Egyre trendibb Kínából rendelni a magyarok szerint

forrás: Prím Online, 2019. október 8. 09:03

Magyarország vezető távol-keleti termékeket bemutató, tesztelő és értékesítő online platformcsaládja, a RendeljKínait.hu újra felmérte, hogy a magyarok hogyan viszonyulnak a Kínából rendelt termékekhez. A felmérésből kiderült többek között, hogy bár a válaszadók szerint egyre trendibb a kínai webshopokból rendelni, még mindig a garancia és a kézbesítés körüli félelmek számítanak a legnagyobb visszatartó erőnek a kínai kütyük vásárlása esetén. 

Nem lehet általánosítani, sok tudatos és tájékozott vásárló van, de még mindig túlsúlyban vannak azok, akik tartanak a kínai webshopokból történő vásárlástól. A RendeljKínait.hu kérdőívét több mint 750-en töltötték ki, a válaszok alapján pedig úgy tűnik, hogy bár egyre népszerűbbek a kínai webshopok a magyarok körében, a többség még mindig tart például a termék után fizetendő áfától. Ugyanakkor szerencsére évek óta léteznek módszerek, amikkel elkerülhetők a közterhek. Röviden az alábbiakat érdemes tudni mindenkinek:

  • A valós áfahatár nem 22, hanem 37 euró (a 2017. évi CLII. törvény 162. § (5) alapján). Ennél kisebb értékű csomagokra nem kell sem áfát, sem vámot fizetni. 
  • Európai raktárból rendelve sem áfát, sem vámot nem kell fizetni.
  • A legtöbb webshopnál van áfamentes szállítási mód, ha így kérjük a kiküldést kínai raktárból, szinte biztosan nem kell sem áfát, sem vámot fizetnünk. Az áfamentes szállítási módok listája itt található.

 

A garancia kérdése is sokakat tart vissza a vásárlástól, amely valóban egy kicsit nehezen megfogható pontja a Kínából rendelésnek. Szinte kivétel nélkül minden kínai termékhez jár garancia, amit legtöbbször pénzvisszatérítés formájában lehet érvényesíteni. A másik lehetőség, hogy visszaküldjük a terméket cserére vagy javításra, ami bár nem a legegyszerűbb feladat, de szerencsére egyre több webshopnak van európai szervizközpontja, így nem kell a Kínába történő visszaküldéssel vesződni.

 

Ennek kapcsán a kérdőív felmérte az egy év alatt meghibásodó termékek átlagos számát is.  A kitöltők 66 százalékának nem romlik el 10 ezer forint feletti értékben rendelt terméke, és csak 8 százalék számolt be arról, hogy kettő vagy annál több olyan meghibásodott terméke van egy átlagos évben, amelyet Kínából rendelt. A kitöltésekből az is jól látszik, hogy a meghibásodott termékkel rendelkező felhasználóknak csak a negyede küldi vissza a terméket javításra, ami a procedúra körülményességére vezethető vissza.

 

 

Mit vesznek a magyarok Kínából?

A válaszok alapján úgy tűnik, hogy kínai webshopokból rendelni továbbra is trendi, sőt a válaszadók 43 százaléka szerint még trendibb, mint korábban. Ez főleg az áfamentes vásárlási módszerek megjelenésének és a kiforrottabb, támogatottabb rendszernek köszönhető. Sokak szerint pedig a termékek minősége is sokat fejlődött az elmúlt években, hiszen sok korábban ismeretlen gyártó épített fel minőségi termékpalettát. 

 

A top boltok rangsorát továbbra is a Gearbest, a Banggood és az Aliexpress vezeti, az eBay népszerűsége látszólag csökkent az elmúlt évhez képest, a Geekbuying viszont sokat javított helyzetén. Egy átlagos rendelésnél 2-10 ezer forint közötti összeget hagynak a kínai pénztárnál a magyarok, de nem ritka a magasabb összeg sem. A válaszadók 40 százaléka 10 és 50 ezer forint közötti összeget költ egy év alatt kínai termékekre, több mint 30 százalék pedig akár 100 ezer forintot is elvásárol, ebből látszik, hogy a kis összegű kütyük beszerzése mellett egyre többen vállalják be a komolyabb eszközök (telefon, porszívó, laptop, elektromos járművek) vásárlását is külföldről.

