben elhelyezett szervereken futó alkalmazások vállalkozások és egyéni felhasználók tömegeit szolgálják ki, ezért kulcsfontosságú a folyamatos működés és a megfelelő biztonság, amit többek között a Schneider Electric EcoStruxure megoldásai garantálnak.

2020. augusztus 5. 11:58

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Új energiacímkék jönnek a háztartási gépekre

2020. augusztus 4. 16:36

Online sportfogadás Magyarországon

2020. július 23. 20:39

Harmadával nőttek a kibertámadások a koronavírus miatt

2020. július 16. 09:36

Újdonságok a szegedi informatikatörténeti kiállításon

2020. július 3. 18:53
online sportfogadás