Bemutatkozott a Decathlon Magyarország első robot munkatársa

forrás: Prím Online, 2019. június 27. 15:31

A vásárlók egyre nagyobb elvárásokat támasztanak az áruházakkal szemben: gyorsabban, kevesebb várakozással szeretnének hozzájutni az online rendelt termékekhez. Ezekhez az igényekhez alkalmazkodva indította el a Decathlon a Cleveron projektet, melynek eredményeképpen munkába állt a hihetetlen gyorsan dolgozó Cleveron 402-es robot a Decathlon Nyugati téri üzletében. A Cleveron 402 segítségével a vásárló 10 másodperc alatt átveheti csomagját, így még több időt spórolhat az online rendeléssel.

Gyorsabban dolgozik, mint az emberi munkaerő, mégsem veszi el a munkát hús-vér kollégáitól a Decathlon áruházakban dolgozó Cleveron 402 csomagkiadó robot. Miközben a gép végzi a monoton feladatokat, addig a korábban a csomagkiadásért felelős kollégáknak több idejük marad az üzlet látogatóival foglalkozni, így egyszerre válik gyorsabbá és egyszerűbbé a vásárlás.

 

 

A Cleveron 402 a vásárlók által leadott online rendeléseket kezeli, a csomagok érkezéséről pedig sms-ben értesíti a vevőket. Ha megjött az sms, a vásárló az üzletben beírja a robot érintőképernyőjén az üzenetben kapott kódot, amelynek alapján a gép kikeresi az adott rendelést a raktárból, és pár pillanat alatt kiadja a terméket. Így a vevő egyszerűen, munkatárs segítsége nélkül, mindössze 10 másodperc alatt tudja átvenni rendelését. A Cleveron nemcsak a vásárlási élményt javítja, de hasznos információkat gyűjt a Decathlon számára a csomagok méreteiről és az átlagos átvételi időkről is, ezzel hozzájárulva a folyamatok további fejlesztéséhez.

 

A 402-es mellett a Cleveron 301-es is bemutatkozott, ez a modell is a csomagkiadásért felelős. Működési elvét tekintve hasonlít a 402-eshez, ám igényli az emberi segítséget: egy munkatársnak kell behelyeznie az adott rekeszbe a rendelést, amely az sms-ben kapott kód bevitele után automatikusan kinyílik, és a vásárló kiveheti csomagját a 301-esből. 

 

 

A Nyugati téri áruházon kívül a Corvin Plázában és a Budaörsön található üzletben is munkába álltak a Cleveronok. A vállalat elsődleges céljai közé tartozik a technológia egri, szolnoki, szegedi és nyíregyházi bevezetése is, így egy éven belül megvalósulhat a felsorolt helyszíneken is a Cleveron automaták telepítése. A fejlesztés költsége országos szinten hozzávetőlegesen 250 ezer Euró.  Jelenleg a Decathlon a közép-kelet európai régió első és eddig egyetlen kereskedelmi vállalata, amelynél üzembe helyezték a Cleveron automatákat.

 

„Egyszerűbb automatizált rendszerekkel már találkozhattak a hazai vásárlók az online rendelések átvételénél, de ez a magas szinten automatizált megoldás egyedülálló az országban” – mondta Román Gergely, a Decathlon Magyarország online kereskedelemért felelős igazgatója. „Fontos számunkra, hogy nem csupán a vásárlói élményt növeljük ezzel a fejlesztéssel, hanem munkatársainknak is időt spórolunk, így több figyelmet fordíthatnak majd az üzlet látogatóira és az emberközpontú feladatokra. A Cleveron gépek nem kevés időt takarítanak meg nekünk, átlagosan napi másfél órával jut majd több idő a vásárlókra. Ez éves szinten 22 és fél napot jelent, ami egy munkavállaló egy egész havi munkaidejével egyezik meg, akinek így ennyivel több ideje jut a vásárlókra.  A projektet észt partnerünkkel, a Cleveronnal közösen bonyolítottunk le, és az új technológia munkába állításával folytatjuk a Nyugati téri áruházunk digitális úttörését.”