 

A telefon és tablet kiegészítők (tokok, kábelek, tartók, fóliák) továbbra is magasan a legkeresettebb termékek közé tartoznak, de nagyon népszerűek az okostelefonok, okosórák és az autós kiegészítők is. A zseblámpák és LED világítások, okos otthon megoldások, robotporszívók, lakásdekorációs termékek szintén a szívesen vásárolt termékek közé tartoznak, míg a túrafelszerelések, konyhai elektronikai eszközök, szépségápolási termékek és táplálékkiegészítők érthető módon inkább itthon kerülnek megvásárlásra.

 

A Kínából rendelés legfőbb előnye továbbra is a hazainál alacsonyabb ár és a nagy választék. A kuponok és a PayPal által biztosított pénzvisszafizetési garancia szintén nyomós érvek a külföldi rendelés mellett. A kitöltők szerint a legnagyobb kockázata a Kínából rendelésnek egyértelműen a lassú és megbízhatatlan szállítás, amit sokan a Magyar Posta számlájára írnak. Egyes esetekben a csomag elkeveredik, nem érkezik meg a megérkezéséről szóló értesítő, vagy hetekig a vámon vesztegel, amely egyértelműen negatívan befolyásolja a vásárlási kedvet.  

 

Több kitöltő jelezte, hogy a nagyon olcsó termékekben csalódtak már, mert silány minőséget kaptak. A RendeljKínait ajánlása, hogy kínaiból sem érdemes a legolcsóbbat venni, mert az nagy eséllyel a sztereotipikus “kínai” lesz. Ehelyett érdemes a középkategóriát megcélozni, így minőségi, és szinte garantáltan jobb ár-érték arányú terméket kap a vásárló, úgy mintha itthon vásárolna.

 

A kínai termékekhez járó garanciával kapcsolatos félelmek erejét bizonyítja az is, hogy a döntő érv a hazai beszerzés mellett egyértelműen a hazai garancia és hazai szerviz, a válaszadók 80 és 45 százaléka jelölte meg ezeket. Emellett 55 százalékának nagyon fontos a gyors szállítás is, míg a kedvező ár csak 36 százalék szerint fontos, a magyar számla és ügyfélszolgálat pedig még kevésbé lényeges kérdés.  A legtöbben a nagyértékű és áfahatár feletti termékek rendelésétől ódzkodnak, illetve ismeretlen gyártók portékáját, ruhákat és egyéb méretezésre érzékeny termékeket sem vesznek szívesen a megkérdezett vásárlók.

 

A RendeljKínait.hu az alábbi linken számos hasznos információt összegyűjtött, amelyek megkönnyítik és biztonságossá teszik a kínai webshopokból történő rendelést, illetve segítenek eligazodni a termékek sokasága között.  

 

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A hibrid munkavégzés javított a belső kommunikáción és az IT megítélésén a Groupamánál

Jelentős informatikai fejlesztéseket és költségmegtakarítást, az IT részleggel való elégedettség növekedését hozta a hibrid munkavégzés bevezetése a Groupamánál. Az új kommunikációs módok és csatornák a belső kommunikációt hatékonyabbá és közvetlenebbé tették, ami abból is látszik, hogy az e-mail levelezés több mint felére, esett vissza a cégnél, mondta el Farkas László, a Groupama IT üzemeltetési vezetője. Vezetőként azonban nem pusztán az infrastrukturális feltételek meglétére kell odafigyelnie, hanem arra is, hogy a távoli munkavégzés körülményei között a munkatársak ne érezzék elszigetelve magukat.

2021. november 27. 11:27

Erős bejelentéssel indult a nemzetközi 5G technológiai csúcstalálkozó!

Erős bejelentéssel indult a GSMA, Intel, 3GPP, Omdia, CCS Insight és a China Telecom részvételével megrendezett nemzetközi 5G technológiai csúcstalálkozó (5G Summit and User Congress 2021). Dr. Bai Gang, a ZTE RAN termékekért felelős alelnöke által ismertetett, az iparágban egyedülálló, mesterséges intelligencia alapú NodeEngine megoldásra épülő 5G alapú kísérleti gyár működési mutatói mintegy 64 százalékos munkaerőköltség és 14 százalékos termékhiba csökkenést mutattak. 

2021. november 26. 20:11

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Dr. Charaf Hassan a Vodafone Magyarország Alapítvány kuratóriumának új elnöke

2021. november 18. 16:49

A Magyar Telekom 2021. harmadik negyedévi eredményei

2021. november 9. 21:45

Magyar innováció nyert ezüstérmet az év egyik legfontosabb egészségügyi startup versenyén

2021. október 30. 14:59

Hosszabbít Az Év Honlapja Pályázat

2021. október 15. 18:12