Bemutatkozott a Decathlon Magyarország első robot munkatársa

forrás: Prím Online, 2019. június 27. 15:31

A vásárlók egyre nagyobb elvárásokat támasztanak az áruházakkal szemben: gyorsabban, kevesebb várakozással szeretnének hozzájutni az online rendelt termékekhez. Ezekhez az igényekhez alkalmazkodva indította el a Decathlon a Cleveron projektet, melynek eredményeképpen munkába állt a hihetetlen gyorsan dolgozó Cleveron 402-es robot a Decathlon Nyugati téri üzletében. A Cleveron 402 segítségével a vásárló 10 másodperc alatt átveheti csomagját, így még több időt spórolhat az online rendeléssel.

Gyorsabban dolgozik, mint az emberi munkaerő, mégsem veszi el a munkát hús-vér kollégáitól a Decathlon áruházakban dolgozó Cleveron 402 csomagkiadó robot. Miközben a gép végzi a monoton feladatokat, addig a korábban a csomagkiadásért felelős kollégáknak több idejük marad az üzlet látogatóival foglalkozni, így egyszerre válik gyorsabbá és egyszerűbbé a vásárlás.

 

 

A Cleveron 402 a vásárlók által leadott online rendeléseket kezeli, a csomagok érkezéséről pedig sms-ben értesíti a vevőket. Ha megjött az sms, a vásárló az üzletben beírja a robot érintőképernyőjén az üzenetben kapott kódot, amelynek alapján a gép kikeresi az adott rendelést a raktárból, és pár pillanat alatt kiadja a terméket. Így a vevő egyszerűen, munkatárs segítsége nélkül, mindössze 10 másodperc alatt tudja átvenni rendelését. A Cleveron nemcsak a vásárlási élményt javítja, de hasznos információkat gyűjt a Decathlon számára a csomagok méreteiről és az átlagos átvételi időkről is, ezzel hozzájárulva a folyamatok további fejlesztéséhez.

 

A 402-es mellett a Cleveron 301-es is bemutatkozott, ez a modell is a csomagkiadásért felelős. Működési elvét tekintve hasonlít a 402-eshez, ám igényli az emberi segítséget: egy munkatársnak kell behelyeznie az adott rekeszbe a rendelést, amely az sms-ben kapott kód bevitele után automatikusan kinyílik, és a vásárló kiveheti csomagját a 301-esből. 

 

 

A Nyugati téri áruházon kívül a Corvin Plázában és a Budaörsön található üzletben is munkába álltak a Cleveronok. A vállalat elsődleges céljai közé tartozik a technológia egri, szolnoki, szegedi és nyíregyházi bevezetése is, így egy éven belül megvalósulhat a felsorolt helyszíneken is a Cleveron automaták telepítése. A fejlesztés költsége országos szinten hozzávetőlegesen 250 ezer Euró.  Jelenleg a Decathlon a közép-kelet európai régió első és eddig egyetlen kereskedelmi vállalata, amelynél üzembe helyezték a Cleveron automatákat.

 

„Egyszerűbb automatizált rendszerekkel már találkozhattak a hazai vásárlók az online rendelések átvételénél, de ez a magas szinten automatizált megoldás egyedülálló az országban” – mondta Román Gergely, a Decathlon Magyarország online kereskedelemért felelős igazgatója. „Fontos számunkra, hogy nem csupán a vásárlói élményt növeljük ezzel a fejlesztéssel, hanem munkatársainknak is időt spórolunk, így több figyelmet fordíthatnak majd az üzlet látogatóira és az emberközpontú feladatokra. A Cleveron gépek nem kevés időt takarítanak meg nekünk, átlagosan napi másfél órával jut majd több idő a vásárlókra. Ez éves szinten 22 és fél napot jelent, ami egy munkavállaló egy egész havi munkaidejével egyezik meg, akinek így ennyivel több ideje jut a vásárlókra.  A projektet észt partnerünkkel, a Cleveronnal közösen bonyolítottunk le, és az új technológia munkába állításával folytatjuk a Nyugati téri áruházunk digitális úttörését.”

