Kilenc uniós országban indul kampány az online reklámiparban alkalmazott törvényellenes módszerek ügyében

forrás: Prím Online, 2019. június 5. 12:20

Kilenc EU-s ország tizennégy emberi jogokat és digitális jogokat védő szervezetének részvételével, a Liberties koordinálásával ma indul a #StopSpyingOnUs (ne kémkedjenek utánunk) kampány, amelynek keretében egyszerre több helyütt nyújtanak be panaszt a viselkedésalapú reklámiparban alkalmazott törvényellenes módszerek ügyében. Többek között Németország, Belgium, Franciaország, Olaszország, Észtország, Bulgária, Magyarország, Szlovénia és a Cseh Köztársaság is csatlakozott a kampányhoz. A mostani panaszbenyújtási hullám a tavaly indult kezdeményezés során már a harmadik. Elsőként az Egyesült Királyság és Írország adatvédelmi hivatalaihoz érkeztek be panaszbeadványok.

A kampány során felkérik az európai és a nemzeti adatvédelmi hatóságokat, indítsanak vizsgálatot a adatok folyamatos, tömeges megsértése ügyében. Nap mint nap több száz milliárdszor kerül ugyanis sor ilyen mérvű adatsérelemre, aminek mindenki áldozata lehet, aki csak megnyit egy weboldalt.

 

„A kampányban szervezetek és magánszemélyek együttes erővel törekednek a személyes jellegű információk védelmére, lévén, hogy a beleegyezésünk nélkül is megoszthatnak olyan velünk kapcsolatos adatokat, mint a böngészési előzményeink, a tartózkodási helyünk, vagy akár a szexuális orientációnk, sőt, az egyedi azonosítóink. Az adatvédelmi hatóságokhoz benyújtott panaszok rámutatnak, hogy a valós idejű licitálást alkalmazó hirdetési rendszer feltehetőleg több száz vagy több ezer vállalatnak küldi szét a felhasználók személyes adatait. Ez a hirdetési módszer egyértelműen sérti az EU adatvédelmi szabályzatát (a GDPR-t). Emiatt indítottunk kampányt a GDPR végrehajtása érdekében, hogy többé ne kémkedjenek utánunk. #StopSpyingOnUs,” – közölte Simon Éva, a Liberties jogi szakértője.

 

Az emberi és digitális jogokkal foglalkozó szervezetek által benyújtott hivatalos kereseteken túl a Liberties és partnerszervezetei több nyelven elkészítették a panaszbeadványt olyan magánszemélyek részére, akik szívesen csatlakoznának a #StopSpyingOnUs kampányhoz. Egyes országokban bárki kifejezheti a támogatását azzal, hogy a Liberties.eu oldalon található levélminta felhasználásával elküldi a panaszt a saját illetékes adatvédelmi hivatalának.

 

„Szeretnénk, ha mindenki hallatná a hangját, ennek érdekében minden eszközt rendelkezésre bocsátunk, ami csak szükséges ahhoz, hogy ki-ki felléphessen az online reklámipar rendszerében elszenvedett jogsérelmekkel szemben. Ha valaki az engedélyünk nélkül megosztja a személyes adatainkat, fontos, hogy a tudtára adhassuk, ezt nem fogjuk annyiban hagyni” – jelentette ki Reich Orsolya, a Liberties advocacy munkatársa.

 

A digitális szféra számos kulcsfontosságú szereplője, köztük a Google is ehhez az online hirdetési módszerhez folyamodik, aminek következtében rengetegen vannak kitéve annak, hogy megosztják az adataikat. A Google DoubleClick (újabban „Authorized Buyers”, azaz felhatalmazott vevők) elnevezésű hirdetésmegosztója 8,4 millió weboldalon működik és több mint 2000 cégnek küldi szét a felhasználók személyes adatait ezekről az oldalakról. Azt szeretnék, hogy végre ne kémkedjenek utánunk. #StopSpyingOnUs

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Kevesebb mint a felére csökkent a kriptovaluták után fizetendő adó Magyarországon

Napjaink egyik állandó beszédtémája a kriptovalutákkal való kereskedés, az azokkal kapcsolatos ügyletek és az abból származó bevétel. Nemrég pedig megérkezett a törvénymódosítás, amely a kriptovaluták adózását szabályozza Magyarországon. A Process Solutions Kft. (PS) hazánk egyik vezető számviteli, adózási és bérszámfejtési szolgáltatásokat nyújtó vállalata fontosnak tartja a szabályok ismertetését, hogy ezen a kockázatokkal teli területen, legalább adókockázatok nélkül tudjunk kriptóval üzletelni. A PS adószakértőjének segítségével betekintést nyújtunk a kriptovaluták adózásának jelenlegi hátterébe.

2022. május 17. 21:14

1,2 milliárd forintos tőkebefektetés a Navitasoftnál

A masszív nemzetközi jelenléttel rendelkező, energiapiacra szakosodott Navitasoft az európai megújuló energiapiac kis szereplői felé fordul. A Kék Bolygó Tőkealap milliárdos befektetését olyan felhőalapú megoldások fejlesztésére fordítják, amellyel minden energetikailag használható eszköz (pl. solar panel, elektromos autó töltők, hűtőházak) az energiapiachoz csatlakozhat, és a tulajdonosa számára pénzt termelhet. A vállalat nem titkolt célja a tőzsdére lépés előkésztése.

2022. május 17. 18:31

Kiderült, mennyit keres egy marketinges

Kreatív, izgalmas, ráadásul jó anyagi lehetőséggel és folyamatos fejlődéssel kecsegtet a marketinges szakma – derül ki egy frissen közzétett kutatásból. A területhez számos különálló munkakör kapcsolódik, a hirdetéskezelőtől a szövegíróig. Ráadásul most azt is megtudhattuk, melyik pozícióban mekkora bevételre számíthatunk.

2022. május 17. 13:58

A közösségi média dezinformációi mindannyiunk jövőjét veszélyeztetik

Ötödik éve adja ki a tudomány helyzetéről szóló kutatását a 3M, a világ egyik leginnovatívabb cége. A 17 országban, államonként 1000 ember megkérdezésével végzett felmérés rámutat, hogy az emberek zöme bízik a tudományban, annak képviselőiben és eredményeiben, és ez a bizalom a pandémia hatására csak nőtt. Nagy arányban aggasztja ugyanakkor a válaszadókat, hogy a tudomány hitelét a közösségi és hagyományos médiában terjedő, áltudományos, vagy a tudományra hamisan hivatkozó dezinformációk alááshatják, ami hátráltatja a globális problémák közös megoldását.

2022. május 17. 12:37

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Témanapot tart a Neumann Társaság az úttörő magyar számítógépépítőről

2022. május 16. 11:18

Példátlan szövetségre lépett két globális vállalat

2022. május 10. 15:35

A legnagyobb forgalmú online kereskedők rangsora

2022. május 5. 11:20

Nívó-díjat kapott a Magyar Telekom

2022. április 29. 20:24