Életet menthetett a magyar egészségügyi startup

forrás: Prím Online, 2019. június 13. 16:40

Magyar egészségügyi mobilalkalmazás segített egy 3 éves kisfiún, akinél egy háziorvos téves szakvéleménye, valamint két eredménytelen telefonos kórházi segítségkérés után az alkalmazáson keresztül azonosította be az agyhártyagyulladás-gyanús tüneteket egy gyermekgyógyász, ezzel pedig ő menthette meg a gyerek életét. Dr. Laczkó Katalin egy 12 perces telefonbeszélgetés alapján javasolta a kétségbeesett édesanyának, hogy azonnal hívjon mentőt, hogy az agyhártyagyulladást kórházban kezeljék. 

“Hajnalban lett rosszul a kisfiam és reggel azonnal a helyi háziorvoshoz vittem, aki sima vírusfertőzést diagnosztizált nála. Mivel a tüneteket már akkor is ennél komolyabbnak éreztem, magán úton intéztünk vérvételt, amelynek az eredményét csak a nap végére ígérték. Közben a rosszullét egyre erősödött, így két gyermekkórháztól is próbáltam telefonon keresztül tanácsot kérni, azonban egyik esetben sem sikerült orvossal konzultálnom. Ekkor fordultam a MediCallhoz” - meséli kálváriáját Varga Edina, akinek 3 éves kisfiának élete minden bizonnyal éppen egy hajszálon múlt néhány héttel ezelőtt. 

 

A MediCall egy mobilalkalmazás, melynek tervezői a „dr. Google” orvoslás ellen küzdenek, vagyis alternatívát kínálnak azoknak, akik egy-egy egészségügyi probléma kapcsán gyors és szakszerű választ szeretnének valódi szakemberektől, de nem az internetről akarnak informálódni. Az alkalmazás lényege, hogy a páciensek percalapú díjazás mellett kérhetnek telefonos segítséget az általuk kiválasztott szakorvosoktól, akiket utána értékelhetnek is, ezzel is segítve mások választását. 

Edina utolsó kétségbeesésében talált rá a MediCall alkalmazására, miután nem érezte megnyugtatónak a közelében elérhető orvos diagnózisát. Az egész napos aggódást követően délután Dr. Laczkó Katalin személyében érkezett a megoldás, aki gyermekorvosként azonnal szakszerűen és határozottan reagált az édesanya által felsorolt tünetekre. “Tanácstalan és tehetetlen voltam, mert hiába kaptam meg a háziorvostól a sima vírusos fertőzés diagnózisát, láttam, hogy Solt nincs jól és ennél többről lehet szó.  Megnyugtató volt, hogy amikor a doktornőt elértem az alkalmazáson keresztül, akkor nagyon határozottan reagált. 12 percet beszéltünk, mely során beazonosította az agyhártyagyulladás 4-5 jellemző tünetét és javasolta, hogy mindenképp vitessük a kisfiamat kórházba, emellett pedig az egekig szökő láz csillapítására is adott tippeket, hogy ne legyen probléma addig, amíg a mentők kiérnek. A kórházban elmondták, hogy ha megvártuk volna a másnapot, akkor akár Solt életét is kockáztattuk volna” - tette hozzá az édesanya. 

 

A MediCall életében ez az első alkalom, amikor életet menthetett az alkalmazás, de ezen kívül is számos happy enddel végződő esetet tudnak már maguk mögött. A legtöbben szezonális betegségekhez kapcsolódó kérdésekkel fordulnak az orvosokhoz, a leggyakrabban előforduló problémák között vannak a léguti fertőzések, influenza, allergia, nyáron pedig a bőrbetegségekkel és napszúrással kapcsolatos megkeresések. Az elmúlt két év tapasztalatai alapján tízből 8 esetben a gyermekekkel kapcsolatos kérdéseket kapnak az alkalmazáson keresztül elérhető orvosok. Az eddigi saját statisztikák alapján a legtöbb konzultációnál a telefonos beszélgetés elegendőnek bizonyul, mellyel az alkalmazás felhasználói megspórolhatják a háziorvoshoz való utazással töltött időt, ráadásul a rendelőben leselkedő esetleges fertőzés-veszélyt is elkerülhetik. A telefonálók mindössze 20%-ának volt eddig olyan problémája, amely további személyes vizsgálatot igényelt. 

 

Varga Edina korábban nem ismerte az alkalmazást, de elmondta, hogy az eset óta is a telefonján tartja és biztonságérzetet ad neki, hogy tudja, bármikor van kihez fordulni.

Mobilalkalmazás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Tettek hálózatán biztonságban tudhatod azokat, akik igazán fontosak

A Telekom portfóliója új IoT (Internet of Things – a dolgok internete) megoldásokkal bővül, amelyek speciális, kedvező díjcsomagokat és ezekhez tartozó eszközöket tartalmaznak. A Gyerek okosóra megoldás, a Kisállat Radar megoldás, valamint Táska Radar megoldás biztosítják, hogy a Telekom ügyfelek távolról is láthassák hozzátartozóik útját, kapcsolatba léphessenek velük, valamint követhessék házi kedvencük csatangolásait, vagy akár értékeik földrajzi pozícióját. 

2019. december 8. 12:05

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Kihirdették a 2019-es Az Év Honlapja pályázat díjazottait!

2019. december 3. 18:18

Megtartották Magyarország eddigi legnagyobb informatikai versenyét

2019. november 26. 11:05

Önvezető autós parkolás először Magyarországon!

2019. november 18. 14:23

Százmillió eurót fektet be az európai mesterséges intelligencia programba a Huawei

2019. november 8. 10:07
online sportfogadás