 

 

A Cleveron vezérigazgatója, Arno Kütt elmondta, hogy a magyarországi fejlesztéssel ők is közelebb kerültek kitűzött céljukhoz, ahhoz, hogy a vásárlók ne vesztegessék idejüket sorban állással az online rendelésük átvitele közben. „Az e-kereskedelem térhódítása miatt a sikeres kereskedők nap mint nap szembesülnek azzal a problémával, hogy egyre több csomagot kell kezelniük, ami az alkalmazottaknak több munkát, a munkaadónak pedig extra költséget jelent. A hosszú sorban állás ráadásul negatív vásárlói élményt is eredményez” – magyarázta Kütt. „A Decathlon közismerten innovatív vállalat, és hozzánk hasonlóan számukra is kiemelten fontos az alkalmazottak és a vásárlók ideje, akik mostantól pár másodperc alatt átvehetik online leadott megrendeléseiket automatizált rendszereink segítségével.” 

 

Fotók: Decathlon Magyarország

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A 3D technológiát és a távoktatást támogatja az Alza

Ha már egyszer rákényszerültünk a modern technológiák alkalmazásának kiterjesztésére az oktatásban, miért ne csináljuk teljes erőbedobással? Ez járhatott az Alza online áruház vezetőinek fejében, amikor bevezették 3D nyomtatókra vonatkozó kölcsönprogramjukat az iskolák számára. Az Alza térítésmentesen bocsát 3D nyomtatókat iskolák rendelkezésére egy fél évre. Az iskoláknak annyi a dolguk, hogy jelentkezniük kell a programra. 

2020. szeptember 25. 18:01

Megújította high-tech oktatási és innovációs központját az OTP Fáy András Alapítvány

Több mint másfél milliárd forintból megújult és high-tech funkciókkal bővült a fővárosi Diplomata-negyedben található OK Oktatási és Innovációs Központ. Az OTP Fáy András Alapítvány Benczúr utcai székhelye az örökségvédelem jegyében a különleges szecessziós-stílusú építészeti értékeket megőrizve, a múlt hagyományait ötvözi a minden igényt kielégítő csúcstechnológiával és modern belsőépítészeti megoldásokkal. A felújított villaépület kertjében „a haza mindenesének” nevezett Fáy András nemrégiben leleplezett zsáner bronzszobra mellé leülhetnek a látogatók, és akár szelfizhetnek is a reformkori államférfi szoborba öntött alakjával, amely szintén a múlt és a jelen találkozását szimbolizálja.

2020. szeptember 25. 16:33

Hiperautomatizált hálózatot hozna létre a Huawei

Hihetetlen növekedési potenciál előtt áll az ICT-szektor azáltal, hogy egyre több kormányzat és vállalat digitalizál és alkalmazza az intelligenciát – hangsúlyozta Guo Ping, a Huawei Technologies elnöke a vállalat legfontosabb stratégiai irányait ismertető beszédében, a Sanghajban megnyílt Huawei Connect 2020 rendezvénysorozaton. A Huawei a hálózatokra, a számítási képességre, a felhőszolgáltatásokra, a mesterséges intelligenciára és az összekapcsoltságra fókuszál a jövőben, és ezeken az üzleti területeken fektet be elsősorban. A Huawei többek között egy olyan hiperautomatizált hálózatot hozna létre, amely mindenhonnan elérhető gigabitest hozzáférést kínál. 

2020. szeptember 25. 13:50

Home office-ban sem lehetetlen visszarázódni a munka világába

Gyermekvállalás, betegségből való felépülés vagy akár tanulással töltött évek után nem könnyű visszatérni a munka világába. Az újrakezdőknek segít a Morgan Stanley Return to Work – Vissza a munkába! nevű programja. A globális pénzintézet budapesti informatikai és elemző központja immár ötödik éve várja az újrakezdőket. A program segítségével azok is sikeresen rázódtak vissza a munka világába, akik a tavaszi lezárások miatt főként virtuálisan tudtak kapcsolatot tartani új kollégáikkal és mentoraikkal.

2020. szeptember 25. 12:25

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A vírusveszély miatt idén online rendezik meg a cégvezetők csúcskonferenciáját

2020. szeptember 21. 10:11

Virtuális nézőteret nyit a Budai Szabadtéri Színház

2020. szeptember 9. 12:11

Év Informatikai Vezetője díj 2020

2020. augusztus 27. 11:07

Early Bird kedvezménnyel indul ‘Az Év Honlapja’ pályázat

2020. augusztus 13. 14:58
online sportfogadás