 

 

A Cleveron vezérigazgatója, Arno Kütt elmondta, hogy a magyarországi fejlesztéssel ők is közelebb kerültek kitűzött céljukhoz, ahhoz, hogy a vásárlók ne vesztegessék idejüket sorban állással az online rendelésük átvitele közben. „Az e-kereskedelem térhódítása miatt a sikeres kereskedők nap mint nap szembesülnek azzal a problémával, hogy egyre több csomagot kell kezelniük, ami az alkalmazottaknak több munkát, a munkaadónak pedig extra költséget jelent. A hosszú sorban állás ráadásul negatív vásárlói élményt is eredményez” – magyarázta Kütt. „A Decathlon közismerten innovatív vállalat, és hozzánk hasonlóan számukra is kiemelten fontos az alkalmazottak és a vásárlók ideje, akik mostantól pár másodperc alatt átvehetik online leadott megrendeléseiket automatizált rendszereink segítségével.” 

 

Fotók: Decathlon Magyarország

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Digitalizációval menekülhetnek előre a mostani válságból a hazai turisztikai szereplők

Előrejelzések szerint a turisztikai szektor, és azon belül a vendégéjszakák száma globálisan 30%-kal nőhet majd 2023-ban, az idei 60%-os bővülést követően, azonban a teljes nemzetközi idegenforgalmi szegmens teljesítménye még így is elmarad majd a pandémia előtti szinttől. Sajnálatos módon a jelenlegi gazdasági helyzet, az energiaválság és a tomboló infláció a turisztikai- és vendéglátó szektor hazai szereplőire is negatívan hatnak. A turizmus digitalizációja azonban esedékesebb, mint valaha, hiszen a technológiai megoldások segítenek a költségcsökkentésben, illetve az ügyfélélmény növelésén keresztül a versenyképességet is erősítik – hívta fel a figyelmet Rasztovits Dávid a Digitális Turizmus Zrt. alapító-vezérigazgatója.

2022. november 29. 18:51

500 millió eurós tőkealap segít a klímavédelemmel és ipari technológiával foglalkozó startupoknak

Az SE Ventures tőkekezelő második alapja, a Fund II 500 millió euróval fejleszti a klíma- és ipari technológiára összpontosító startupokat. Korábbi támogatásuknak, a Fund I sikerének köszönhetően a cég immár 1 milliárd euróval a világ egyik legnagyobb elektromosságra, digitalizációra és szén-dioxid-mentesítésre összpontosító kockázati tőkekezelőjévé vált. Az SE Ventures a Schneider Electric-kel partnerségben létrehozott vállalati kockázati tőkealap. 

2022. november 29. 13:58

4 tipp az adatmaszkoláshoz

Lassan minden hétre jut legalább egy olyan hír, ami arról számol be, hogy feltörték valamilyen nagyvállalat rendszerét, és érzékeny adatokat tulajdonítottak el. Általában csak a nagyobb vállalatoknál történt incidensek szivárognak ki, de kisebb és közepes méretű szervezetekkel szintén napi szinten történik ilyen. A Micro Focus szakértői szerint minden cégnek érdemes maszkolva tárolni az adatait, megelőzve az adatszivárgási eseteket. Elsőre úgy tűnhet, az állandó és általános maszkolás lassítja az üzletmenetet, ám fejlett technológiákkal ez a probléma is elkerülhető.

2022. november 29. 11:25

Egy év alatt háromszorosára nőtt az 5G üzleti alkalmazásainak piaca

Világszerte jelentősen bővült az 5G üzleti-ipari felhasználása, csak Kínában egy év alatt 1,2 milliárdról 3,2 milliárd dollárra nőttek technológia alkalmazásához kapcsolódó piaci bevételek, az 5G mára érett technológiává vált.  Emellett a lakossági szegmensben is egyre szélesebb körben terjednek az ötödik generációs technológiára épülő, például kiterjesztett valóságot használó, vagy a szemüveg nélküli 3D-s filmnézésre alkalmas megoldások. A Huawei Technologies Budapesten mutatta be az 5G és a vezetékes szélessávú technológiák legújabb innovációt. A vállalat az új eszközeivel már közeljövőben képes lesz másodpercenként 100 terabyte adatátviteli sebességet biztosítani.

2022. november 29. 10:02

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Innovatív építőipari vállalkozás vezetőit díjazta a FIVOSZ

2022. november 29. 12:39

December 1. éjfélig lehet nevezni 'Az Év Honlapja’ pályázatra!

2022. november 23. 09:55

Az energiatárolás lehet a válság megoldásának kulcsa

2022. november 18. 09:55

Iskolák is lehetnek a kiberbűnözők célpontjai?

2022. november 7. 15:56