Megérkezett a Google új szolgáltatása a magyar piacra

forrás: Prím Online, 2019. augusztus 28. 16:00

Az internetes vásárlások sikerét az határozza meg mind a vevők, mind a kereskedők számára, hogy milyen rövid úton lehet az érdeklődésből eljutni a sikeres vásárlásig. A vevők számára az a legfontosabb, hogy a termékről, a webshopról és az árról minél kevesebb kattintással minél biztosabb információt kapjanak. Hasonlóképpen a kereskedők számára is az a megtérülő taktika, ha minél kevesebb kattintással, konkrét vásárlási szándékkal érkező felhasználókat az oldalukra tudnak csábítani. 

A Google, felismerve ezt a közös igényt, néhány éve el is indította saját Shopping szolgáltatását. Az EU 2017-ben arra kötelezte a vállalatot, hogy az új szolgáltatás, a piacon már működő ár-összehasonlító oldalak működését ne érintse negatívan. Ennek eleget téve, ma már Európában nem csupán az egyes webshopok használhatják a Shopping hirdetési szolgáltatásait, hanem az ún. Comparison Shopping Services – az ár-összehasonlító szolgáltatók is élhetnek vele, partneri státuszban.

 

Az új, informatív hirdetéseket a potenciális vásárlók júniustól már itthon is láthatják bizonyos termékek esetében, a keresőmező alatti Shopping szekcióban, a képek fülön, a display hálózatokon, vagy asztali gépen az oldalsó shopping dobozban. A hirdetők számára ez a megoldás még jobb eredményeket hozhat: a reklámfelületükre csak az fog kattintani, akinek az adott termék az adott áron kellőképpen csábító. Így sokkal könnyebben érik el a határozott vásárlási szándékkal rendelkező vásárlókat, és tudják őket felületükre vonzani.

 

 

Az új Google szolgáltatás mindezek ellenére sok kereskedő számára okozhatott némi izgalmat, hiszen nem mindenki számára volt adott a megfelelő marketinges és technológiai tudás, hogy online felületein elérhető termékeiket egyből képes legyen meghirdetni az új felületen. 

 

Az Olcsóbbat.hu az egyetlen 100%-ban magyar tulajdonú ár-összehasonlító oldal, ami az elmúlt hónapokban teljes transzparenciával kezdte el futtatni a Shopping hirdetéseket kereskedői partnerei felé. Így a folyamatos csatlakozások mellett, már több száz hazai webshop döntött úgy, hogy valódi kapacitásbővítés nélkül átláthatóan, könnyen és eredményesen használja a Google Shopping új hirdetési lehetőségeit. 

 

 

„Biztosak voltunk benne, hogy idén alaposan fel fogja rázni az online hirdetési piacot a Google új szolgáltatása. Így egyértelmű volt számunkra, hogy fejlesztéseinket és saját szolgáltatásainkat a nemzetközi trendekhez fogjuk igazítani. Mi nem veszélyt, hanem a lehetőséget láttuk meg benne, segítséget a kereskedők és vevők számára.” – mondta el Szugyiczki András, az Olcsóbbat.hu-t üzemeltető Inventurio Zrt. vezérigazgatója arra kérdésre, hogy vajon a Google ezen a területen is tarolni fog-e a jövőben a hazai ár-összehasonlító oldalak hátrányára.

 

Az új szolgáltatás így a hazai online kereskedelmi életre is nagyon hamar érezhető hatással lesz. A nyugat-európai és amerikai piacon a hagyományos Google hirdetések közel háromnegyedét vihetik, ráadásul harmadával jobb konverzióval. Így nem csak az igazi „nagy halak” járnak jól a szolgáltatással, hanem a kisebb piacokat kiszolgáló online boltoknak is egyfajta csodafegyver lehet a Shopping. Magyarországon a legnagyobb webáruházak már futtatják saját online kampányaikat, mások pedig az Olcsóbbat.hu fejlesztéseinek köszönhetően pár perc alatt bejuthatnak a világ jelenleg legígéretesebb online termékhirdetési felületére.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Égető problémára ad megoldást a Kulcs-Soft új szolgáltatása

A KKV-k aktuális kihívásait szem előtt tartva, Magyarországon egyedülálló, egyben hiánypótló szolgáltatást indít a Kulcs-Soft. A szoftverfejlesztő cég vállalása, hogy a vállalkozások számára biztosít mindent, ami informatika: rendszergazdai szolgáltatást, informatikai biztonságot és számítástechnikai eszközöket és ügyviteli szoftvereket egy kézből. Nagyvállalati szintű szolgáltatások elérhetőek lesznek a kisvállalkozások számára.

2020. június 3. 19:13

A Fujitsu hatpontos akciótervet dolgozott ki a munkaerő átalakítására

Új akciótervében a Fujitsu hat olyan cselekvési pontot azonosított, amelyek révén a szervezetek túltekinthetnek a COVID-19 világjárvány által megkövetelt azonnali munkaerő-gazdálkodási intézkedésékeken. 

2020. június 3. 14:56

Cassandra mesterséges intelligenciával racionalizálja a call centerek működését

Az elmúlt két évben NKFI pályázati támogatásból valósította meg innovatív ügyfélszolgálati robotasszisztensét a Clementine, a hazai piac vezető adatbányász és szöveganalitikai megoldásokat szállító cége. A közel 180 millió forintos projekt eredményeként Cassandra rávilágít az ügyfélinterakciók rejtett, de hasznos információtartalmára, racionalizálja a call centerek napi működését, lehetővé teszi a működési és fenntartási költségek csökkentését, hozzájárul az ügyfélszolgálatok által nyújtott szolgáltatás minőségének javításához, támogatja az operátor kollégák szakmai fejlődését, és javítja az ügyfélélményt.

2020. június 3. 12:13

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Fél évig ingyenes az Adverticum „DataMe DMP adatok" szolgáltatása

2020. április 30. 09:47

Az LG történetének legjobb üzemi eredményét érte el 2020. első negyedében

2020. április 29. 17:15

Gigafelvásárlás az oktatási piacon

2020. április 21. 10:32

Az ABB ingyenessé tette a digitális szolgáltatásokat

2020. április 20. 09:20
online sportfogadás