Várakozáson felüli növekedés a mobilfizetésben

forrás: Prím Online, 2019. július 22. 14:15

A 2018. évet is meghaladóan nőtt 2019. első felében a Nemzeti Mobilfizetési Rendszer forgalma, míg 2017. évhez viszonyítva 2018-ban közel 20 százalékkal emelkedett az országosan egységes mobilfizetési szolgáltatásokhoz kapcsolódó fizetéssel végződő tranzakciók száma, addig 2019. első félévében már közel 25 százalékkal nőtt a forgalmi érték. Az idei év júliusáig már közel 2,6 millió felhasználó vette igénybe a rendszert.

Miközben a készpénzforgalom a bankkártyás tranzakciók számának növekedése ellenére csak mérsékelten csökken, addig a Nemzeti Mobilfizetési Rendszeren (NMFR) megvalósult ügyletek száma a vártnál jelentősebb mértékben nőtt az elmúlt időszakban. A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. által üzemeltetett rendszeren keresztül 2018-ban több mint 33,3 millió mobilfizetési tranzakció valósult meg, amely jelentősen meghaladja az előző időszakban elért 28,4 millió ügyletet. Az idei év feléig az NMFR-en keresztül 19 milliót meghaladó fizetéssel záruló tranzakció valósult meg.

 

Az 5 éves Nemzeti Mobilfizetési Rendszer, bevezetésétől számítva – 2014. július 1. - 2019. július 1. időszak alatt – több mint 133 millió tranzakciót bonyolított.

 

„Azt tapasztaljuk, hogy a hazai készpénzkímélő fizetési megoldások száma csak akkor fog drasztikusan növekedni, ha innovatív a lakosság széles körét érdeklő korszerű szolgáltatásokat, termékeket fejlesztünk hozzájuk. A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. öt éve kezdte meg azt a tevékenységét, amely Európában egyedülálló módon országosan egységes módon szolgálja ki a mobilparkolást használókat. Amikor 2014. július 1-vel bevezettük a Nemzeti Mobilfizetési Rendszert, már eltökélt célunk volt, hogy a mobilparkolás és az autópálya-matrica mellett olyan szolgáltatásokat is kialakítsunk, amelyet a rendszerünk képes kezelni, amivel a mobilfizetési tranzakciók számát növelni tudjuk. A két hagyományos szolgáltatásunk után 2017-ben a magánparkolók számára is nyitottá tettük az országosan egységes rendszert.

 

A tavalyi évben indítottuk el pilot jelleggel a mobilfizetéssel elérhető belépőjegy terméket, amit idén több állatkertre és vadasparkra implementáltunk, illetve bevezettük az NMFR-hez kapcsolódó közlekedési mobiljegy megoldást is.

 

A Budapesti Közlekedési Központ 100E repülőtéri járatán pilot jelleggel 2019. június 3-tól működik a közlekedési mobiljegy megoldásunk, míg a Fővárosi Állat- és Növénykertet a mobilfizetéssel megváltható belépőjeggyel 2019. július eleje óta lehet sorban állás nélkül látogatni. Mind a közlekedési mobiljegy, mind a belépőjegy (állatkerti, vadasparki) digitalizált termékünket már úgy vezettük be, hogy azok mentesüljenek a kényelmidíjaktól, azaz a felhasználóknak ne legyen semmilyen többlet költsége a mobilfizetéssel megváltható szolgáltatás igénybevétel során is.

 

A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. az elkövetkező hónapokban jelentős erőfeszítéseket folytat annak érdekében, hogy a Fővárosban jól működő közlekedési mobiljegy megoldást más nagyvárosi közösségi közlekedési rendszerbe is beillessze, illetve olyan nagyforgalmat bonyolító kulturális események belépőjegyét digitalizálja, ahol a lakosság kényelmét növelni lehet" – nyilatkozta Veres Mihály a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. vezérigazgatója.

 

A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. 2014. július 1. – 2019. július 1. (5 éves) üzemi statisztikai adatai*:

  • Összes fizetéssel végződő mobilfizetési tranzakció (alkalom): 133 345 000
  • Összes mobilfizetési jogosultság ellenőrzés (alkalom): 100 000 000
  • Összes mobilfizetési forgalom (Ft): 55 600 000 000

 

___________

*A Nemzeti Mobilfizetési Rendszeren keresztül létrejött tranzakciók, az önkormányzatok, és az állam számára megfizetett díjak.

Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Magyar közösségi kezdeményezéseket segítenek a Samsung önkéntesei

A Dél-Koreából érkező önkéntesek egy hetet töltenek Budapesten, ahol a legújabb technológiákkal segítenek magyar szervezeteknek innovatív megoldások létrehozásában. A Samsung központjának munkavállalói minden évben ellátogatnak egy-egy leányvállalat országába, hogy helyi projektek támogatásával megerősítsék a vállalat társadalmi szerepvállalását. Ebben az évben Magyarországra érkezett a 31 szakértőből álló csoport.

2019. augusztus 24. 09:32

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Mit mér és mire panaszkodik a magyar netező?

2019. augusztus 19. 09:35

A Magyar Telekom 2019. második negyedéves eredményei

2019. augusztus 8. 11:32

Új tulajdonosa van a UPC-nek

2019. augusztus 1. 12:20

A Bosch és a Daimler megvalósítja a vezető nélküli, automatizált parkolást

2019. július 31. 16:53
online sportfogadás