Építsd újra a világot LEGÓ-ból

forrás: Prím Online, 2019. szeptember 19. 13:01

A LEGO Csoport és Mark Ronson zenész útjára indították az Építsd Újra a Világot kampányt, amellyel céljuk, hogy a következő generációk kreativitását fejlesszék. 

 A billundi LEGO House-ban több mint 100 gyerek találkozott Markkal és más inspiráló személyekkel – többek között a 19 éves David Aguilarral, aki több karprotézist épített már magának LEGO elemekből –, hogy felfedezzék a kreativitásban rejlő végtelen lehetőséget. Képzelőerejüket különböző workshopok segítségével aktiválták, ahol az őket körülvevő világot kellett újraépíteniük.
 
„Karrierem során mindig briliáns, kreatív emberekkel dolgozom együtt, hogy lássuk, hová juthatunk el pusztán a fantáziánk erejével. Az Építsd Újra a Világot kezdeményezés egy kiváló alkalom arra, hogy az alkotók következő generációját inspiráljuk, akik aztán majd a saját elképzeléseik szerint alakítják a jövőt attól kezdve, hogy hogyan élünk, egészen odáig, hogy milyen zenét hallgatunk” – magyarázta Mark Ronson.
 
A LEGO Csoport hisz abban, hogy minden gyerek alapvetően fantasztikus kreatív problémamegoldási készségekkel rendelkezik, ahhoz viszont, hogy ezt továbbfejlesszük, most kell cselekednünk, hisz a jövőnk függ tőle.
 
Ma a kreativitást inspirálni sokkal kritikusabb és sürgetőbb, mint valaha. A Világgazdasági Fórum Az állások jövője című tanulmányában az első három legfontosabb készség közé sorolja a kreatív problémamegoldást, amelyre 2020 után szükség lesz a munkaerőpiacon. A képzeletalapú játék segíti a gyerekeket az újítás, a problémamegoldás és a kritikus gondolkodás elsajátításában életük során.
Mark Ronsonhoz más kreatív területek képviselői is csatlakoztak, hogy megvitassák, folyamatosan változó világunkban miért játszik a korábbinál fontosabb szerepet a sikerben a kreativitás fejlesztése. 
 
Julia Goldin, a LEGO Csoport marketingigazgatója elmondta: „Az Építsd Újra a Világot teljes egészében arról szól, hogy amellett, hogy a gyerekek természetes kreativitását ünnepeljük, megtudjuk, hová juthatunk képzeletünk erejével. Világszerte arra szeretnénk bátorítani a gyerekeket, hogy tartsák meg és fejlesszék ezeket a készségeket ahogy felnőnek. Ezzel a kampánnyal arra szeretnénk inspirálni az embereket, hogy engedjék szabadon kreativitásukat és teremtsék meg a végtelen lehetőségek világát.
 
Közben szeptember 17-én a brit dizájner és feltaláló Dominic Wilcox vezetésével egy sor Építsd Újra workshop valósult meg. Két kreatív társával együtt kihívás elé állította a gyerekeket, hogy képzeljenek újra ikonikus mérföldköveket, találjanak fel új eszközöket, és oldjanak meg hétköznapi problémákat – s mindezt LEGO kockák segítségével. Más LEGO szakértők is segítettek a gyerekeknek életre kelteni fantasztikus ötleteiket.
 
 
„Ki tudja, hogy mi fog létrejönni a mai nap eredményeként… egy ház forró levegővel töltött ballontetővel? Egy autó hosszú lábakkal, hogy át tudja ugrani a forgalmat? Senki sem látja úgy a világot, mint a gyerekek, szóval nagyon kíváncsian vártuk, mivel kápráztatnak el bennünket” – mondta Dominic Wilcox.
 
A világ minden tájáról részt vehetnek gyerekek a kezdeményezésben, ha megosztják alkotásaikat a LEGO Life applikáció segítségével vagy ellátogatnak a www.lego.com/rebuild-the-world-challenge oldalra.
 
A LEGO játékrendszer régóta a kreativitás kifejezésének és a kreatív problémamegoldásnak a színtere. A gyerekek nemcsak elképzelik, hogy mit építsenek, hanem építhetnek és újraépíthetnek. Kísérletezhetnek. Elbukhatnak. Megszeghetik a szabályokat. Elbukhatnak és újra próbálkozhatnak… Ez az emberi kreativitás körforgása, és a LEGO System lényege a játék során.
 
