Digitalizáció a jó ügyek szolgálatában
Hogyan könnyítik meg a felhős alkalmazások a jó ügyekért dolgozó civil szervezetek munkáját? Hogyan tehetnek a civilek többet a céljaikért az okos alkalmazásokkal? Miként pörgethető fel az adománygyűjtés? Mitől lehet 21. századi egy civil szervezet? Ezekre a kérdésekre is választ ad a civilek digitalizációjának elősegítése, hatékonyságuk javítása érdekében indult tréningsorozat a Microsoft támogatásával létrejött Civil Tech Hub-ban. A képzés-sorozat nyitó rendezvényén a felhőmegoldásokkal és azok rugalmasságával 12 jó ügyekért dolgozó civil szervezet képviselője ismerkedhetett meg.
A fontos társadalmi célokért dolgozó civil szervezetek is hozzáférhetnek a hatékonyságukat segítő új technológiákhoz, ám ehhez a technológia mellett tudásra és inspirációra is szükség van. Ezért kezdődött kifejezetten a civil szervezetek munkatársaira szabott irodai hatékonyság képzéssorozat a Microsoft közreműködésével a Civil Tech Hub keretein belül. Az első képzési nap témáját a felhőszolgáltatások biztosította lehetőségek és gyakorlati tanácsok adták, a képzés teltház mellett zajlott. A Civil Tech Hub létrejöttét, valamint a képzés-sorozatot is a Microsoft Magyarország támogatta.
Miért jobb, ha a felhőből levelezünk, s ott tároljuk a közös dokumentumokat? Hogyan dolgozhatnak egyszerre többen ugyanazon az anyagon, számítógépről táblagépről vagy akár okostelefonról? Az Office 365-tel és a felhő alapú megoldásokkal ismerkedtek meg a civil szervezetek az első képzési napon. Megtudhatták azt, milyen szempontok szerint választhatják ki a szervezetükhöz legjobban illeszkedő csomagot, hogyan tehetnek különbséget az egyes liszenszek között és hogyan kezdhetik el a hatékony csapatmunkát. Olyan mindennapi dolgokkal is megismerkedhettek, mint a felhasználók hozzáadása és a különféle jogosultságok beállítása. A tréninget a KingSol, a Microsoft kiemelt partnere tartotta.
A Civil Tech Hub a szeptemberi képzési napot követően az év végéig havonta ad otthont ezeknek a képzéseknek, amelyekhez a Microsoft Magyarország szoftvereket, technológiát és szakmai támogatást nyújt. A munkafolyamat-orientált képzés olyan civileket érintő területekre is kiterjed, mint az önkéntesmenedzsment vagy az adománykezelés. A képzés fontos eleme a mobil munkavégzés és a hatékony csapatmunka, a tervezés és szervezés digitális megoldásai, valamint a projekt menedzsment.
„A digitális tudás és az új technológiák nemcsak a nagyvállalatok hatékonyságát javítják, hanem a jó ügyekért dolgozó civilekét is. A Microsoftnál felelősséget érzünk azért, hogy a világ vezető technológiai vállalataként mindenkinek megteremtsük a lehetőséget a legújabb technológiákhoz való hozzáféréshez” – mondta a képzéssorozat kapcsán Csanak Gabriella, a Microsoft Magyarország marketing- és operatív igazgatója.
„A Civil Tech Hub-ban szervezett tréningek kézzel fogható közelségbe hozzák a civilekhez a legújabb technológiai megoldásokat, így ők is lépést tudnak tartani a 21. századi csúcstechnológiákkal” – mondta Gerencsér Balázs, a NIOK Alapítvány igazgatója.
Kapcsolódó cikkek
- NetSuite-Deloitte szövetség: felhőalapú ERP KKV-knak
- Lemaradásban a biztosítási szektor a digitális átalakulásban
- A digitális tudás fejlesztése az egyik legnagyobb érték
- IBM-mel gyorsítják a digitális transzformációt Délkelet-Európa vezető pénzintézetei
- Az üzleti digitalizáció buktatói
- A Samsung és a Microsoft tovább bővíti együttműködését az egységes felhasználói élmény érdekében
- Digitalizál a HBM
- Influenszerek, gyermekreklámok
- Eltűnhet 2040-re a rák és a cukorbetegség?
- Élményekkel pörgethetik fel az üzletet a cégek
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
K&H: Kate ellenáll a hódolók ostromának
Egyre többen veszik igénybe Kate, a K&H személyes digitális asszisztensének segítségét. Bár vannak, akik bolondoznak Kate-tel, őt ez sem zavarja: kedvesen kitér az oda nem illő kérdések elől. Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője szerint a mesterséges intelligencián alapuló személyes digitális asszisztens bevált, az ügyfelek megszerették, és Kate is minden nap tanul tőlük valamit.
Okosotthon: megoldás az energiatakarékosság és a kényelem jegyében
Alighogy hozzászoktunk az okoseszközök használatához, máris beszivárgott a mindennapokba az okosotthon kifejezés is. Kovács István Péter, az A1 Solar műszaki vezetője válaszolt azokra a kérdésekre, hogy hogyan kapcsolható össze az okosotthon funkciók használata az energiatakarékosságos szándékkal és miért érdemes intelligens és integrált megoldásokban gondolkozni azoknak, akik napelemes rendszeren keresztül termelik – vagy tervezik megtermelni – a villamosenergiát.
Innovatív Járműtechnológiák Kompetencia Központot adtak át Budapesten
A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Karán átadták a Bosch innovációs ökoszisztémájának részét képező Innovatív Járműtechnológiák Kompetencia Központot. Az új központ eszközei és szimulációs rendszerei egyedülállóak a hazai műszaki felsőoktatásban. Segítségükkel a hallgatók az elmélet mellett naprakész gyakorlati tudásra tehetnek szert, illeszkedve a hazai és nemzetközi iparági trendekhez, igényekhez. A Műegyetem kampuszán megvalósult fejlesztés – a BME KJK képzéseihez kapcsolódóan – évente 60-80 egyetemi hallgató mellett a kar oktatói számára is korszerű teret biztosít szakmai munkájuk támogatásához.
Új funkcióval bővült a magyar építőipari szereplők életét megkönnyítő szoftver
Európa egyik meghatározó építőipari szoftvergyártója, a bécsi székhelyű PlanRadar kifejezetten az ügyfelek, köztük a magyar felhasználók visszajelzései, kérései alapján fejlesztette ki azt az új dokumentumkezelési megoldást, amelynek köszönhetően a megrendelők, a tervezők, a kivitelezők, valamint a létesítmények üzemeltetői a korábbinál is áttekinthetőbb módon ellenőrizhetik, követhetik a projektek alakulását.