NetSuite-Deloitte szövetség: felhőalapú ERP KKV-knak

forrás: Prím Online, 2019. szeptember 10. 12:29
A vállalatirányítási rendszerek alkalmazásához korábban nagyteljesítményű számítástechnikai eszközökre és rendszergazdákra volt szükség, így egy ERP üzemeltetése meglehetősen drága volt, helyhez kötötten és csak zárt körben működött, előnyeit a cégvezető csak akkor tudta kihasználni, ha éppen az irodában volt. Ma már lehetőség van felhő alapon működő vállalatirányítási rendszerek alkalmazására, így adatainkat, köztük a vállalatirányítási szoftvert nem a saját eszközeinken, hanem egy külső szolgáltató szerverein tartjuk: a szükséges információkhoz bármikor, bárhonnan hozzáférhetünk.

A felhőalapon működő vállalatirányítási rendszer egy olyan, a vállalati működés minden területét lefedő megoldás, amely integráltan képes kezelni a számlázástól, a pénztári és banki műveleteken át az ügyfélkapcsolatokig mindent. Így a cégvezetés naprakész és pontos információkat szerezhet vállalkozása állapotáról és működéséről, a kinyert adatok elemzésével pedig könnyebb lesz számukra a döntéshozatal.

Nyilvánvaló előnyeinek köszönhetően a felhő alapú vállalatirányítási rendszerek gyorsan terjednek: 2015-ben az ERP rendszerek 56 százaléka helyben telepített volt, addig 2018-ban ez már mindössze 15 százalék. Ezzel párhuzamosan a külső szolgáltatónál telepített ERP rendszerek aránya 33-ról 64 százalékra nőtt. A felhős ERP rendszerek részesedése pedig csaknem megduplázódott, azaz a 2015-ben mért 11 százalékról három év alatt 21 százalékra ugrott. Fontos mutató, hogy az ügyfelek az ERP rendszer bevezetése után mennyire voltak elégedettek. Amíg 2015-ben az elégedett ügyfelek aránya 45 százalékos volt, addig tavaly már 68 százalékra nőtt ez a mutató.
 
A felhő alapú vállalatirányítási rendszer bevezetése azonban komoly munkát és szakértelmet igényel, amelyeknek egy kkv nem feltétlenül van a birtokában. Hogy csak néhány tényezőt említsünk: meg kell határozni, hogy milyen céljaink vannak az új rendszerrel. Biztosítani kell a bevezetéshez és a működtetéshez szükséges anyagi és humán erőforrásokat. Át kell tekinteni és szükség esetén át is kell alakítani a cég szervezetét és működését. Ki kell választani a megfelelő ERP szoftvert, azt a vállalkozás saját igényeire kell szabni, meg kell tanítani a munkatársaknak a használatát, és persze működtetni, ellenőrizni, ha szükséges módosítani kell az új felhő alapú vállalatirányítási rendszert.
 
A technológiai fejlődés nem áll le, hiszen a mesterséges intelligencia, a robotika rohamos terjedése miatt néhány éven belül megint mélyreható változásokra lehet számítani az üzletmenetükben, amelyekre ráadásul rövid idő alatt kell felkészülniük, hiszen a nagyvállalatok már gőzerővel dolgoznak a legújabb technológiák alkalmazásán.
 
Egy hosszútávon fenttartható ERP rendszer bevezetése komoly technikai, pénzügyi és szervezeti kihívásokkal járhat, amire egy kisméretű vállalkozás nincs felkészülve. Mindezek ellenére sem kell azonban lemondaniuk ezeknek a vállalkozásoknak a legkorszerűbb vállalatirányítási módszerek nyújtotta előnyökről, hiszen a komplex problémáikra a szoftverfejlesztő és felhőszolgáltató NetSuite, valamint a vállalati tanácsadó Deloitte stratégiai szövetsége megoldást jelenthet.
 
A NetSuite, valamint a Deloitte stratégiai szövetsége a magyar vállalatok számára is elérhetővé teszi a piacvezető felhő alapú ERP megoldás bevezetését mind a hazai nagyvállalatok, mind a kkv szektor számára. Az együttműködésben a NetSuite biztosítja a vállalatirányítási szoftvert és a felhőszolgáltatást, a Deloitte pedig az ilyen rendszerek bevezetéshez és a működéshez szükséges tapasztalatot és szakértelmet.
 
 
Egy felhőalapú ERP rendszer bevezetése azonban nem elég a sikerhez, azt megfelelően is kell bevezetni, a hosszú távon fenntartható megoldás érdekében a vállalatok üzleti folyamatait sztenderdizálni kell a legjobb gyakorlatok mentén.
 
A Gartner elemzése alapján, 2022-re a nagyvállalatok 30%-a fogja átalakítani ERP rendszerét platform szemléletű megoldásra, standardizált ERP képességek alkalmazásával, melyek jellemzően felhő alapon kerülnek megvalósításra.
 
A Deloitte tapasztalatai alapján a vállalatok többsége indokolatlan mértékben szabta testre a vállalati folyamatokat kiszolgáló informatikai megoldásait (elsősorban ERP rendszereiket). Az így kialakult komplex megoldások mára már gátat szabnak annak, hogy alkalmazkodni tudjanak a gyorsan változó vevői és technológia igényekhez. A Deloitte tapasztalatai és tudásbázisa valamint a NetSuite folyamatosan frissülő előre paraméterezett iparági legjobb gyakorlatai (SuiteSuccess) nem csak a bevezetés időigényét csökkentik le kevesebb, mint a felére, de segítik a vállalatokat a lehető leghatékonyabb működés kialakításában is.
 
„Tapasztalataink alapján tudjuk, hogy a vállalkozások milyen folyamatok mentén működnek, de ismerjük azokat a módszertani, eljárási és technikai problémákat is, amelyek egy felhő alapú vállalatirányítási rendszerek bevezetésekor felmerülhetnek. Ezek megoldásához stratégiai látásmódra, a fejlesztés közben jelentkező problémák rugalmas kezelésére van szükség" – szögezte le Komjáthy Csaba, a Deloitte Magyarország technológiai tanácsadási üzletágának partnere.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Mától rendelhetők az Apple legújabb termékei

Nem omlik össze az ekereskedelem: egy év haladék az erős ügyfélhitelesítésre

2019. szeptember 11. 08:34

A budapesti ITU Telecom World kulcsszava az 5G

2019. szeptember 9. 23:51

Az ESET az egyetlen kihívó a végpontvédelem területén

2019. szeptember 3. 13:26

30 év a hazai KKV vállalkozások fejlesztéséért

2019. szeptember 1. 13:27
online sportfogadás