A tizenévesek nagy része Instagram posztok alapján választ nyári úticélt

forrás: Prím Online, 2019. június 6. 09:02

A PayPal online fizetési szolgáltató nyaralási szokásokat vizsgáló friss elemzése szerint a negyven év alattiak kétharmada világszerte a közösségi médiumokban közzétett posztokból merít ötleteket a nyaraláshoz[1], a tizenévesek pedig tízből hatan az alapján választanak úticélt, hogy mennyire lesz könnyű az átélt élményekből népszerű Instagram posztot készíteni. Az Egyesült Államokban ez az arány még magasabb, ott a negyven év alattiak már közel kilencven százaléka veszi számításba ezeket a tartalmakat.

A nyaralás úticéljának kiválasztásában mind a 25-39 éves korosztály, mind a 25 évesnél fiatalabb generáció tagjait elsősorban az új helyek megismerése, illetve önmaguk felfedezése motiválja, illetve a nyári utazások leggyakoribb okaiként mindkét csoport a pihenés és a stresszmentes lazítás szükségességét jelölte meg[2].

 

„Az internetnek köszönhetően a világ a lábaink előtt hever. Meglátom egy ismerősöm fotóját egy szuper helyről? Csak egy kattintás és már meg is van a repülőjegy. Még egy kattintás és a szállást is lefoglaltam. A következő kattintás, ez már a felvétel, amit egy pillanata alatt megosztok Instagramon – mondja Giela Abdelwahab, a PayPal közép- és kelet-európai régióért felelős ügyfélkör-fejlesztési vezetője. Manapság korosztálytól függetlenül egyaránt gyorsan és stresszmentesen szeretnénk intézni az utazás körüli teendőket, vásárolni, élményeket gyűjteni, és mindent azonnal meg is akarunk osztani ismerőseinkkel. Az online fizetési eszközök fejlődése ehhez nagyban hozzájárul, mivel már nem csak azt teszik lehetővé számunkra, hogy pillanatok alatt fizessünk a szállásért vagy a repülésért, de arra is megoldást kínálnak, hogy visszakapjuk pénzünket, ha valami rosszul sül el.”

 

A repülőjegyek vagy a szállások foglalása tehát egyre spontánabbá válik, a fogyasztók minél gyorsabban és kényelmesebben szeretnék lebonyolítani a fizetés folyamatát. A jelenséget a PayPal személyközi pénzküldési szokásokat vizsgáló fogyasztói kutatása is megerősítette, amely szerint a 16-35 éves korcsoport 30%-a használ mobilapplikációt a tranzakciók gyorsabb lebonyolítása érdekében[3].

 

 

Figyeljünk az adataink biztonságára

Annak ellenére, hogy a fogyasztók egyre nagyobb figyelmet szentelnek a biztonságnak, a nyaralás alatt még mindig lehetnek olyan helyzetek, amikor kockázatoknak tesszük ki adatainkat. Például annak érdekében, hogy a repülőtéren a beszállás folyamata minél rövidebbé váljon, az utasok 65%-a olyan információkat is megoszt magáról, mint az utazás célállomása, vagy a szállás címe[4], miközben egy friss kutatás alapján a világ szállodáinak 67%-a nem kielégítő módon védi a vendégek olyan érzékeny személyes adatait, mint például a bankkártyaszám. Az ebből fakadó kellemetlen helyzetek elkerülése érdekében érdemes olyan fizetési megoldást választani a szállásfoglaláshoz, amely vásárlói védelmet is kínál felhasználóinak.

 

Kerülje el, hogy a közös nyaralást tönkre tegyék a piszkos anyagiak

Egy baráti társasággal közösen szervezett út során életre szóló élményekben lehet részünk, de könnyen előfordulhat, hogy az elszámolás kisebb-nagyobb vita tárgyát képezheti. A szállás lefoglalása vagy a repülőjegyek megvásárlása általában nem jelent problémát, de a megelőlegezett pénzösszeg visszaszerzése már egy másik kérdés. A PayPal kapcsolódó kutatása szerint a magyarok 20%-ának okoz nehézségeket a kölcsönadott pénzösszegek behajtása baráti vagy családi körben[5]. A kölcsönök vissza nem térítésének leggyakoribb oka egy olyan egyszerű megoldás hiánya, amelyhez nem kell ATM-et keresni, vagy visszakeresni valakinek a bankszámlaszámát egy régebbi online beszélgetés előzményeiben. A kellemetlen helyzetek elkerülése érdekében nemcsak megbízható fizetési megoldást érdemes használni, de érdemes lehet átfutni a szálloda vagy a repülőtér online értékeléseit is.

 

________________

[1] WeSwap, Research on booking behavior of 18-34 year-olds

[2] WYSE Travel Confederation, New Horizons IV: A global study of the youth and student traveller

[3] PayPal & Censuswide. A felmérést a Censuswide végezte, amely 10 különböző európai országban (Belgiumban, Csehországban, Finnországban, Görögországban, Norvégiában, Lengyelországban, Portugáliában, Svédországban, Olaszországban, Olaszországban) 10 112 felnőtt (18 évnél idősebb) megkérdezésével. Az interjúkat online, 2018. november 27. és december 14. között folytatták le.

[4] International Air Transport Association, Global Passenger Survey 2018

[5] PayPal & Censuswide, Analiza wzorców pożyczania pieniędzy w rodzinie i wśród przyjaciół

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az intelligens vállalat – konferencia

Hogyan építi be a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary a digitalizációt a vállalati működésbe? És hogyan teszi ugyanezt a Mogyi?

2019. augusztus 22. 17:11

Újabb két magyar startup került az európai egészségügyi innováció élvonalába

Két magyar team, az orvosi oktatóalkalmazást fejlesztő InSimu Patient és a nemzetközi teleradiológiát forradalmasító Sineko is elnyert 25 000 eurót az immáron harmadik éve megrendezésre kerülő EIT Health InnoStars Awards startupversenyen. 

2019. augusztus 22. 14:42

KórházSuli – ahol a tanulásnak és a közösségnek gyógyító ereje van

Magyarországon a súlyos betegsége miatt szeptemberben több ezer gyerek nem tudja elkezdeni az iskolát, pedig az a közösség, a tudás, a barátságok helyszíne. A betegség az élet másik oldala, a fájdalom, a félelem, az elveszni látszó célok és elszigetelődés.

2019. augusztus 22. 13:03

Olasz sztárépítész páros készített installációt az LG standjára a 2019-es IFA-n

A 2019-es, berlini IFA szakkiállításon mutatkozik be az LG és a nemzetközi építészeti vállalat, a Studio Fuksas egyedülálló, közös installációja. 

2019. augusztus 22. 11:37

Egy tajvani lakásból indult, óriásvállalat lett

A Zyxel tegnap ünnepelte fennállásának 30. évét, melyre különleges eseményekkel készül a tajvani hálózati kommunikációs eszközöket gyártó vállalat. Az ünneplésben, amit a „Go 30, Beyond Possibility” név alatt rendeznek, minden Unizyx alkalmazott részt vesz, termék promóciók illetve közösségi média kampányok indulnak el a világ minden táján.

2019. augusztus 22. 10:21

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Mit mér és mire panaszkodik a magyar netező?

2019. augusztus 19. 09:35

A Magyar Telekom 2019. második negyedéves eredményei

2019. augusztus 8. 11:32

Új tulajdonosa van a UPC-nek

2019. augusztus 1. 12:20

A Bosch és a Daimler megvalósítja a vezető nélküli, automatizált parkolást

2019. július 31. 16:53
online sportfogadás