Földrengés ellen védi az olimpia helyszíneit a Bridgestone
A Bridgestone olyan speciális rengéscsillapító technológiát szállított a Tokiói Olimpiai és Paralimpiai Játékok két újonnan épült helyszínéhez, amely a földrengések hatásai ellen védi az épületeket. A két épület, a Tokyo Aquatics Centre, az úszás, a műugrás és a műúszás versenyeknek, az Ariake Arena pedig a röplabda és a kerekesszékes korsárlabda versenyeknek ad majd otthont. Mivel ezeken az eseményeken több tízezer szurkoló vesz majd részt, a Tokióban gyakori földrengésekkel szembeni védelmük kiemelten fontos.
A Bridgestone által szállított rengéscsillapító elemek olyan, gumiból készült rugalmas, de nagy teherbíró képességű épületszerkezeti alátámasztások, amelyek a felépítmény és a talaj közé építenek be, ezáltal hozzájárulnak a szeizmikus rengések terjedésének mérsékléséhez és megakadályozzák, illetve csökkentik az épületek károsodásának esélyét földrengés esetén. A speciális, 600 mm és 1800 mm átmérőjű rengéscsillapítókkal ellátott két új épület befejezése 2019 végére várható. A szakemberek a szeizmikus rengéscsillapító elemeket nem az épületek alapjába, hanem a tetőszerkezet alá építik be, ami hozzájárul a tetőszerkezet alátámasztó elemeire nehezedő teher csökkentéséhez. Ezt a beépítési módot gyakran alkalmazzák csarnok vagy nagy kupola szerkezetekkel rendelkező létesítményekben, például sport arénákban.
„A Bridgestone a földrengés-csillapító technológiák fejlesztésének meghatározó szereplője” – mondta Tomohiro Kusano, a Bridgestone Corporation Diverzifikált Termék Megoldások Üzletágáért felelős alelnöke. „Mivel arra készülünk, hogy hazánkban lássuk vendégül a világot az Olimpiai és Paralimpiai Játékokon, minden lehetőséget és technológia megoldást kihasználunk arra, hogy innovatív termékeinkkel és megoldásainkkal segítsük és javítsuk a sportolók, a látogatók és a vendégek közlekedését, tartózkodását és kikapcsolódását Tokióban. A speciális rengéscsillapítók hozzájárulnak majd e két kiemelten sokak által látogatott helyszín minden látogatójának biztonságához és önfeledt kikapcsolódásához a 2020-as tokiói olimpia során és az azt követő években is.”
A Bridgestone 1984 óta fejleszti és gyártja rengéscsillapító technológiáját Japánban. A vállalat földrengés-csillapítóit ma már számos létesítményben alkalmazzák Japánban és világszerte, köztük olyan kiemelkedő történelmi épületekben, mint a tokiói pályaudvar és a los angeles-i városháza, valamint a katasztrófa-elhárítás épületeiben, kormányzati épületekben, kórházakban, irodaépületekben, plázákban, illetve lakóépület-komplexumokban.
Kapcsolódó cikkek
- Magyar tudást az agrotechnikába
- Okosgyárrá alakul a Bridgestone Tatabánya
- További 50 fővel növeli létszámát az idei évben pécsi IT-központjában az ALDI
- Az ABB megoldásaival üzemel a világ első, hidrogén meghajtású folyami hajója
- A Dell Technologies Unified Workspace forradalmasítja a munkamódszereket
- A Bridgestone csatlakozik a Nemzetközi Űrkutatási Programhoz
- A digitalizált vízszolgáltatással a lakosság és a környezet is nyer
- Magyar mérnökökre figyel a világ
- Amazon Web Services kiválósági központ a Getronics és a HeleCloud együttműködésével
- Intelligens üzemanyagkút-rendszer indult hazánkban
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.