A Vodafone Debrecenben is megmutatta, mire képes az 5G
Május 25-én debütált a Debrecen Drive, a keleti régió legnagyobb autó- és járműipari seregszemléje, ahol a Vodafone egy 5G kapcsolaton keresztül távvezérelt autó segítségével mutatta be a közlekedés jövőjét.
Május utolsó hétvégéjén idén először rendezték meg a Debrecen Drive-ot, ahol a járműipar és a közlekedési szektor szereplői mutathatták meg magukat. A rendezvény egyaránt szólt autórajongóknak, laikusoknak és a legmodernebb csúcsmodellek után érdeklődőknek.
A Vodafone Magyarország interaktív programmal csatlakozott a rendezvényhez: a zalaegerszegi és budapesti bemutató után a debreceniek is megtapasztalhatták a távvezérlésű autóvezetés élményét. A Vodafone május 20-án a zalaegerszegi ZalaZONE Járműipari Tesztpálya megnyitója alkalmából, majd május 23-án budapesti székházában már bemutatta az önvezető gépjárművek felé vezető egyik legfontosabb állomást, a távvezérlésű gépjárműirányítást. Az ötödik generációs mobilhálózatoknak első sorban ipari felhasználási módoknál lesz jelentősége, köztük olyanoknál, ahol az azonnaliság kritikus fontosságú. Ilyen például az önvezető autózás, melynek elterjedésében kulcsszerepe lesz az 5G-nek.
A BMW i3 típusú elektromos autó és a távoli vezetőülés közötti kapcsolat a Vodafone 5G kapcsolatán valósult meg, lehetővé téve a gépjármű valós idejű, távoli vezérlését. Az autóban található kamera valós időben, HD minőségben közvetítette a pálya melletti távoli vezetőüléshez azt a képet, amely a járműből volt látható, valamint ezzel párhuzamosan a jármű felé irányuló parancsokat is 5G kapcsolat közvetítette. A látogatók Talmácsi Gábor, világbajnok motorversenyző, Vogel Adrienn autóversenyző és Kőváry Anett autós műsorvezető segítségével próbálhatták ki a távvezetést.
„Az 5G hálózat számos iparágnak új ipari forradalmat jelent majd, ezek közül kiemelten az autóipar számára” – mondta el Dr. Budai J. Gergő, a Vodafone Magyarország vezérigazgató-helyettese, az igazgatóság alelnöke. „– Az 5G technológia, amelynek képességeit Debrecenben is bemutattuk, a jövő felé vezető út kezdetét jelenti, és célunk, hogy lehetőleg még idén elindítsuk Magyarországon a kereskedelmi 5G szolgáltatásunkat.”
Kapcsolódó cikkek
- A Vodafone bemutatta, mire képes Budapest első állandó 5G bázisállomása
- Magyarország első állandó, élő 5G bázisállomását indította el a Vodafone Zalaegerszegen
- A videózás szabadságát hozzák el a Vodafone új Red tarifacsomagjai
- Meghódították a lányok a Nagy Digitális Kalandot
- Dupláz a Vodafone Alapítvány
- Minden digitális család más
- Mit hoz nekünk az 5G? - Átfogó fogyasztói kutatás az Ericssontól
- Ingyenes dolgozói Vodafone előfizetés a Tungsramnál
- A Vodafone és a Brain Bar teret ad a fiatal tehetségeknek
- Már lehet jelentkezni a Vodafone Coding Camp-re!
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.
Facility managementben erősít az ICON
Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.
Új korszak az elektromobilitásban
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.