A Sony európai vizsgálata szerint a nagy képernyős tévék nagyobb élvezetet nyújtanak

forrás: Prím Online, 2019. július 4. 09:02

A Sony legfrissebb ‘Evolution of the Living Room’* kutatása szerint az európaiak 48 százaléka a jelenleginél nagyobb képernyős televízióra vágyik otthonába. Bár a közvélekedés szerint a férfiakat jobban érdekli a méret, az európai nők 43 százalékának szintén számít a nagyobb képernyőátló, mely a válaszadók szerint fontosabb státuszszimbólummá vált, mint egy értékes karóra.

 

  • A hordozható okoseszközök kijelzőinek folyamatos növekedése a televíziós piacra is hatással van
  • A Sony ’Evolution of the Living Room’ kutatásában résztvevők 48 százaléka a jelenleginél nagyobb képernyős televíziót szeretne otthonába 
  • A férfiakat jobban érdekli a méret, mint a nőket
  • A magyarországi adatok egyértelműen jelzik a növekvő igényeket a minél nagyobb képernyőjű tévére

 

A Sony kutatása szerint a megkérdezettek 35 százaléka 55 hüvelyknél nagyobb képátlójú televízióra vágyik, 16 százalékuk pedig 65 hüvelyknél nagyobbra. 

 

Az extra nagy méretű televíziók utáni vágy Franciaországban a legnagyobb, ahol a megkérdezettek 26 százaléka 65 hüvelyknél nagyobb méretű televízión élvezné kedvenc videós tartalmait.

 

A kutatás arra is kitér, hogy tízből egy ember státuszszimbólumként tekint egy elegáns, nagy méretű otthoni televízióra, ezzel megelőzte a rangsorban az okostelefonokat és tableteket (7%), a designer ruházatot (7%) és a drága, minőségi karórákat (6%) is. 

„A feltűnő, kirívó, a szemet vonzó tárgyainkra hajlamosak vagyunk úgy tekinteni, mint sikereink zálogaira. A “nagyobb jobb” ideológia eddig soha nem látott méreteket öltött a mai otthoni televíziózás és szórakozás világában, ezért sokaknak már nem csak az fontos, hogy mi jelenik meg a képernyőn, hanem az is, hogy milyen körülmények között élvezheti a kijelzőn látottakat” – elemezte a válaszokat Emma Kenny, brit pszichológus, TV szakértő.

 

A kutatásban résztvevő európai országok közül Olaszországban vágynak a legtöbben a nagyobb méretű televízióra (57%), azonban ők hajlamosabbak túlbecsülni otthonuk méretét. A megkérdezettek 18 százaléka elismerte, hogy vásárolt televíziójuk túl nagynak bizonyult nappalijukba.

 

Bár a közvélekedés szerint a férfiakat jobban érdekli a méret, érdekes adat, hogy az európai nők 43 százalékának szintén számít a nagyobb képernyőátló. 

 

 

„A felhasználóknak már nem csak az a fontos, hogy a lehető legjobb minőségben élvezhessék kedvenc tartalmaikat, hanem az is, hogy egy elegáns, nappalijuk stílusához illő, lehetőleg minél nagyobb képernyőn tegyék meg. A Sony legújabb XG95 televíziója nem csak megfelel ezeknek az igényeknek, de X-Wide Angle** funkciója ugyanolyan képminőséget biztosít, bárhonnan is tekintenek a képernyőre. Ráadásul a Netflix Kalibrált Mód és az IMAX Enhanced program segítségével a nagy képernyős moziélmény otthonuk kényelmében is elérhetővé vált” – mondta Gavin McCarron, a Sony televíziós szakértője.

 

„A magyarországi tendenciák is egyértelműen mutatják, hogy a felhasználók számára egyre fontosabb a nagyobb képernyőméret. Az elmúlt három évben közel megduplázódott a nagyképernyős, 55 hüvelyknél nagyobb átmérővel rendelkező televíziók száma Magyarországon, és az adatok alapján további növekedésre lehet számítani az elkövetkező években” – tette hozzá Alex Hope, a Sony Magyarország kereskedelmi igazgatója.

 

___________

* A 2019. áprilisi kutatásban az Európai Unió alábbi országainak 6000 lakója vett részt, az alábbi megoszlásban: 

  • Egyesült Királyság: 1000 fő
  • Franciaország: 1000 fő
  • Olaszország: 1000 fő 
  • Németország: 1000 fő
  • Hollandia: 1000 fő
  • Belgium: 1000 fő

** A funkciót csak a 75”-ös és 85”-ös átmérőjű modellek támogatják

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Több millió termék egyetlen webáruházban

A GKI Digital becslése szerint már több mint 4500 hazai vállalkozás érdekelt valamelyik hazai vagy akár nemzetközi online piactéren. Az általuk realizált online forgalom pedig csak tavaly elérte a nettó 12 milliárd forintot. Magyar kereskedők körében az eMAG Marketplace platformja a legnépszerűbb.

2019. október 15. 18:42

Virtuális valóság – Egy új valóság a turizmus ágazatban?

Az utóbbi évek technológiai és kereskedelmi fejlesztései következtében egyre időszerűbb kérdés, hogy vajon a virtuális valóság (virtual reality, VR) milyen hatással lesz a különböző iparágakra. Az utazási ágazat esetében például az előrejelzések rendkívül széles palettáját látjuk: a divatos technológiai fogástól az iparág létét veszélyeztető fenyegetésig terjed a spektrum. 

2019. október 15. 16:59

Az EIT megerősíti a kreatív és kulturális ágazatokat

Az európai kreatív és kulturális ágazatok megerősítését jelentik be az INNOVEIT-en, az Európai Innovációs és Technológiai Intézet éves fórumán. Az innovátorok összefognak a vállalkozókkal, a befektetőkkel és a politikai vezetőkkel, hogy legyőzzék a társadalmi kihívásokat és új munkahelyeket teremtsenek Európában.  

2019. október 15. 12:50

Néhány szektorban csökkenni kezdett a munkaerőhiány

A munkaerőpiacon megjelent új hirdetések, és az állásra jelentkezések számai arra utalnak, hogy egyes szektorokban az eddig jellemző munkaerőhiány csökkenni kezdett – derül ki a Profession.hu harmadik negyedéves összeállításából. Emellett jól látható, hogy a nyári szezonban a vendéglátásé volt a főszerep; megugrott az álláshirdetések száma és az ígért jövedelmek szintje is.

2019. október 15. 11:37

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Újabb mérföldkő a hazai digitális oktatásban

2019. október 10. 18:44

Ma 20 éves a Wi-Fi

2019. szeptember 30. 11:26

Az ABB a világ legkorszerűbb robotikai gyárát építi Sanghajban

2019. szeptember 23. 09:37

Nem omlik össze az ekereskedelem: egy év haladék az erős ügyfélhitelesítésre

2019. szeptember 11. 08:34
online sportfogadás