Igénylik a digitális tuningot a magyar kisvállalkozások

forrás: Prím Online, 2019. május 22. 11:35

A UPC Magyarország által meghirdetett Nagy Tuning Show verseny keddi gáláján olyan vállalkozásokat díjaztak, amelyek ötletes megoldásaikkal példát mutathatnak a többségnek, hogyan válhatnak még sikeresebbé a digitalizáció segítségével. Szükség is van az inspirációra, hiszen a hazai kis- és közepes vállalkozások online jelenlétét felmérő kutatásból kiderült, hogy a vállalkozók szinte kivétel nélkül fontosnak tartják az üzleti célú digitális megoldásokat, de csak mintegy harmaduk tud valóban jól eligazodni a honlapok, applikációk és a közösségi média világában.

A felhasználók 80%-a igényli az erős online jelenlétet a vállalkozásoktól, miközben a magyarországi kis- és közepes vállalkozások csupán 33%-a vallja azt magáról, hogy nagyon jól használja az online lehetőségeket a napi üzletmenet során – derült ki abból az online felmérésből, amelyet a UPC Magyarország készített a hazai KKV-k körében. A megkérdezett vállalkozók közül sokan vesznek igénybe valamilyen internetkapcsolatot vállalkozásukhoz, de csak kétharmaduk használja napi szinten is az online lehetőségeket. A kutatás egyértelműen rávilágított arra is, hogy a digitalizációnak kézzelfogható üzleti haszna van a KKV-k esetében, hiszen az internetet aktívan használó vállalkozások 66%-a forgalomnövekedést, 60%-uk pedig érdeklődésnövekedést érzékelt az online eszközök használatának köszönhetően. Egyértelműen megmutatkozik a generációk közti különbség is, hiszen a 20 és 35 év közötti vállalkozók jóval fejlettebbnek ítélik meg vállalkozásuk online jelenlétét, mint a 40 év felettiek. A vállalkozásoknál továbbra is az e-mailes (80%) és a közösségi médián keresztüli (77%) a leggyakoribb kapcsolattartási mód az ügyfelekkel és a partnerekkel. Honlapon keresztül viszont már csak 63%-ukat lehet elérni, míg mobil applikáció segítségével mindössze 10%-ukat. 

 

 

Annak érdekében, hogy a vállalkozók segítséget, inspirációt kapjanak az online térben való jobb eligazodáshoz, a UPC 2018-ban elindította a kifejezetten kis- és közepes méretű vállalkozásoknak szóló Business Tuning programot, amelynek keretében egy hárommillió forint összdíjazású pályázatot is meghirdettek. A Nagy Tuning Show kedden megrendezett ünnepélyes díjkiosztóján bemutatott, dobogós helyezést elért vállalkozások között szerepelt a munkaügyi ellenőrzésekre való felkészülést segítő honlap hotline funkcióval, a felhasználók által személyre szabható design cipőket árusító, valamint egyedi készítésű bútorok online értékesítését támogató megoldás is. Különdíjjal jutalmaztak két, ötletesség és társadalmi hasznosság szempontjából kiemelten hasznos pályázatot: ebben a kategóriában egy, a nők „nehéz napjait” megkönnyítő speciális termékötlet és egy közösségi kulturális projekt nyerte el a szakmai zsűri tetszését.

 

 

Az eseményen részt vett Dr. György László gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkár, aki a díjak átadásakor elmondta: „A jó vállalkozó leleményes és bátor, tisztában van lehetőségeivel és mer előre lépni. Napjainkban az előrelépés az online térben való jelenlét és az internet adta lehetőségek kihasználásának irányába mutat. A UPC Nagy Tuning Show azért nagyszerű kezdeményezés, mert éppen abban segít, hogy a hazai kis- és középvállalkozások megismerkedjenek a digitális világgal, ezáltal képesek legyenek megerősödni, s értéket teremteni itthon és messze földön egyaránt.”

 

 

„A UPC Magyarország hisz abban, hogy az igazi siker ott kezdődik, ha a kis- és közepes méretű vállalkozások megismerik és aktívan, professzionálisan használják üzletük növekedéséhez a közösségi média felületeket, applikációkat és keresőoptimalizációs megoldásokat” – mondta el az eseményen Bodon Ildikó, a UPC Magyarország vállalati szolgáltatások üzletágának vezetője. Kozma Zsolt, a cég vállalati kapcsolatok igazgatója hozzátette: „A UPC küldetésének tartja, hogy a társadalom és a gazdaság is nyerjen a digitalizációval, ezért különösen inspiráló volt több olyan pályázattal is találkozni, amelyek az üzletfejlesztés mellett egy szűkebb vagy tágabb közösség javát is szolgálják és ezzel bizonyítják, hogy a társadalmi felelősségvállalás a kisvállalkozások körében is egyre fontosabb.”

 

 

A UPC Nagy Tuning Show díjazottjai 2019-ben, akik a dicsőség mellett 1-1 millió forint értékű digitális szakmai segítséggel gazdagodhatnak:

 

Vállalkozás a vállalkozásokért díj: Első Magyar Könyvelő és Pályázatíró Kft.

Az Első Magyar Könyvelő és Pályázatíró Kft. tevékenységi körei közé tartozik a könyvelés, az adótanácsadás, a bérszámfejtés, a pályázatírás és projektmenedzselés, valamint a munkaügyi tanácsadás és -problémamegoldás. A cég a munkaügyi tanácsadó és problémamegoldó ágazatához kapcsolódóan egy hotline funkcióval is ellátott honlapot szeretne fejleszteni munkaügyi ellenőrzések esetére. Ha ügyfelük megnyomja a gombot, az egy hívást generál a céghez. A hívást azonnal fogadja egy munkaügyi szakértőjük és elindul a szolgáltatás. A fejlesztéssel szeretnének hozzájárulni a munkáltatók helyes, jogkövető útra tereléséhez. A UPC Vállalkozás a vállalkozásokért díjjal jutalmazta a kezdeményezést.

