Kutatás az elektronikus fizetésről

forrás: Prím Online, 2019. június 26. 16:09

Az Elektronikus Fizetési Stratégia (EFS) kialakításával kapcsolatos szakmai munka részeként, az Elektronikus Fizetési Szolgáltatók Szövetsége (EFISZ) tagjai közreműködésével országos reprezentatív közvélemény-kutatást készíttetett a hazai elektronikus fizetés helyzetéről. A kutatás kitért a lakosság elektronikus fizetéssel kapcsolatos ismereteire, preferenciáira, valamint igényeire is.

Országos reprezentatív mintával, személyes lekérdezéssel kérdőíves véleménykutatást készíttetett az EFISZ a 18 éves, vagy idősebb magyarországi lakosok körében. A 2019. júniusi kutatás során az EFISZ elsősorban a hazai lakosság elektronikus fizetéssel kapcsolatos tájékozottságára és szükségleteire volt kíváncsi, valamint arra, hogy „e-fizetéskor” a lakosság milyen tényezőket részesít előnyben.

 

A közvélemény-kutatás eredményei részben a lakosság korábbi preferenciáit igazolták vissza, azonban néhány területen a korábbi kutatási ismeretektől eltérő megállapítások születtek. A kutatás egyértelműen megállapította, hogy a háztartások többsége rendelkezik bankkártyával, okostelefonnal és laptoppal. A válaszadók kétharmadának van otthonában internet előfizetése, leggyakrabban kapcsolattartásra, hírek olvasására használják az internetet, az internetezéssel töltött órák száma átlagosan napi 3 óra. A többség ismeri és használja a készpénzt, a lehúzásos és érintéses bankkártyás fizetést. A legkevésbé ismert és használt fizetési módok a virtuális tárca és a prepaid kártya.

 

Az elektronikus fizetési módok mellőzésének okairól elmondható, hogy a megkérdezettek 46 százaléka megszokásból készpénzzel fizet, 30 százalék szerint bonyolult a használata, 27 százalék nem tartja biztonságosnak. A bankkártyás, hitelkártyás fizetési módot érintéssel, illetve lehúzással 54-55 százalék esetében a többség, vagy mindenki használja.

 

A megkérdezettek 48 százaléka hatékonynak tartja az elektronikus szolgáltatások ajánlását, 58 százalék szerint megfelelő a tájékoztatás, amelyet a bank, a pénzügyi szolgáltató munkatársaitól kap. Minden tizedik válaszadó szívesen részt venne ingyenes, az elektronikus fizetési rendszereket bemutató workshopon ismereteinek bővítése céljából.

 

A válaszadók közel 30 százaléka használja saját bankjának elektronikus fizetési szolgáltatását, minden tizedik megkérdezett telekommunikációs szolgáltatójának rendszerét (is). A többi szolgáltató kiválasztása 10 százalék alatti. Közel minden második megkérdezett nem használ elektronikus fizetési szolgáltatást.

 

Az interjúalanyok többsége elégedett és ismerőseinek is ajánlaná saját közüzemi, telekommunikációs, banki szolgáltatója elektronikus fizetési rendszereit. A kérdezettek 2 százaléka használt már valamilyen fintech megoldást, az azonnali átutalás bevezetéséről 35 százalék, a PSD2-ről pedig 7 százalék hallott már, a Digitális Jólét Programot 17 százalék ismeri.

 

Az elektronikus fizetési szokásokról készült országos, reprezentatív mintával, személyes lekérdezéssel készült kérdőíves véleménykutatás egyértelműen megállapítja, hogy a mobiltelefonok használata a hazai lakosság körében igen magas, a megkérdezettek 52 százaléka a mobiltelefont jelölte meg az internet elérés alap eszközeként, továbbá egyértelműen mérhető az igény a lakosság körében a korszerű elektronikus szolgáltatásokra.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A képernyőn túl: immerzív internet vállalatok számára

Bár maga a metaverzum kifejezés már 1992-ben létrejött, fejlődésében az elmúlt években jelentős változás következett be. A kiterjesztett virtuális valóság mögött álló technológiák egyre megfizethetőbbek lettek, a COVID-19 világjárvány okozta kulturális változás eredményeként pedig egyre szélesebb körben lett elfogadott vélekedés, hogy a digitális világok az emberi kapcsolatok életképes helyszínei lehetnek. A vállalkozások megduplázták a virtuális világok iránti érdeklődésüket: a Deloitte adatai szerint tavaly több tízmilliárd dollárnyi kockázati tőkebefektetés érkezett ilyen területre, az elemzők 2024-re 800 milliárd dolláros piacot becsülnek.

2023. február 1. 20:06

Elismerték a Schneider Electric egyenlő fizetésekért tett erőfeszítéseit

A Világgazdasági Fórum egyik szervezete iránymutatóként nevezte meg a Schneider Electric-et a sokszínűség, egyenlőség és befogadás területén indított Globális béregyenlőségi kezdeményezéséért. A Schneider Electric, az energiamenedzsment és az ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat programja 2014-ben indult el 12 országban, kísérleti jelleggel, azóta több mint 100 országban valósult meg, és 2020 végére a vállalat dolgozóinak 99,6 százalékát érte el. 

2023. február 1. 18:33

Fontos mérföldkőhöz érkezett a Continental váci gyára

Január 27-én Purgel Csaba, a Continental váci gyárának vezetője átvette a Ford Q1 díjat Carlos Capillától, a Ford európai regionális beszállítókért felelős vezetőjétől. Az autógyártó elismerését szigorú követelmények teljesítésével érdemelte ki a német technológiai vállalat váci üzeme.

2023. február 1. 11:22

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak ‘Az Év Honlapja’ 2022 díjazottjai!

2023. január 27. 09:47

Látássérülteknek fejlesztett eszköz nyerte az LG versenyének fődíját

2023. január 26. 14:02

Közeleg a 31. Magyar Innovációs Nagydíj felhívás beadási határideje

2023. január 16. 18:51

A Bullitt műholdas szolgáltatása lefedettlenség esetén is biztosítja az üzenetküldést

2023. január 9. 15:46