Videójáték a szoba falain túl

forrás: Prím Online, 2019. augusztus 28. 08:57

A mobiltechnológia és a sávszélesség fejlődése alapjaiban változtatja meg a videójátékok világát is. Ma már a gamerek nagyobb része játszik okostelefonon, mint asztali számítógépen, egy év alatt ugyanis 54-ről 65 százalékra ugrott itthon az okostelefonon videójátékozók aránya. Az e-sport hazai fejlődését támogató K&H szerint a digitális fejlődés egyre inkább teret enged a szabadban történő videójátékozásnak, így a fiatalok az online játék mellett offline közösségi élménnyel is gazdagodhatnak.

A digitális technológia és az infokommunikációs infrastruktúra fejlődése a videójátékozás élményét jelentősen befolyásolja, hiszen a jó játékélményhez megfelelő hardver és internetkapcsolat kell – ez pedig ma már szinten bárhol elérhető. Míg eleinte asztali számítógépeken (PC) élvezhettük az online játékokat, az eNET kutatása alapján ma a játékosoknak kevesebb, mint a fele, 43 százaléka játszik PC-n, miközben a mobiltelefon egyre hangsúlyosabb szerepet kap ezen a téren. Egy év alatt ugyanis 54-ről 65 százalékra ugrott itthon az okostelefonon videójátékozók aránya. A korábban otthon végzett tevékenységre tehát egyre inkább jellemző, hogy utazás vagy várakozás közben történik, ami ma a videójátékosok durván harmadára jellemző. 

 

A K&H az e-sportra mint a jövő sportjára tekint, amit jól mutat a terület elképesztő ütemű fejlődése is: hazai szinten olyan nagyszabású eseményeket támogatott a pénzintézet mint a K&H e-kupa, valamint  az első Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság. Nemzetközi szinten pedig komplett e-sport városok épülnek. A kifejezetten az e-sporthoz dedikált helyszínek és rendezvények mellett a technológia már azt is lehetővé teszi, hogy a szoba falain túl is megjelenjenek az e-sport aktivitások. Sőt, a közös Wi-Fi-n vagy Bluetooth hálózaton keresztül a közösségi videójátékozás, azaz a social gaming is új teret kap. Ezzel az online és offline szabadidős tevékenységek még közelebb kerülnek egymáshoz, és lehetőséget nyújtanak a kapcsolatteremtésre, az együttműködés fejlesztésére, tehát arra, hogy a fiatalok teljes életet élhessenek. 

 

„A hazai e-sport fejlődése példaértékű, amit jól mutat, hogy sorban jelennek meg a befektetői háttérrel rendelkező csapatok, továbbá felbukkantak az e-sport oktatásra, gyakorlásra szakosodott szervezetek, amelyek az utánpótlás bázis bővítését szolgálják. A nemzetközi és hazai trendek alapján elmondhatjuk, hogy az e-sport nemcsak a jövő sportja, hanem számos egyéb iparágra is komoly hatással van, az e-sport stadionok, e-sportra kialakított városok, városrészek kialakításával például új turisztikai desztinációk jöhetnek létre” – hangsúlyozta ki Biró Balázs, a Magyar E-sport Szövetség elnöke az e-sport fejlődése kapcsán.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Ismét bírságolt a Médiatanács

Egy amerikai akciósorozat előzetesének túl enyhe korhatár-besorolása, valamint egy ifjúsági műsorban közzétett, szabálytalan játékbolt-szponzoráció miatt szabott ki bírságot az RTL Klub szolgáltatójára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa e heti ülésén. A testület eredménytelennek nyilvánította a Körmend 99,8 MHz-es rádiós frekvencia pályázatát, míg egy miskolci és egy encsi frekvencia eljárásaiban az alaki vizsgálatok után nyilvántartásba vette az egyedüliként jelentkező Magyar Katolikus Rádió Alapítványt. 

2019. október 16. 14:25

A Samsung az űr határára repíti a felhasználókat

A Samsung bejelentette legújabb, földön kívüli projektjét, az Űrszelfi küldetést, melyben egy Galaxy S10 5G okostelefont küld a sztratoszférába, amellyel a felhasználók a saját képüket is eljuttathatják az űrbe. 

2019. október 16. 12:59

Elstartolt a Green Fox Academy részidős programozóképzése

Tegnap este elindult a Green Fox Academy első részidős programozóképzése. Az új kurzus munka mellett is elvégezhető, a moduláris felépítésnek köszönhetően azoknak is lehetőséget ad az alapok elsajátítására, akik meglévő állásukhoz szereznének programozó ismereteket. A Burning Glass Technologies és az Oracle Academy elemzése szerint egyre több az olyan hibrid pozíció, ahol tech tudásra is szükség van.  

2019. október 16. 11:44

Lila szőnyeges Lángoló világ premier

Sztárokat felvonultató, exkluzív premiert tartott az Epic Drama csatorna nemzetközileg is elismert II. világháborús sorozatának, a Lángoló világnak (World on Fire). A szereplők, többek között a brit JULIA BROWN és JONAH HAUER-KING, a lengyel ZOFIA WICHLACZ, TOMASZ KOT és BORYS SZYC, valamint a vezető producerek az ikonikus kulturális központban, a Koneserben jelentették be érkező sorozatuk premierjének dátumát: 2019. november 10-ét.

2019. október 16. 10:30

A választások felpörgették a mobilnet-forgalmat is

Egy átlagos vasárnaphoz képest 3 terabájttal nagyobb böngészési adatforgalmat mért Hipernet hálózatán a Telenor október 13-án, az önkormányzati választások napján.

2019. október 16. 09:03

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Újabb mérföldkő a hazai digitális oktatásban

2019. október 10. 18:44

Ma 20 éves a Wi-Fi

2019. szeptember 30. 11:26

Az ABB a világ legkorszerűbb robotikai gyárát építi Sanghajban

2019. szeptember 23. 09:37

Nem omlik össze az ekereskedelem: egy év haladék az erős ügyfélhitelesítésre

2019. szeptember 11. 08:34
online sportfogadás