Digitalizálódó civilek, csúcstechnológiával a társadalmi problémák megoldásáért

forrás: Prím Online, 2019. július 5. 08:59

A fontos társadalmi célokért dolgozó civil szervezetek is hozzáférhetnek a hatékonyságukat segítő új technológiákhoz a Civil Tech Hub segítségével. A civil szféra digitalizációjához a technológia mellett tudásra és inspirációra is szükség van. A NIOK Alapítvány a Microsoft Magyarország támogatásával egy olyan közösségi teret és digitális tréningközpontot alakított ki, ahol mindez biztosított. Az első tréning-sorozat szeptemberben indul.

Társadalmi szervezetek digitalizációját segíti a NIOK Alapítvány székhelyén a Microsoft Magyarország támogatásával megnyílt Civil Tech Hub, amelynek fő célja, hogy a civil szervezetek munkatársai számára biztosítson közösségi teret, képzési és találkozási lehetőséget. A Civil Tech Hub egy közösségi iroda funkciókkal is ellátott oktatási- és tréning központ, ami fontos civil események helyszíne is lesz.

 

A Civil Tech Hub-hoz a Microsoft Magyarország szoftvereket, technológiát és rendszeres tréningeket nyújt, ennek köszönhetően a non profit szervezetek vezetői és munkatársai olyan új technológiai ismeretekkel gazdagodhatnak, amelyek segítik őket a hatékony munkavégzésben, adott esetben a napi működésük átalakításában is. A Civiltech programon keresztül a Microsoft Magyarország és a NIOK Alapítvány több mint tíz éve dolgozik együtt azért, hogy a legújabb technológiák a fontos társadalmi ügyek szolgálatába állhassanak. A civilek munkájának segítéséhez azonban a technológiai újításokhoz való hozzáférés önmagában nem elég, ha nem párosul a megfelelő szaktudással, felhasználói ismeretekkel.

 

 

„A magyarországi civil szervezetek működését nagy mértékben meghatározza, hogy kevés erőforrással rendelkeznek a technológiai tudás megszerzésére. Ezt a hiányt szeretné pótolni a Civil Tech Hub létrehozásával a NIOK Alapítvány és a Microsoft” – mondta Gerencsér Balázs, a NIOK Alapítvány igazgatója.

 

A Civil Tech Hub kapcsán más IT vállalatok is jelezték, hogy támogatják a kezdeményezést, például önkéntes kollégák munkájával kívánnak hozzá járulni a civil szféra digitalizációjához.

 

 

„A Microsoftnál felelősséget érzünk azért, hogy a világ vezető technológiai vállalataként mindenkinek megteremtsük a lehetőséget az olyan technológiák használatához, mint a felhő vagy a mesterséges intelligencia. Hisszük, hogy amellett, hogy eszközöket biztosítunk a hatékonyabb működéshez, tudással és szakértelemmel is támogathatjuk a civil szektort. Ezt a célt szolgálja majd a Microsoft tréning sorozata a Civil Tech Hub-ban.” – mondta Csanak Gabriella a Microsoft Magyarország marketing- és operatív igazgatója.

 

Szeptember végétől a Microsoft egy olyan tréning sorozatot indít, ahol a Microsoft szakértői mutatják be a hatékony együttműködés és a modern munkavégzéshez szükséges legújabb technológiák használatát. A tréning lehetőséget ad majd arra, hogy a közjóért dolgozó szervezetek munkatársai megismerjék, hogyan használhatják ki maximálisan napi munkájuk során például a felhő vagy az irodai szoftverekben rejlő potenciált.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Koronavírus: nemzetközi nagyvállalatok használják a magyar big data cég új pandémia adatbázisát

A budapesti székhelyű Starschema és a felhőalapú adatkezelési technológiákban élen járó kaliforniai tech-óriás, a Snowflake együttműködésének köszönhetően március 25-én vált elérhetővé az az integrált információs rendszer, amely a járvánnyal kapcsolatos hiteles forrásokra támaszkodva jelenleg az egyik legátfogóbb adatszolgáltatást nyújtja a világon. Az ingyenes és szabadon felhasználható adathalmaz óriási segítséget nyújthat kormányoknak, nemzetközi nagyvállalatoknak és szervezeteknek rendkívüli intézkedéseik és a gazdasági döntéseik meghozatalában.

2020. március 29. 12:27

Ingyenesen elérhető Home Office chatbottal segíti a hazai cégeket a ChatBoss Team

A koronavírus járvány rendkívül nehéz helyzetbe hozta a hazai cégek többségét, egy csapásra az eddig elodázott digitális megoldások váltak a túlélés kulcsává. Habár az elsődleges kihívást az üzleti tevékenységek akadálytalan fenntartása jelenti, ehhez elengedhetetlen a kollégák távmunkájának megszervezése és támogatása, valamint a feléjük és a külvilág felé irányuló aktív és átlátható kommunikáció. Nagy teher és felelősség ez a vállalkozások számára, nem csoda, hogy egyre többen fordulnak a mesterséges intelligencia felé. Az MI-alapú chatbotokat fejlesztő magyar ChatBoss Team most számukra nyújt segítséget: kifejezetten ilyen helyzetekre fejlesztett Home Office chatbotjukat most ingyenesen használhatják a cégek.

2020. március 29. 10:11

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Hogyan legyenek a gyerekek és a tanárok biztonságban a digitális oktatás ideje alatt is?

2020. március 25. 10:43

Hasznos tippek, hogy előnyünkre fordítsuk a bezártságot!

2020. március 24. 16:55

Koronavírusos átverést azonosított az ESET

2020. március 18. 09:11

Javaslatcsomag szülőknek és pedagógusoknak a HiperSuli digitális tanáraitól

2020. március 15. 11:53
online sportfogadás