 

UPC Business Tuning díj: Szabó Gábor László egyéni vállalkozó

Az egyedi bútorkészítéssel és -értékesítéssel foglalkozó fiatal vállalkozó a márkaépítéshez és értékesítéshez szükséges online eszközökre pályázott. Bár van saját domain címe és tárhelye, jelenleg mégsem saját weboldalán árulja a termékeit, mivel nem rendelkezik elegendő anyagi kerettel saját webshopjának SEO és PPC kampányára, így ezek elindításához, vagyis vállalkozásának felturbózásához kért segítséget. A UPC Business Tuning díjjal jutalmazta a projektet.

 

Innovációs díj: Sevenem Hungary Kft.

A cég újpesti műhelyében kézzel készült Maklari névre hallgató cipőit árusítja. Azonban segítségre van szükségük ahhoz, hogy a folyamatosan bővülő nemzetközi sneaker (sportcipő) piacon is megmutathassák, mit tudnak. Céljuk, hogy egyedi, minőségi alapanyagból gyártott prémium sneakereiket felhasználóik egy applikáción keresztül saját maguk „rakhassák össze”. A UPC a kezdeményezést Innovációs díjjal jutalmazta.

 

A UPC Nagy Tuning Show különdíjasai 2019-ben:

 

Innovativy Kft.

Az Innovativy Kft. 15 és 45 év közötti hölgyeknek segít abban, hogy a menzeszük alatti napok elviselhetőbbek legyenek. A tatabányai cég azt szeretné, hogy mobilalkalmazásból is elérhető legyen Periodbox elnevezésű terméke, amely egy női higiéniás és édesség doboz és minden olyan terméket tartalmaz, amire egy nőnek szüksége van a menstruációja során. Az applikációval a felhasználó nyomon követheti ciklusát, a rendelt Periodbox csomagját és további upsell termékeket vásárolhat kiegészítésül. A UPC különdíjjal jutalmazta a vállalkozást.

 

Zeneszöveg.hu Kft.

A cég a 4-es villamos vonalán megrendezett ismert magyar előadókat és feltörekvő tehetségeket felvonultató koncertsorozata, a Dallamos Villamos digitális jelenlétének erősítéséhez kért segítséget. Szeretnénk elindítani és fejleszteni a rendezvény saját weblapját, social media felületeit, továbbá a digitális eszközök lehetőségeivel élve szeretnék az idei Dallamos Villamost részben élő streaming felvétellel közvetíteni. A UPC különdíjjal jutalmazta a projektet.

 

Fotók: UPC Magyarország

Pályázatok ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Elindult a 2019-es ’Az Év Honlapja’ pályázat!

Már Early Bird kedvezménnyel lehet jelentkezni Magyarország legismertebb online marketingkommunikációs pályázatára. A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing Tagozat idén 18. alkalommal hirdeti ki a digitális megmérettetést, amelyre a szakmai zsűri az idei legfrissebb honlapokat, valamint a legjobb digitális megoldásokat is várja. Indul 'Az Év Honlapja' pályázat!

2019. augusztus 22. 09:05

Pályázati felhívás kisiskolásoknak

A Magyar Nemzeti Bank (MNB), az MKB Bank Nyrt. (MKB), a Waberer's International Nyrt. és a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat országos ösztöndíjpályázatot hirdet a 2019/2020-as tanévre az általános iskola 2-3. osztályos tanulói részére.

2019. augusztus 18. 10:14

Magyar tech startupok jelentkezését is várja a dubaji FasterCapital inkubációs programja

Magyar tech startupok jelentkezését is várja a dubaji központú FasterCapital frissen indult inkubációs programja. A pályázat keretében kiválasztott projektek akár közel 600 millió forintnyi befektetést, illetve további inkubációs és mentori szolgáltatást kaphatnak mintegy egy éven keresztül. A programban való részvételre már ötlet fázisú projektekkel is lehet pályázni, a jelentkezés határideje 2019. szeptember 15.

2019. július 31. 11:15

Még lehet jelentkezni az Év Informatikai vezetője pályázatra

A Vezető Informatikusok Szövetsége (VISZ) 2019-ben is kiírta az év CIO-ja pályázatot. Pályázat célja, hogy felhívja a figyelmet az informatikai vezetők tevékenységének fontosságára, valamint díjjal elismerje az évek során kiemelkedő teljesítményt nyújtó CIO munkáját.

2019. július 23. 14:13

Összetartó kisközösségeket díjazott a Telenor, a Hello Wood szakmai támogatásával

Két kimagasló közösségi erővel bíró társaság nyerte a Telenor Együtt/tér című pályázatát. A felhívás szerint olyan kisközösségek pályázhattak közösségi tér kialakítására, akik összefogásuk és közös értékteremtés révén vannak hatással környezetükre. A 177 beérkezett pályázat közül győzteseként az agárdi Szitakötő Vízi- és Extrémsport Egyesület és a Zabszalma Alapítvány gazdagodhatott egy-egy különleges faépítménnyel, melynek megépítésében a Hello Wood nyújtott szakmai támogatást.

2019. július 4. 12:43

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Mit mér és mire panaszkodik a magyar netező?

2019. augusztus 19. 09:35

A Magyar Telekom 2019. második negyedéves eredményei

2019. augusztus 8. 11:32

Új tulajdonosa van a UPC-nek

2019. augusztus 1. 12:20

A Bosch és a Daimler megvalósítja a vezető nélküli, automatizált parkolást

2019. július 31. 16:53
online sportfogadás