A Barion felkészült a PSD2 erős ügyfélhitelesítésre Magyarországon

forrás: Prím Online, 2019. augusztus 12. 17:38

Szeptember 14-én hazánkban is életbe lép a PSD2 EU direktíva részeként az erős ügyfélhitelesítésre (SCA) vonatkozó szabályozás, mely alapjaiban változtatja meg az online bankkártyás fizetések menetét. A Barion az online fizetési szolgáltatók közül Magyarországon elsőként és egyelőre egyedüliként kapta meg a két nagy nemzetközi kártyatársaság megfelelőségi tanúsítványát. Ezzel biztosítva online fizetési rendszerének zavartalan működését az erős ügyfélhitelesítési szabályozás bevezetését követően is.

Jelentős változást hoz mindennapjainkba 2019. szeptember 14-től a PSD2 (payment services directive) részeként bevezetésre kerülő erős ügyfélhitelesítési (SCA) szabályozás, melynek célja, hogy növelje a pénzügyi rendszer biztonságát. A fenti dátumot követően kizárólag azok a pénzügyi szolgáltatók folytathatják tevékenységüket, melyek mindenben megfelelnek a direktíva előírásainak.

 

„A Barion idejekorán elkezdte a felkészülést az erős ügyfélhitelesítés bevezetésére. Rendszerünk ennek köszönhetően a hazai szolgáltatók közül elsőként kapta meg a két nagy kártyatársaságtól az előírásoknak megfelelő 3D Secure 2 szabvány teljesítésére vonatkozó megfelelőségi tanúsítványt. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a Barion rendszere szeptember 14-ét követően is zavartalanul üzemel majd” – hívta fel a figyelmet Kiss Sándor, a Barion Payment Zrt. alapitó-vezérigazgatója.

 

Jön az erős ügyfélhitelesítés az online fizetések terén is

Az európai uniós előírás lényege, hogy mind a bolti egyérintéses, mind az online bankkártyás fizetések esetén szükség lesz az úgynevezett kétfaktoros azonosításra. Ezt azt jelenti, hogy a jövőben az e-kereskedelemben, illetve minden online fizetési tranzakció során az ügyfeleknek az alábbi háromból legalább két faktort meg kell adniuk az ügyfélazonosítás érdekében. 

 

A három faktor:

  • valamilyen ismeret, amit csak az ügyfél tud (PIN-kód, jelszó),
  • valamilyen eszköz, amit csak az ügyfél birtokol (chipkártya, mobiltelefon, okostelefon, token, vagy más hardver),
  • valamilyen biológiai tulajdonság, amely csak az adott ügyfélre jellemző (ujjlenyomat, archáló, hangminta, írisz, retina, de akár mozgás, vagy akár a telefon jellemző használata, mozgatása).

 

A jövőben tehát csak akkor lesz érvényes egy online fizetés, ha a bankkártya tulajdonosa a fentiek közül legalább két faktorral bizonyítja, hogy valóban ő vásárol. 

 

A Barion rendszerével csökkenthető a kosárelhagyások aránya

A bankkártya kibocsátók, tehát a bankok azonban bizonyos esetekben az e-kereskedők számára felmentést adhatnak az erős ügyfélhitelesítés alól. Ilyen eset lehet, ha alacsony összegű tranzakcióról van szó, illetve, ha a kártyakibocsátó bank biztonsági szempontjai alapján megbízhatónak tartja a tranzakciót (pl. rendszeres vásárlás az adott kereskedőtől vagy ha a fizetési szolgáltató tranzakció elemzési rendszere már biztonságosnak találta azt). A Barion több, mint 5000 e-kereskedelmi partnere, köszönhetően a Barion Pixel tranzakcióanalitikai és csalás megelőző rendszerének, kérheti a kártyakibocsátótól, hogy az adott tranzakció mentesüljön a kétfaktoros ügyfélazonosítás alól. Ezzel megtartva az online fizetések gyorsaságát és gördülékenységét a szigorodó szabályozási környezetben is, mellyel a kereskedők ellensúlyozhatják az erős ügyfélhitelesítés miatt várhatóan növekvő kosárelhagyási arányt (be nem fejezett vásárlások arányát).

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Május végén startolt a Publicis Groupe AI vezérelt platformja Magyarországon

Egyedülálló módon egyesíti a szaktudást a technológiával a Publicis Groupe mesterséges intelligencia alapú platformja, a Marcel, ami lehetővé teszi, hogy a szervezet 83 000 nemzetközi munkatársa egyetlen közös talent-poolként működjön, és minden projektre az arra legalkalmasabb szakemberekből álló csapat állhasson össze. A világ harmadik legnagyobb marketingkommunikációs cége a koronavírus-járvány miatt a tervezettnél korábban, április végén indította el új innovációját először az Egyesült Államokban, hogy ebben a kritikus időszakban egyedülálló és a lehető legmagasabb szintű támogatást biztosítsa ügyfeleinek. Május végétől pedig a cégcsoport minden országában, így Magyarországon is elkezdődött a bevezetés.

2020. június 4. 12:03

Égető problémára ad megoldást a Kulcs-Soft új szolgáltatása

A KKV-k aktuális kihívásait szem előtt tartva, Magyarországon egyedülálló, egyben hiánypótló szolgáltatást indít a Kulcs-Soft. A szoftverfejlesztő cég vállalása, hogy a vállalkozások számára biztosít mindent, ami informatika: rendszergazdai szolgáltatást, informatikai biztonságot és számítástechnikai eszközöket és ügyviteli szoftvereket egy kézből. Nagyvállalati szintű szolgáltatások elérhetőek lesznek a kisvállalkozások számára.

2020. június 3. 19:13

A Fujitsu hatpontos akciótervet dolgozott ki a munkaerő átalakítására

Új akciótervében a Fujitsu hat olyan cselekvési pontot azonosított, amelyek révén a szervezetek túltekinthetnek a COVID-19 világjárvány által megkövetelt azonnali munkaerő-gazdálkodási intézkedésékeken. 

2020. június 3. 14:56

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Fél évig ingyenes az Adverticum „DataMe DMP adatok" szolgáltatása

2020. április 30. 09:47

Az LG történetének legjobb üzemi eredményét érte el 2020. első negyedében

2020. április 29. 17:15

Gigafelvásárlás az oktatási piacon

2020. április 21. 10:32

Az ABB ingyenessé tette a digitális szolgáltatásokat

2020. április 20. 09:20
online sportfogadás