„De most még ennél is messzebbre megyünk. Az Építsd Újra a Világot program segítségével arra szeretnénk inspirálni a gyerekeket, hogy engedjék szabadon a kreativitásukat, csatlakozzanak az Építsd Újra a Világot kihíváshoz, és valóban építsék meg a végtelen lehetőségek világát” – hangzott el az eseményen. További információ a programmal kapcsolatban az alábbi linken érhető el: www.lego.com/rebuild-the-world
 
Kulcsszavak: Lego kreatív

Pályázatok ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Idén is elindult a Digitális Esély pályázat!

„Digitális Esély 2019” címmel immáron hatodik alkalommal hirdeti meg közös pályázatát a Nemzeti Hírközlési és Informatikai Tanács (NHIT) és az SAP – jelentette be Pintér Szabolcs, az SAP Hungary ügyvezető igazgatója, és Vágujhelyi Ferenc, az NHIT elnöke az Infotér konferencián. A pályázat célja hátrányos helyzetű gyermekek, fiatalok infokommunikációs felzárkózásának és digitális oktatásának támogatása.

2019. október 17. 16:42

Hosszabbít ‘Az Év Honlapja’ pályázat

Meghosszabbított határidővel lehet még jelentkezni hazánk legrangosabb online marketing pályázatára, ‘Az Év Honlapjára’. A legjobb honlapokat, applikációkat, rendezvény oldalakat, influencer kampányokat, digitális marketing- és technológiai megoldásokat 26 kategóriában várja a szakmai zsűri, november 6-án éjfélig. Itt a legjobb lehetőség, hogy megmérettesd a digitális marketinged!

2019. október 17. 15:18

A Z-generáció kezében a zöldebb jövő

Magyarországon az italos kartondobozok mindössze 23%-a jut el a szelektív gyűjtőkbe, míg néhány európai országban ez az adat már 80%. Immár harmadik alkalommal indít kreatív reklámfilm pályázatot az IKSZ, „ZöldenJobb.mp4” elnevezéssel, ahol horror, tragédia és komédia műfajokban nevezhetnek a diákok. A pályázat szeretné ösztönözni a 13-19 éves korosztályt a szelektív hulladékgyűjtésre és felhívja figyelmüket az újrahasznosítás fontosságára. A nyertest pedig az egész ország megismerheti, hiszen a győztes kisfilmet több TV csatorna is sugározza majd a következő évben. 

2019. október 14. 12:37

Immár ötödik éve hirdeti meg az ABB egyetemi női mentorprogramját

Az ABB Kft. immáron az ötödik egymást követő évben hirdeti meg műszaki egyetemi és főiskolai női hallgatók számára az „ABB mentorprogram női hallgatóknak” elnevezésű programját. A projekt során a vállalat öt végzős hallgatót választ ki pályázat útján az energetika és automatizálás területéről. A pályázatra 2019. október 1. és november 11. között lehet jelentkezni. 

2019. október 14. 11:20

A jó fizetés már kevés, ennél többet kell nyújtaniuk a munkaadóknak

Alapvető változások tapasztalhatóak a munkaerőpiacon, amelyek szerint a vállalati vezetőknek fokozottabb figyelmet kell fordítaniuk a munkavállalói elégedettség megőrzésére, dolgozóik megtartására. Ennek hatására a cégeknek olyan megoldásokat kell kidolgozniuk, amelyek túlmutatnak a korábban megszokott cafeteria elemeken, és a munkatársak mentális és fizikai egyensúlyának teljes körű megteremtésére irányulnak – derül ki a Humánpolitika.com Közhasznú Egyesület és az All You Can Move (AYCM) által életre hívott beneFit Prize-hoz kapcsolódó reprezentatív kutatásából. 

2019. október 10. 11:34

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Újabb mérföldkő a hazai digitális oktatásban

2019. október 10. 18:44

Ma 20 éves a Wi-Fi

2019. szeptember 30. 11:26

Az ABB a világ legkorszerűbb robotikai gyárát építi Sanghajban

2019. szeptember 23. 09:37

Nem omlik össze az ekereskedelem: egy év haladék az erős ügyfélhitelesítésre

2019. szeptember 11. 08:34
online sportfogadás